resultaten met H202

Momenteel ben ik me ook aan het verdiepen in de H2O2, maar heb nu al een paar vragen. Als je begint met de 12% hoeveel ga je daarmee dan beginnen en tot waar/hoeveel?
Zijn er medicijnen, waarbij je H2O2 beter niet kunt gebruiken? Wilde ik ook even voor de zekerheid weten ;-)
Verder vind ik de ervaringen van N. erg inspirerend. Vooral hoe bij haar nu de ontlasting komt, lijkt voor mij een verademing. Ene dag wel, andere dag niet.... ik wil ook zo graag elke dag min. een paar keer. Ik loop nu regelmatig met een dikke buik, waar ik graag van af wil.

Thineke

Ja, dat weet ik ;-) Maar zijn die twee te vergelijken? En waarom Oxy powder en niet H2O2?

Thineke

mijn ervaring met h202 is dat ik er snel misselijk van voel, ook van de smaak ga ik snel kokhalzen.
Oxy powder doet dat allemaal niet bij mij. Voelt goed. Geen bijwerkingen.
En als het alleen is om je ontlasting goed op gang te brengen is Oxy powder goed werkend.
En verder is het ook gewoon mijn persoonlijke voorkeur, kan voor jou heel anders zijn misschien.

Dank je Marijan, die had ik nog niet. Ga ik opslaan in m'n voeding-map.
Misschien geen gek idee om toch maar weer met Oxypowder te beginnen, i.p.v. maar weer naar een ander middel te grijpen. Ik had best hele goede resultaten op de Oxypowder. Misschien ook wel een goed idee om daar uiteindelijk met de onderhoudsdosering gewoon mee door te blijven gaan?

Thineke

ja, en dan gewoon 1x in de maand of zo een week stoppen en kijken hoe het dan gaat, gaat het nog niet, gewoon doorgaan.
Magnesium met actieve zuurstof, kan niet echt kwaad lijkt mij.
Als ik zie wat er regulier alleen al in het huis van onze dochter in de bewoners "gestopt" wordt om te kunnen ontlasten, springen mij de tranen in de ogen, echt bende allemaal.
Oxy powder is gewoon makkelijk in gebruik, zonder bijwerking en de ontlasting loopt als een "tiet" zeggen we hier hahaha.

Ik ben weer begonnen met H2O2. Heb sinds mijn verkoudheid, afgelopen winter, het gevoel dat er wat 'troep' is blijven hangen. Ik voelde (eigenlijk:hoorde) het vooral als ik op mijn rug lag en door mijn mond ademde. (Wat ik verder eigenlijk niet doe, overigens).

Dus een week lang vier theelepeltjes (10%) op de nuchtere maag. En dat werkte. Nu blijf ik het een paar weken doen om goed voorbereid te zijn op het herfstseizoen. Om me heen zie ik al allerlei mensen verkouden worden. Dus ik hoop nu een keer over te slaan.

Maar wat is het vies :( :(

Ook hier een succesje met H2O2, maar van een heel andere aard:

Bij de Kijkshop heb ik enkele weken geleden een plastic waterkoker gekocht. Daar zit een of ander stinkend, chemisch goedje in dat in het water lekt als je het kookt en het een heel vieze geur en smaak geeft. Maar niet getreurd: H2O2 to the rescue! Ik heb een flinke scheut 35% H2O2 toegevoegd aan een kan water en deze een aantal dagen achtereen laten koken. De H2O2 bubbelde als een gek en gaandeweg rook je dat de kan steeds schoner werd. Nu gebruik ik de waterkoker voor mijn theewater en er zit geen vreemde geur of bijsmaak meer aan!

Mike

Voor mij bestaan er geen kunsstoffen die niets aan voedsel toevoegen dan wel veranderen.Melk in PP bewaard krijgt een andere smaak. Bij PE vergelijkbare gevolgen. Glas is en blijft voor mij de beste verpakking voor vloeistofen. Voor een waterkoker raadt ik RVS aan, niet helemaal onverdacht, maar wel veel beter dan kunststof.

Het antwoord hierop zal je misschien verbazen: mijn vriendin maakt altijd alles met glas kapot. Niet expres, het is een soort 'talent' van haar. Ik had een mooie waterkoker met glazen kan via Juglen (rond de 30 euro), maar deze was ook geen lang leven beschoren. En dus heb ik nu een waterkokertje van een tientje. Wel een interessant experiment om die plastic rommel op te kunnen ruimen met H2O2!

Mike

Maar Mike,hoe zit dan met de BPA in je waterkoker?
heb al jaren mijn plastic koker vervanger door glas,juist toch door het VERWARMEN is het zo slecht? Heb jij ook plastic vries-en koelkastdoosje??

Babbe.

dacht dat jij juist zo tegen hormoonverstoorders was?
lees op het forum over glazen en bamboe rietjes omdat de plastieken zo slecht zijn...

Er zijn momenteel belangrijkere dingen gaande in de wereld. Deutsche Bank staat op omvallen en kan een veel grotere financiele crisis veroorzaken dan in 2008. Er kan een militair treffen plaatsvinden tussen Amerika en Rusland in Syrie. De vlam kan in de pan slaan in Oekraine, aan de grens met Rusland. Of in de Zuid-Chinese Zee. De twee Korea's kunnen elkaar in de haren vliegen. Nu zien we weer spanningen tussen de twee kernmachten India en Pakistan. De wereld is een kruidvat, dus wat zal ik me dan nog druk gaan maken over plastic bakjes?

Mike

Nou Mike zo denk ik er dus ook al een hele tijd over!

Ik heb zelfs een tijdje gedacht, ik blijf goede voeding eten maar mijn zoektocht naar gezondheid staak ik. Waarom zou ik? met zo wereld die op knappen staat. Nu denk ik daar niet meer zo extreem over want ga toch door met hopelijk van mijn klachten af te komen. Maar gewoon zo true wat jij zegt hoor.

Dank voor je steunbetuiging, Sampjes. Jullie zullen wel gemerkt hebben dat ik niet zo heel vaak meer post of reageer in dit forum over voeding en gezondheid. En als ik reageer, verwijs ik geregeld naar oude posts van enkele jaren terug.

Voor mij is de zoektocht op het gebied van voeding wel zo ongeveer klaar. Ik combineer de inzichten van Price met die van Atkins en kom zo uit op een low-carb versie van Weston Price-voeding. Dat werkt al jaren prima voor mij. Ikzelf heb ook al zo'n beetje alles gezegd en geschreven wat ik hierover te melden heb.

Dit brengt met zich mee dat ik wat minder streng in de leer ben geworden en het tot op zekere hoogte ook kan loslaten. Mijn 'zendingsdrang' over dit onderwerp is eveneens afgenomen. Omdat er niet zoveel meer voor mij te ontdekken is hieromtrent duik ik er ook niet meer zo fanatiek in.

Daarvoor in de plaats zijn andere inzichten gekomen die me nu veel meer bezighouden. Deze inzichten gaan grotendeels buiten de voeding om en zijn te lezen in het geopolitieke forum. Deze inzichten helpen mij om de zorg over kunststof en plastic verpakkingen te relativeren, omdat ik besef dat er grotere en belangrijkere zorgen zijn.

Misschien dat dit helpt om te zien waar ik nu sta en waarom.

Mike

Mike,het is me helder.
Ik ben ook wel opgelucht dat jij het ook wat meer los kunt laten,ik lees al jaren mee op het forum en vond je af en toe een miereneuker in sommige zaken,plus dat je soms regelrecht onaardig was tegen forumleden.
na je ziekenhuisopname vond ik je milder worden....
Ik ben gewoon te streng voor mezelf,zoals met die BPA en word onrustig als ik het in mijn ogen niet GOED doe,nu ik van jou weet dat je best wat mag relativeren word ik daar rustiger van!
Jammer dat niet iedereen dit topic leest over hoe jij er nu in staat en wat minder reageert op het forum.
Ik ga natuurlijk door met deze manier van eten,maar besef heus wel dat de aarde brandt en ik niet wakker moet gaan liggen over plastic bakjes!
Babbe

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan