'School' is naar mijn idee een wel erg breed begrip. Na het middelbaar onderwijs leer je meer in een specifieke richting, een richting die jij interessant vind, of voor een bepaald beroep, dit kan zeker wel leerzaam zijn.
Ik moet zeggen dat ik inderdaad veel ben vergeten van wat ik heb geleerd op de basisschool en de middelbare school. Ondanks dat heb ik er wel een hele leuke tijd gehad. Ik heb veel vriendinnen gemaakt, maar ik denk dat ik ook heb geleerd om met veel verschillende soorten mensen om te gaan, ook mensen die mij niet liggen. Doordat ik de leerstof niet altijd interessant vond heb ik ook geleerd om dingen te doen waar ik geen zit in had, iets wat je echt wel vaker in het leven zal moeten doen. Daarnaast vind ik dat je bepaalde algemene informatie gewoon moet weten. Aardrijkskunde, geschiedenis, Nederlandse literatuur, economie, Engels, Duits, biologie en noem maar op. Ik ben het er wel mee eens dat deze informatie eenzijdig is, en het zou absoluut aangevuld moeten worden met andere vakken (medidatie, voeding etc.).
Huis school lijkt mij niet geschikt voor elk kind. Ik had toch al rond mijn elfde dat ik meer zelfstandig wou worden, en me meer van mijn ouders afzette. Wat volgens mij een vrij natuurlijk proces is. Had er niet aan moeten denken om tijdens mijn puberteit thuis te moeten zitten.