Red de schapen!

Frustrerend he, je ziet het gebeuren maar staat te roepen in de wind. Linkt de vriendin van jouw vader haar klachten wel aan de prik? Of is het "toeval" (hoor ik vaak!). En jouw schoonvader, heeft iemand zich überhaupt afgevraagd of zijn overlijden een link had met de prik? Of is het taboe om dat te suggereren?
Mijn man kan zijn ouders ook niet overtuigen, en hij heeft echt zijn stinkende best gedaan. Wij kennen verder niemand die niet is gevaccineerd, best lonely soms!
Gelukkig worden we net als jij niet geweerd, maar vreemde vogels zijn we wel tussen alle schapen.
Nee de vriendin linkt het niet aan de prik, mijn vader denkt dat het allemaal wel meevalt 😞 En wat mijn schoonvader betreft, mijn man en ik denken er het onze over maar het is niet bespreekbaar. We laten het maar zo, toch ook vrije wil uiteindelijk. Ben wel heel benieuwd wat twee schoonzussen en een zwager gaan doen met de booster. Vorig jaar was een gezamenlijke Kerst onbespreekbaar maar nu komen we eerste Kerstdag toch met de hele schoonfamilie samen.... misschien dat het narratief voor hen toch barsten begint te vertonen. Zodra het in de familie over Corona gaat kijken mijn man en ik elkaar aan, af en toe delen we wel een speldenprik uit maar het echte overtuigen hebben we wel opgegeven , misschien laf maar we willen de tijd die we nog met ze hebben niet met ruzie doorbrengen. Maar het voelt wel eenzaam af en toe inderdaad.

Wendy

• Thanks
Waarderingen: Gaia
misschien laf maar we willen de tijd die we nog met ze hebben niet met ruzie doorbrengen. Maar het voelt wel eenzaam af en toe inderdaad.

Wendy
Nee ik denk niet dat het laf is. Het is je / jullie manier van overleven en het beste ermee omgaan. Jullie zwijgen niet en dat is prijzenswaardig.
Het lijkt me ook niet dat we alle energie kwijt moeten raken aan andere mensen en hun zaken.
Houd het leuk, wees het licht, sta in je waarheid. Goed voorbeeld doet volgen.

Opleiding is afleiding. Praktijk en natuur zijn de beste leermeesters.
Alle theorie die niet op natuur of praktijk aansluit, moet de shredder in.
Precies dat! Helaas vaak is aangeleerde kennis net wat niet de juiste kennis is. Maar maak als leerling maar de juiste keuze.... Vooral als je thuisfront heel braaf en volgzaam is

• Leuk
Waarderingen: Gaia
Opleiding is afleiding. Praktijk en natuur zijn de beste leermeesters.
Alle theorie die niet op natuur of praktijk aansluit, moet de shredder in.
Daar had ik het laatst nog over; het systeem leert onze kinderen zo ongelooflijk veel bagger, er is totaal geen connectie meer met de natuur. Het worden van die kwetsbare, nutteloze wezens, eeuwig zonde.

Daar had ik het laatst nog over; het systeem leert onze kinderen zo ongelooflijk veel bagger, er is totaal geen connectie meer met de natuur. Het worden van die kwetsbare, nutteloze wezens, eeuwig zonde.
Mensen kunnen er ook voor kiezen om ander onderwijs voor hun kinderen te verzorgen. Er zijn opleidingen die wel een connectie met die natuur hebben.
Verder zijn er juridische wegen om je kind niet het systeem in te sturen, maar bijvoorbeeld thuisonderwijs te geven. Echter onderzoekt men dat niet.
Deze hele maatschappij is vergeven van de volgevreten verwende varkens [excuses voor het varken] die alles op een dienblad aangereikt willen krijgen. We betalen daar nu de prijs voor en die prijs wordt nog veel hoger.

Mensen kunnen er ook voor kiezen om ander onderwijs voor hun kinderen te verzorgen. Er zijn opleidingen die wel een connectie met die natuur hebben.
Verder zijn er juridische wegen om je kind niet het systeem in te sturen, maar bijvoorbeeld thuisonderwijs te geven. Echter onderzoekt men dat niet.
Deze hele maatschappij is vergeven van de volgevreten verwende varkens [excuses voor het varken] die alles op een dienblad aangereikt willen krijgen. We betalen daar nu de prijs voor en die prijs wordt nog veel hoger.
Ik heb mij daar redelijk in verdiept en als je kind eenmaal in het onderwijssysteem zit dan kan je geen thuisonderwijs meer aanvragen. Dan moet je een zeer goede (wakkere) jurist vinden die jouw kind dan misschien wel uit het onderwijs kan krijgen, echter is dit een zeer slopend en lang traject. Enige optie is een al bestaande school zoeken die wel deugd en er komen steeds meer van die kleine particuliere scholen bij die door de ouders zelf wordt opgezet.

Ik heb mij daar redelijk in verdiept en als je kind eenmaal in het onderwijssysteem zit dan kan je geen thuisonderwijs meer aanvragen. Dan moet je een zeer goede (wakkere) jurist vinden die jouw kind dan misschien wel uit het onderwijs kan krijgen, echter is dit een zeer slopend en lang traject. Enige optie is een al bestaande school zoeken die wel deugd en er komen steeds meer van die kleine particuliere scholen bij die door de ouders zelf wordt opgezet.
Dan is het nu zaak om ouders van klein grut en aanstaande ouders hierover te informeren. Dit is toch wel inmiddels de tijd ervoor.
Verder is het een goed teken dat er meer mensen zijn die beseffen dat het systeem rot is en nieuwe scholen opzetten. Het is een begin.

Een bestaande school vinden welke deugt is ook al geweldig. Velen doen dit niet, de kinderen van ouders die zich hierin verdiepen zijn gezegend.

Ik doe geen moeite meer om wie dan ook te overtuigen die prik niet te nemen. Dat is verspilde moeite. Mijn familie is voor zover ik weet niet geprikt. Ouders, broer, oma van 83 jaar, tante, oom, neef, nicht.
Blijkbaar zit er in mijn familie een omgekeerd schapen gen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan