Poekie, zou dat dan niet teveel warmteverlies geven, één zielige tweeliterpot in de koelbox? Of warm je hem eerst even voor met een pan warm water bijv.? Ik heb trouwens geen idee hoeveel yoghurt ik moet gaan maken, waarschijnlijk veel meer dan ik nu doe (ik ben nu de enige die het eet, de jongens eten nog even paulatoetjes! ) . Komende vrijdagavond beginnen we met het dieet, dan gaan we aan de kippensoep, en daarna langzaam yoghurt introduceren. In het begin zullen we dus nog niet zoveel nodig hebben, maar het is mijn bedoeling dat we straks als ontbijt aan de yoghurt gaan, of dat de jongens een bakje yoghurt met fruit mee naar school gaan nemen!
Dirtsa, dank je voor het compliment. De oudste krijgt in ieder geval nog een heel jaar PGB, daarna is het maar afwachten. Ik hoop dat dan het gapsdieet heeft gewerkt! En zo niet, dan hebben ze idd veel ervan geleerd, wat betreft puur en eerlijk eten. Dat was ook mijn insteek. Mocht het nou niet werken voor hun autisme (waar ik niet vanuit ga) dan hebbenze altijd nog een goede basis gehad wat betreft gezonde voeding. Dat pakt niemand ze meer af, en dat is een goede leerschool voor later. Ze zullen ergens in de toekomst heus wel flink aan de junkfood gaan, maar als ze zich dan weer herinneren hoe goed ze in hun vel zaten met dat dieet van hun moeder, dan heb je kans dat ze vanzelf daarop terugvallen.