Lievergezond
Well-known member
In veel mogelijk met name protestante kerkbanken wordt de mens zo gehersenspoeld om de overheid te zien als een vaderfiguur. Echt kwalijk. Bij de katholieken gaat het iets anders denk ik.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
In veel mogelijk met name protestante kerkbanken wordt de mens zo gehersenspoeld om de overheid te zien als een vaderfiguur. Echt kwalijk. Bij de katholieken gaat het iets anders denk ik.
Die zijn geen haar beter. Kijk maar maar Hugo.In veel mogelijk met name protestante kerkbanken wordt de mens zo gehersenspoeld om de overheid te zien als een vaderfiguur. Echt kwalijk. Bij de katholieken gaat het iets anders denk ik.
Mike, katholieken zijn inderdaad zeker geen haar beter. Dat bedoelde ik ook niet. Hugo de Jonge is trouwens een zoon van een dominee. Protestantse culturen zoals die in NL (overwegend) en DL zijn verslaafd aan het idee van een vadertje staat. (Denk bijv. aan Aantjes https://www.digibron.nl/viewer/coll...81110:newsml_53b7fa19d4b87a77a903cb737ddbe53d ). De mensen in deze culturen zullen zichzelf en anderen relatief snel uitleveren aan de staat/de overheid van hun land. Bijv. de joden zijn in Nl voor 75 procent uitgemoord in WOII, in Belgie voor 50 procent en in Frankrijk voor 25 procent. De redenatie is ongeveer als volgt: ´De overheid is door God gestuurd en moet je daarom altijd gehoorzamen´: is de protestantse gedachte. ´Ook al is de overheid waarschijnlijk fout, toch moet je doen wat zij zegt, want God zegt dat.´ Ik ben Katholiek opgevoed met de gedachte dat de overheid een soort -al dan niet noodzakelijk- kwaad is, waar je omheen kan werken/langsaf kan leven of ook bondjes mee kan sluiten soms als het niet anders kan. Zoiets. ´We doen het er maar mee´.Die zijn geen haar beter. Kijk maar maar Hugo.
Mike
"en je moet ook op die conversaties gaan voorsorteren: wat je benadering dan is om niet voor al te veel verrassingen te komen te staan. Tenminste dat doe ik zelf. En mij helpt het wel"Bovenstaande tekeningen vind ik vooral exemplarisch voor de wijze waarop je tegenover de meelopers kan komen te staan. Of je beroept jezelf op feitenmateriaal. Maar dat is uiterst vermoeiend, vermoedelijk misschien vanwege wat Yuri Bezmenov hierboven zegt https://www.fatsforum.nl/threads/red-de-schapen.4092/page-37#post-323807. Die hersenspoeling maakt dat mensen authentieke informatie niet meer toe kunnen laten. Dus jij blijft maar met info aankomen en het landt met geen mogelijkheid. En uiteindelijk bouw je uit noodzaak een muur om jezelf heen. Je houdt tegenover de gehersenspoelden vast aan je diepgewortelde vertrouwen in de eigen gezondheid/kracht/immuniteit. Die ander ziet je dan als een geradicaliseerde. Maar die is gewoon zelf zo afgesloten dat die niet meer bij de eigen diepe kern/ wijsheid kan komen om in te zien waar het om draait. Zo zie ik het althans. Op zich zou het naast elkaar moeten kunnen bestaan, maar die meelopers gaan nu over de grenzen van de mensen met vertrouwen in hun eigen gezondheid. En daar gaat het mis als we niet uitkijken. Tegenover Jan en Alleman moet je ineens kleur bekennen hoe je tegenover je eigen immuunsysteem staat, waar het een privezaak betreft en terwijl vroeger het niemand ook maar een sikkenpit kon schelen. De communicatie hierover is echt vermoeiend en je moet ook op die conversaties gaan voorsorteren: wat je benadering dan is om niet voor al te veel verrassingen te komen te staan. Tenminste dat doe ik zelf. En mij helpt het wel.
Me voorbereiden op de vraag of ik gevaccineerd ben. Inmiddels sta ik in de stand dat ik dan zeg dat ik het met mensen niet wil hebben over mijn vaccinatiestatus. Uiteraard zal er gepushed gaan worden dat ik zeg of ik wel of niet gevaccineerd ben, maar daar ga ik niet aan toegeven. Directe collega´s op het werk weten wel dat ik niet gevaccineerd ben en zij zijn het wel en ik word steeds verder geisoleerd door hun qua positie: dat voel ik wel. Dat is wel jammer, maar wat doe je ertegen. Gelukkig is er een iets minder directe collega (die al tijden elke ochtend koud doucht) die er zeker ook niet over peinst zich te laten vaccineren met wie ik in goed contact sta in de buurt, zodat ik niet helemaal alleen sta. En hij heeft een andere collega een beetje daarin meegezogen, in zijn overtuiging. Dus voor mij is dat wel positief. Er zijn wel meer collega´s die niet voor de bijl zullen gaan. Evenzogoed zijn er ook hysterici -de grootste hystericus heeft echt een enorme pens- die openlijk lopen te mekkeren dat ze niet meer naar kantoor komen als daar nog ongevaccineerden rondlopen. Overigens was hij pas wel op kantoor. Prive ligt ook lastig overigens. Eerder dacht ik van; ik moet op voorhand aangeven bij mensen dat ik niet gevaccineerd ben. Weten ze dat maar vast en kunnen ze beslissingen nemen voor ze me zien en is er tijdens een eventuele ontmoeting geen gezeik meer. Maar dat ga ik niet doen. Ik laat het van anderen afhangen hoe ze zich in het contact willen opstellen. Ik ben niet veranderd en met reden niet. De mensen die dit op de spits willen drijven zijn aan zet vind ik. Ik hoef deze tegenstelling die ik niet in het leven geroepen heb op voorhand niet al naar me toe te trekken. Kwestie van ´energetisch schaken´."en je moet ook op die conversaties gaan voorsorteren: wat je benadering dan is om niet voor al te veel verrassingen te komen te staan. Tenminste dat doe ik zelf. En mij helpt het wel"
wat doe je dan precies Lievergezond?
haha ja, lijkt me sowieso best akward als je je moet voorstellen in Engeland, Hi i'm Dicknou ja, je zal toevallig Dick heten of valt dat in de categorie negerzoen etc
Onze zoon heet Dick, naar mijn vader die je overigens spelde als Dik. Modernere versiehaha ja, lijkt me sowieso best akward als je je moet voorstellen in Engeland, Hi i'm Dick