Secundair tandbeen

De tandarts moest inderdaad flink wrikken om de kies er uit te krijgen. Dus dat zal inderdaad wel flink last geven. Ben alleen bang voor ontstekingen. Als ik buk dan klopt het een beetje, maar dat komt misschien ook omdat het opgezwollen is.

Jeetje lievergezond,wat heftig als ik jouw verhaal lees. En als jij na 2 weken nog napijn had dan valt het bij mij tot nu toe nog wel mee.
Ik kijk het dit weekend nog wel even aan voordat ik ga bellen.

Bedankt voor jullie reacties.
 
Mike,

Kramp in de kaken herken ik ook.
Is hier ook een verband met tandenknarsen?
 
Hoi Mike, wist je dat niet van jezelf eerder, dat je een bruxist was/bent?: dat vraag ik me af.
Ik weet het pas sinds een tandarts het me zei een half jaar geleden en toen ben ik daarover hier op het forum een item begonnen: https://www.fatsforum.nl/topic/tandenknarsen-oftewel-bruxisme/#post-121192
Aan je reacties van destijds te zien, klonk het niet alsof je toen al iets herkende van tandenknarsen: tja je doet het ook meestal in je slaap natuurlijk.
Maar ik heb bijv. ook geen pijn aan mijn kaken bij het ontwaken.
Heeft jouw tandarts je niets verteld over de herkomst van het tandenknarsen en hoe je er evt. vanaf komt?
 
Misschien hanteert Peter Dros een andere definitie van bruxisme. Ik tandenknars nl. niet, maar klem wel met mijn kaken. Het voelt nu alsof er zeeen van ruimte tussen mijn kaken zijn, die er voorheen niet leken te zijn. Alsof ik eerst geen andere keus had dan te klemmen, maar nu wel. Ook met het kauwen voelt dit zo.

Mike
 
Ik denk dat de plek waar de verstandskies heeft gezeten toch is gaan ontsteken. De pijn wordt niet minder, het begint te kloppen en ik moet vaker pijnstillers nemen. Mijn wang wordt ook weer dikker. Baaaaalen.
Dan is het weer lastig als de tandarts verder weg zit. Hopelijk kan ik morgen terecht voor een controle en kom ik de nacht een beetje door.
 
Hoi Lievergezond. Ik heb van de tandarts een ander spoelmiddel gekregen waar ook zuurstof in zit. Maar ik denk dat ik nu maar met Waterstofperoxide ga spoelen. Zou dat ook helpen als de ontsteking van binnen zit?
 
hoi Gifvrij, geen idee. Heel veel sterkte voor je. Wat een ellende. Een verstandskiesverwijdering is gewoon bepaald geen pretje. Er is eventueel sprake van dat er bij mij nog eentje uitgehaald moet worden omdat het een geimpacteerde is zoals dat heet (ligt dwars, niet alleen letterlijk), maar liever gewoon echt niet. Ik heb al spijt dat ik die anderen eruit heb laten halen. Eentje was nodig (de boel ging ontsteken), maar die andere twee, dat was gewoon omdat men zei: beter eruit dan erin: maar ik weet dat zo net nog niet. Is bij jou ook wel het kaakvlies eruit gehaald?
 
Geen idee of het kaakvlies er uit is gehaald. Heb er nog nooit van gehoord dus het zal wel niet. Doe nu ijsklontjes er tegen aan, geeft wel wat verlichting.
 
Gifvrij, ik neem aan dat jouw holistische tandarts ook het kaakvlies wel verwijderd heeft. Dat kan een reden van ontsteking zijn namelijk. Veel sterkte en ik hoop dat je klachten snel verdwijnen of op zijn minst verholpen kunnen worden.
 
De verstandskiezen kunnen er inderdaad beter maar allemaal uit. De reden: degeneratie (versmalling) van gebit en kaken a.g.v. mineraaltekorten, precies datgene wat Price constateerde. Dit is ook de reden waarom deze kiezen dwars gaan liggen of ontsteken. De laatst overgebleven verstandskies die Peter Dros er 2 weken geleden bij mij uit heeft gehaald was ook niet ontstoken en zat mij ogenschijnlijk niet in de weg, maar nu hij eruit is komt er ineens een oceaan aan ruimte vrij en hoef ik niet meer te klemmen met mijn kaken. Mijn kaken bieden nu eenmaal onvoldoende ruimte voor deze kiezen en dat geldt voor vrijwel ieder van ons. Welkom in de wereld van de moderne gedegenereerde mens!

Mike
 
gif-vrij,

Van mij mag je bellen, maar Peter gaat zeer zorgvuldig te werk. Dit is exact waarom hij zelf aan kaakchirurgie doet en niet doorverwijst naar de kaakchirurg, want die laten inderdaad soms van alles en nog wat aan ontstoken weefsel zitten.

Er is een reden waarom jouw forumnaam is wat hij is en dat is dat je in het verleden blootgesteld bent geweest aan diverse gifstoffen. Volgens Peter is een langzaam herstel na een dergelijk fysiek trauma aan het gebit het gevolg van een slechte leverdetoxcapaciteit. Ik denk dat je het daar eerder in moet zoeken.

Mike

 
Mike, daar zit inderdaad wat in. Ik maak me eigenlijk meer zorgen omdat de pijn erger wordt en niet stabiel blijft. Het gaat steken en kloppen, dus dat lijkt me niet goed.
Jij schreef eerder ook dat kauwbewegingen ook zorgt voor pijn. Dat is inderdaad bij mij ook zo. Zit nu aan vloeibaar voedsel.
 
Ik zou morgen even bellen met de praktijk, kloppen en steken vind ik geen goed teken, beter een keer teveel gebeld dan afwachten en piekeren.
 
Hoi Mike, met de verwijdering van de geimpacteerde kies gaat een serieus risico gepaard: namelijk dat de mandibulaire zenuw geraakt wordt met als gevolg een ongevoelige mond/tong. Meerdere tandartsen hebben deze zo naar mij benoemd en ik kies ervoor om de geimpacteerde kies te laten zitten. Er is onderzoek gedaan naar het grootste risico van het laten zitten van de geimpacteerde kies: dat is dat de geimpacteerde kies de naastliggende kies doorboort (ook niet leuk) en in feite is dat een kans van 1 op 10 (11 procent om precies te zijn uit het blote hoofd). Ik loop liever dat risico dan dat mijn mandibulaire zenuw geraakt wordt. Eerder heeft iemand hier dit forum gemeld dat iemand in haar omgeving zo'n verstandskiesverwijdering had meegemaakt waarbij de mandibulaire zenuw inderdaad geraakt is met eerdergenoemde consequentie tot gevolg van gevoelloosheid in de mond/tong.
 
Inmiddels weer een aantal dagen verder en eindelijk begint de pijn minder te worden. Ik heb maandagochtend gebeld met de tandartspraktijk. Zodra er geen sprake is van koorts en slikproblemen is het lichaam nog bezig met herstel. De pijn kan zeker wel een week aanhouden. Gisteren nog kwam de pijn door de paracetamol heen. Vannacht eindelijk weer een nacht goed doorgeslapen.
Vanochtend was het voor het eerst dat ik een aantal uren, wel met paracetamol, van de ergste pijn was verlost. Toch voel ik wel een zeer gevoelige plek achter in mijn mond, waarvan ik denk dat het toch een kleine ontsteking is, maar dan meer aan de buitenkant van de wond. Ik doe er regelmatig even een watje, gedrenkt in wat H2O2, op om het te ontsmetten.
Ik heb al jaren geen pijnstillers geslikt en baal er eigenlijk van dat ik nu toch echt niet zonder kan.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.899
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan