Secundair tandbeen

Inmiddels twee weken na de verwijdering van mijn verstandskies. De flinke pijn die ik heb ervaren bleek dus niet te komen van de plek waar mijn verstandskies heeft gezeten. Die plek genas goed dus ik vond het vreemd dat ik zo veel stekende pijn ervaarde.

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat de pijn komt van de plek waar de verdoving is gezet. Het kan dus gebeuren dat bij het plaatsen van de verdoving er toch iets wordt geraakt, bijvoorbeeld een adertje of een zenuw. Dit kan voor heel veel napijn zorgen wat in het ergste geval wel een aantal weken kan aanhouden. Ook had ik regelmatig een rare bittere smaak in mijn mond, waarschijnlijk de verdovingsvloeistof.

Waarschijnlijk is dat dus bij mij gebeurt. Ik heb de paracetamol aan de kant geschoven want dat hielp totaal niet. Ook de kruidnagel deed niets. Ik heb 1 ibuprofen geprobeerd en dat hielp prima. De stekende pijn verdween op de achtergrond. Ook niet ideaal maar ben nu van 10 paracetamol naar 2 ibuprofen op een dag en het gaat redelijk goed. Nu naar 1 ibuprofen overdag.

De wond is goed genezen en heb daar in totaal geen last meer van. Ook heb ik totaal geen extra vermoeidheidsklachten ervaren na de verdoving. Terwijl ik de een na laatste keer bij de regulieren tandarts een week zeer moe was. Toch fijn dat vooraf getest was welke verdoving voor mij de beste was.
 
@gif-vrij
Al sinds half december na een amalgaamverwijderingssessie heb ik zo'n raar half-gevoelloze linkerwang. Soms erger, soms minder erg.

Zelf onderzoek gedaan en het blijkt dat dit een teken kan zijn dat er een zenuw geraakt is. Hopelijk geneest het vanzelf nog. Bij sommigen gaat dat snel, bij anderen duurt het 3 tot 6 maanden en bij weer anderen duurt het een jaar.

Als je echt pech hebt, is de zenuw permanent beschadigd.

Ik ga donderdag naar Peter toe, dus zal ik het hem voorleggen.

Mark
 
Heeft Peter dit geconstateerd of is dit je eigen theorie?

Mike

Ik heb Peter zelf niet gesproken maar de assistente. Ik vertelde haar dat de pijn zich niet bevond op de plek waar de kies had gezeten maar meer op de plek waar de verdoving was gezet met uitstraling naar de boven- en onderkaak. Zij vertelde mij dat het soms gebeurt dat er een adertje of zenuw wordt geraakt. Ik ben daarna zelf op internet verder gaan zoeken en kwam daar soortgelijke verhalen tegen. Ik herkende hier veel in, met name de wisselende pijnklachten. Daar las ik ook dat ibuprofen veel beter werkt dan paracetamol.

@watisgezond
Soortgelijke verhalen, zoals bij jou, heb ik inderdaad ook gelezen. Dat het soms erger, soms minder erg is betekent wel dat er nog iets gebeurt daar. Hopelijk komt het voor jou nog goed, maar je moet wel geduld hebben. Misschien een supplement zoals B12 gebruiken die de zenuwen ondersteunt. Ben benieuwd wat Peter daar van vindt. Hoor graag je bevindingen na donderdag.

 
Ik vraag me af of de inname van ibuprofen de genezing niet in de weg staat. Het helpt weliswaar tegen pijn, maar het heeft toch ook hele slechte kanten en ik kan me zo voorstellen dat het meer kwaad dan goed doet.
 
Ja heksje dat zou best kunnen. Maar momenteel werkt dit toch het beste. Na 2 weken 24/7 continue pijn was ik hier toch wel blij mee. Vandaag maar 1 genomen en dat gaat redelijk. Hopelijk kan ik binnenkort echt zonder.
En ik weet even geen goed alternatief.
 
Ik zou nog even terugkomen op m'n half-gevoelloze wang (lijkt beschadigde zenuw te zijn na verdoving in december) nadat ik bij tandarts Peter Dros was geweest. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk wel wegtrekt en anders gaat hij een volgende keer kijken of het te maken heeft met m'n kwikbelasting (als ik het goed begreep).

Verder m'n beet weer wat bijgeslepen omdat ik op 2 plekken zenuwpijn had als ik wat hards at. De grote test komt dus als ik iets hards ga eten ;-)

Mark
 
@watisgezond
Beiden is dus mogelijk. Maar je zit al bijna op een half jaar. Voel je wel dat het beter wordt of blijft het gewoon gevoelloos?

Bij mij beginnen de steken aanzienlijk minder te worden. Vandaag voor het eerst nog geen pijnstiller op, het is nu redelijk uit te houden. Ik voel dus wel verbetering.
 
@gif-vrij
Het varieert. Een tijdje terug was het erger en straalde het uit tot onder m'n oog en nu is het weer minder erg. Peter Dros vroeg of ik nog wel gevoel heb in m'n onderlip en dat is gelukkig wel het geval.

Het is nu echt zo'n gevoel alsof de verdoving bijna is uitgewerkt. Niet prettig, maar op het ogenblik ook niet super vervelend.

Misschien heeft die verdraaide kwik hier ook wel wat mee te maken.

Mark
 
Mike, dus je hebt toentertijd geen antibiotica moeten innemen ivm je onstoken kies? Heb namelijk hetzelfde probleem...
Is het de moeite voor mij om naar peter te gaan? Ik woon in belgie dus is wel een eindje. Verder vraag ik me af wat de tarieven zijn?
 
Geen antibiotica destijds, dat klopt. Achteraf gezien heb ik er wel te lang onbehandeld mee rondgelopen. Tegen de tijd dat ik bij Peter in de tandartsstoel lag, was het al een vergevorderde ontsteking.

Peter Dros is wat mij betreft met afstand de beste tandarts van Nederland, dus ik raad jou en ieder ander aan om hem te raadplegen als je alleen het allerbeste wil. Ik handel zijn zaken niet af, dus ken ik ook zijn tarieven niet. Klik op Mondzorg Maasdriel bij de Vrienden en neem contact met hem op, dan weet je het snel genoeg.

Mike
 
Bij de aanmelding voor Peter Dros Maasdriel staat aangegeven dat zij röntgenfoto's willen maken en anders geen behandelingen verrichten. Ik ben alleen totaal niet gesteld op röntgenstraling!
 
Ik heb nu een weekje bij mijn linker verstandskies pijn. Het zou eruit getrokken worden maar had mijn afspraak toen geannuleerd na de behandeling van mijn rechter verstandskies. Maar ik voel dat het later nog meer pijn gaat doen, dus wil ik een afspraak maken om alsnog eruit te laten trekken. Is er een optie om je pijn te stillen zonder ibuprofen te gebruiken? Adviezen?
 
traumeel, zeker aan te raden op de dag van behandeling!
aspirine of paracetamol (vriendelijker dan de ibu)
of niet stillen, dat kan ook, ga je niet dood van
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.138
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan