RIP Andreas Moritz

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vind het bijzonder belangrijk! Het valt me trouwens vaak op dat mensen die bijv. hun emails ondertekenen met 'love & light' of, inmiddels een New Age-klassieker hier in NL, 'hartegroet', gewoonlijk het minste liefde, licht en hartelijkheid blijken te hebben...

Mike

Hahaha ik vind dat ook bijzonder hypocriet! Ik zou zeggen wees gewoon eerlijk, want zonder waarheid kun je niet veel van die 'love & light' verspreiden. Ik hou ook niet van de 'I see the God in you' phrase, want ik weet wel zeker dat die New Agers helemaal geen God in je zien, ze zeggen het gewoon om hun spiritueel ego te bevredigen omdat ze je daarmee willen doen geloven dat ze al zo spiritueel geavanceerd zijn dat ze in iedereen een God zien..

Ik las op curezone dat iemand had opgemerkt dat Andreas Moritz al een tijd lang een donkerder huidskleur had en dit kan wijzen op een serieuze nierziekte. Dit zou wel passen aangezien het feit hij veganist was en te weinig maagzuur had. Ook spreken ze erover dat hij een tragere manier van spreken had op het einde en dit kan ook aan een verzwakking van de nieren liggen. Het is jammer dat ze er niet voor durven uitkomen, maar er is een grote kans dat zijn veganistisch eetpatroon voor gezondheidsproblemen heeft gezorgt. Moest het bekend worden, het zou een grote opdoffer zijn voor de raw food veganistische community, hoewel ze het waarschijnlijk zouden afdoen als 'dat het zijn tijd was geweest', net zoals zijn familie doet en de waarheid niet onder ogen wilt zien.

Ik kan mar 1 reden bedenken waarom de reden niet bekend gemaakt wordt...

Als het niks met zijn eigen ontdekking/leefstijl o.i,d. te maken heeft dan kan het toch gewoon verteld worden?

De familie is waarschijnlijk bang dt dat ook consequenties heeft voor de verkoop van zijn boeken....

Er is al veel gevraagd naar de oorzaak. Zij blijven bewust zwijgen... Wie zwijgt stemt toe?

Wat doen we nu met zijn visies? Niet vegetariër zijn is duidelijk, maar de leverreinigingen dan?

Kijken jullie daar nu ook anders naar?

http://www.rawpaleodietforum.com/off-topic/andreas-moritz-is-dead/

Quote:
I think the lesson here would be that performing extreme cleansing continuously (as it seems to be the effect of most vegan diets) without giving the body the proper elements to rebuild may not be a good idea.

Amen to that! Dus: zijn lever/gal-zuiveringen, gekoppeld aan het voedzame WAPF-voedsel (je weet wel, die 'giftige' dierlijke eiwitten waar Moritz zo op afgaf), is een veel beter idee dan zijn reinigingen koppelen aan een veganistisch uithongeringsdieet.

Mike

Aansluitend op bovenstaande post deze post op CureZone, die wat mij betreft de spijker precies op z'n kop slaat. De meest treffende uitspraken geef ik hier dikgedrukt weer:

Quote:
I think there's less here than meets the eye. Andreas had a weak constitution from birth - look at the countless serious conditions he had. Then he "dies" for several minutes from malaria by permitting himself to experience dangerously high body temperature (refusing to take pills to clear the fever). Your health status throughout childhood is a good marker for your overall destiny where health and longevity are concerned.

He keeps himself alive and functioning against the odds through cleanses and diet. But he's against consumption of all animal products (except apparently for ghee), even something as healthful as raw eggs. Almost a vegan, apparently. Also, I don't think he approved of vitamin supplements.

This kind of diet and heavy cleansing is fine for a person who's spent 50 or so years stuffing himself with red meat, etc. But for a naturally delicate person, it's deadly after a period of time. There's a point of diminishing returns where total vegetarianism + neverending cleansing are concerned. I submit that Andreas' deficient diet ultimately got the better of him.

Read up on detox. Plenty of complete protein is needed to get the liver to deal properly with toxicity in the body. An incompletely detoxed body is prey for just about anything.

I love animals and rarely eat them because I don't need this. But I suspect that Andreas would have benefited from a good slug of Weston Price style nutrition (some of which is repulsive, I know - like eating raw liver!)

I feel like a sh*t for talking about the dead this way, I'm hesitant to post this. I like Andreas and support almost all of his teachings; he was so right when so many others were so wrong. But somewhere along the line he did not care for himself properly, and who knows why. We will not ever know.

God rest his soul.

http://curezone.org/forums/fm.asp?i=2001781

Mike

Totdat er echt duidelijkheid komt over de doodsoorzaak van Moritz houd ik het hier op. Ik schreef dit al op de eerste pagina van deze thread:

Quote:
Er kan hem, net als in het geval van Atkins, natuurlijk iets zijn overkomen, zoals een dodelijke val inderdaad. De kans is echter zeer groot dat hij is bezweken aan zijn eigen voedingspatroon en dus door voedingstekorten is overleden. Bij vegetariers en veganisten zie je echt een onevenredig hoog sterftecijfer a.g.v. kanker en hart- en vaatziekten. Ze staan ook niet bekend om hun langlevendheid. Zoals ik al eerder schreef, je voorkomt geen dierenleed als je hier mensenleed tegenover zet.

https://www.fatsforum.nl/topic/rip-andreas-moritz#post-29483

Laat dit een waarschuwing zijn voor iedereen die nog gelooft in vegetarisme! Je gaat een 'lening' aan bij Magere Hein die je op latere leeftijd moet terugbetalen - met rente! Iedereen die denkt te kunnen gedijen op een vegetarisch/veganistisch voedingspatroon is in werkelijkheid zijn/haar reserves aan het opgebruiken. Is dit punt eenmaal bereikt dan gaat het plotseling heel erg hard. Het is al triest genoeg dat precies ditzelfde ook niet-vegetariers overkomt, vanwege de ontoereikende, moderne dierlijke voeding, maar het helpt zeer zeker niet als je jezelf dierlijke vetten en eiwitten volledig onthoudt!

Mike

Wat dat betreft moet ik aan Boele ytsma denken. Lijkt mij een aardige en bevlogen man die helaas over een x aantal maanden (jaren?)grote gezondheidsproblemen zal krijgen.

Dat kan bijna niet anders als je ziet wat hij eet en daarbij doet hij aan marathonlopen.

Kijk maar eens:

http://www.youtube.com/user/deplanteneter

Alle mythes komen aan bod alleen hij is er heilig van overtuigd dat ze de waarheid zijn.

Dit gaat inderdaad niet eeuwig goed. Het is geen kwestie van of, maar wanneer. Ik voorspel dat hij tijdens het marathonlopen een plotselinge hartaanval krijgt. Overigens wil ik hier helemaal geen gelijk in krijgen, want het lijkt me inderdaad een aardige en bevlogen persoon!

Mike

Quote:
"Vet remt de opname van koolhydraten in de cellen, waardoor de bloedsuikerspiegel hoog blijft."

Dit zegt Boele Ytsma hier:

Waar haalt hij dit vandaan?

:?:

Inderdaad een hele vreemde uitspraak. Vet remt niet de opname van koolhydraten, maar de afgifte van glucose aan het bloed. Hierdoor blijft de bloedsuikerspiegel juist stabiel. Als deze te hoog is, zal deze dus dalen. Veganistische kringen staan bol van de onwaarheden en verdraaiingen over voedsel, dus ik sta hier helemaal niet van te kijken. Wat wel verbazingwekkend is, is hoe creatief men toch telkens weer met de waarheid weet om te springen!

Mike

Ja het kan best Tanja.

Althans als aanleiding.

Ik heb veel mensen het om me heen aan hun hart zien krijgen door infecties, mezelf incluis.

En dat is echt niet niks: zo'n hartkwaal.

Je bent zo het hoekje om als je er niets tegen aanvangt.

Ik ben ook geen voorstander van de invasieve "geneeskunde" maar ik heb tegen mijn hartprobleem 2 jaar geleden een andere manier gevonden om daar in elk geval vanaf te komen.

Ik begrijp dat Andreas het wel goed vond zo.

Daar is ook wat voor te zeggen omdat het wel een enorme strijd kan zijn om bij het leven te blijven als je gezondheid aan een zijden draadje hangt of lijkt te hangen.

Ik ben blij dat er nu iets van een verklaring is voor het overlijden van Andreas Moritz.

Nu is het voor mij ook makkelijker om het te laten rusten dat hij niet meer fysiek onder ons is.

Maar dan nog: als dit waar is, waarom moest daar dan zo geheimzinnig over worden gedaan??

Zie deze uitspraak van mij van een jaar geleden (!):

Quote:
Kanker en hart- en vaatziekten komen verdacht veel voor onder vegetariers. Dat laatste is de ultieme giller: zij die weinig of geen verzadigd vet en cholesterol eten, krijgen juist hart- en vaatziekte. Vandaar de 'Franse paradox': ondanks dat men in Frankrijk veel verzadigd vet en cholesterol eet, is het gehalte aan hart- en vaatziekte lager dan in andere landen. Nee, dankzij het feit dat men veel verzadigd vet en cholesterol eet!

https://www.fatsforum.nl/topic/aagjeadvocado-stelt-zich-voor/page/3#post-8319

I rest my case. De schimmel was secundair, deze gedijt in een alkalische omgeving (te weinig maagzuur, daarom kon Moritz ook geen dierlijke eiwitten verdragen en had hij galstenen).

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan