Secundair tandbeen

Nou ja, ik overweeg het niet zomaar. Ik heb er dagelijks last van, een soort zenuwgevoel, net geen pijn. Merk ook dat het met kauwen moeilijker gaat, soms schiet er een pijnscheut in. Ik moet echt opletten hoe ik kauw.

 
San, kun je dan niet je hele gebit eens laten nakijken bij een bio-tandarts of bijv. Henny Solleveld op stoorzenders?

Ik weet in elk geval dat vitamine c megadoses ook echt goed helpen tegen paradontitis.

 
Quote:
Tandvlees algemeen

Bang om op directe wijze voor zichzelf op te komen

Verraad soms zijn of haar ware aard

Tegenstrijdige gevoelens (tweestrijd)

Agressie, onmacht, soms wanhoop

Niet consequent met eigen innerlijke gevoelens, plannen en ideeën

Ontvlucht zichzelf steeds

Geen knoop door durven hakken

Niet kordaat

Moeite met emotioneel verleden loslaten

Bloedend tandvlees = Frustratie

Onmacht zichzelf te zijn

Maakt zich kwaad omdat hij of zij niet doet echt te willen

Voelt zich steeds beperkt

Keel soms toegesnoerd

Verwijt anderen zijn of haar gevoel van beperking

Doet meestal wat anderen doen

Onderdrukte agressie

Soms machteloze woede naar anderen toe

Teruggetrokken tandvlees

Veel tranen van onmacht

Machteloosheid, onzeker, innerlijk zelfs agressief

Soms wanhopig huilen van binnen

Niet kordaat eigen richting (durven of kunnen) gaan, aarzeling

Dan weer links om dan weer rechts om (kameleonfenomeen)

Blijft verleden overdenken en huilt om dat verleden

Twijfel

Hart wordt omkneld door harde vuist

Dualiteit

Ongewild flexibel

Houdt niet onvoorwaardelijk van zichzelf


http://praktijksolleveld.nl/page/psychodonto.htm

Mike

 
Ja misschien is dat een idee. Ik heb het gevoel dat er, behalve goed eten, weinig aan te doen is (dat is mij altijd gezegd, zit nog in mijn hoofd). Maar wellicht heeft een bio-tandarts een oplossing. Ik poets met kokosolie en KZZ, en elektrisch. Heb een tijdje een handtandenborstel gebruikt omdat dat beter schijnt te zijn ivm elektriciteit. Dat was echt niks, kreeg mijn tanden slecht schoon en meer last van het tandvlees. Ik heb een goede tandarts in de buurt, nl. in Sneek. Daar maar eens naartoe, want mijn huidige tandarts vind ik niks.

 
Flink wat punten uit die lijst herken ik Mike. Jammer dat mijn tanden lijden onder die punten, aangezien ik die niet 1 2 3 de deur uit krijg :-(

 
Quote:
Daaronder zag hij eveneens een laag secundair tandbeen, precies zoals ik zelf ook al had gevoeld met mijn tong. "Remineralisatie," concludeerde Henny


Geweldig! Gisteren werd mij ook al verteld dat mijn gebit zo mooi en sterk is. En dat terwijl ik altijd een slecht gebit heb gehad.

Quote:
In ieder geval is dit wat mij betreft het ultieme bewijs dat WAPF werkt. En niet zo'n klein beetje ook!


zeker weten! 8)

 
Woohoo Mike, super zeg, dit soort dingen doen het hem, goed ook dat jullie gaan samenwerken en wat is er beter dan uit eigen ervaring kunnen putten.

 
Dat is goed nieuws, Mike!

Lia, ik had je reactie helemaal niet meer gelezen. Ja, ik heb wel eens naar die organen gekeken, maar het enige dat ik ervan kan maken, is de dikke darm. Van de rest heb ik (ogenschijnlijk (gelukkig?)) geen last. Het is echt heel stom, want inmiddels zit er ongeveer alleen nog maar een wortel in mijn kaakholte. De rest van mijn tanden mankeert niets.

 
Bestaat er zoiets als een ideale tandarts? Ik heb hem gevonden! Vorige maand deed ik mijn maandelijkse lezing + diner in Het Ketelhuis in Eindhoven. Deze keer ging het over het gebit. In de zaal zaten Peter Dros en zijn vrouw Nini Kalisvaart. Ik merkte tijdens de lezing al dat ze op mijn hand waren en we hebben naderhand uitgebreid nagepraat en de intentie uitgesproken om snel af te spreken.

Gisteren was het zover. Samen met mijn vriendin ben ik naar Peter en Nini geweest. Peter Dros is een biologische, holistische tandarts in Kerkdriel, die op de hoogte is van het gedachtengoed van Weston Price, maar ook werkt volgens de zeer gedegen methodes van de Duitser Johann Lechner. Nini Kalisvaart werkt ook volgens de principes van Lechner en doet zijn Preventest en Mindlink. Over deze laatste zo dadelijk meer, maar nu eerst naar wat Peter aantrof in mijn gebit.

8 maanden geleden meldde ik met trots dat Henny Solleveld een laag secundair tandbeen aantrof in een kies rechtsboven. Peter was hier zeer benieuwd naar, maar helaas moest hij constateren dat de kies morsdood is en verwijderd zal moeten worden. Deze kies vormt een gigantische ontstekingshaard, die zelfs al tot in het bot is doorgedrongen. Ik ga ervan uit dat Henny wel degelijk de remineralisatie van deze kies heeft gezien, maar nu, 8 maanden later, is daar geen spoor meer van te zien. De kies blijkt uiteindelijk toch niet levensvatbaar en moet eruit. Dit gaat waarschijnlijk volgende week al gebeuren. Mogelijk is de ontsteking overgeslagen op een kies ernaast, we zullen zien of deze wel of niet levensvatbaar blijkt.

Peter heeft ook een theorie over waarom deze kies in een verder gezond en sterk gebit dit lot treft. Volgens hem heeft het te maken met een witte composietvulling in een kies aan de linkerkant die niet goed genoeg op maat is geplaatst, waardoor deze iets te hoog is komen te staan. Witte vullingen worden hard en slijten minder snel door kauwen dan de zachtere amalgaamvullingen. De getroffen kies is door het verstoorde kauwoppervlak blootgesteld aan voortdurende overmatige druk, waardoor hij er uiteindelijk aan is gegaan.

Gistermiddag en -avond hebben we uitgebreid nagepraat met Peter en Nini en Peter voegt een nieuw inzicht toe over het ontstaan van caries: niet alleen slechte voeding, maar ook overbelasting door malocclusie (slechte kaakaansluiting) kan caries veroorzaken. Aan mijn gebit is te zien dat het niet lijdt aan ondervoeding, maar helaas wel aan malocclusie. Dit heeft me uiteindelijk deze kies gekost en mogelijk de kies ernaast ook, maar dat weten we zodra Peter de kies gaat trekken.

Peter en Nini offerden speciaal voor mij en mijn vriendin hun vrije zondag op. We werden ook getrakteerd op de Preventest en Mindlink door Nini. Bij mij rolden hier geen voedingstekorten uit, met uitzondering van kurkuma, dat ik dus niet alleen moet eten (ik was natuurlijk al gek op curry's!), maar ook moet slikken als supplement. Het mooie van de door Lechner ontwikkelde Preventest is dat eindelijk in de diagnostiek ook wordt meegenomen dat er stoorvelden kunnen worden veroorzaakt door het gebit. Uit mijn test bleek overduidelijk dat mijn immuunsysteem momenteel overuren draait door de ontsteking die mijn dode kies veroorzaakt. Het kan dus interessant worden als de kies eruit is en ik enkele weken later opnieuw de test onderga om te zien of mijn systeem dan meer tot rust is gekomen. Naar alle waarschijnlijkheid zal dat het geval zijn, maar we zullen zien. De ontsteking die ik heb, is een zogeheten laaggradige ontsteking. Dat is een ontsteking die je niet voelt in de vorm van pijn, maar die wel voortdurend onderhuids aanwezig is.

Het mooie van de werkwijze van Nini is dat ze via Mindlink ook de psychische/emotionele component kan meten en behandelen. Soms is bepaalde problematiek psychisch, soms is deze somatisch, soms is deze psychosomatisch. Zelfsaboterende mechanismes kunnen worden blootgelegd. Wil ik eigenlijk wel gezond zijn en helen? Wat is de onbewuste boodschap die ik aan mijn cellen meegeef? Uit mijn test bleek dat ik als persoon sterk in mijn schoenen sta, ik mag er van mezelf zijn (I am), maar als ik het gevoel heb dat ik niet begrepen word, dan kies ik voor verveling (ik haak af en doe niet meer mee), voortkomend uit eenzaamheid. Klopt als een bus!

Ik heb nooit eerder een koppel gezien dat zo allesoverstijgend denkt en handelt en ik kan Peter en Nini dan ook van harte aanbevelen. Weston Price constateerde al dat het gebit de graadmeter is van de totale gezondheid van de persoon en het is goed dat Johann Lechner, tandarts uit Munchen, een systeem heeft ontwikkeld dat niet alleen het gebit als uitgangspunt heeft, maar ook de rest van het lichaam EN de geest en dat Peter en Nini hiermee werken. Daarnaast zijn het ook nog eens twee heel erg aardige mensen, die meteen vertrouwen weten te wekken. Het meest indrukwekkend aan hen vind ik nog wel hun nuchterheid, geaardheid en directheid. Peter lijkt qua karakter precies op mij: geen bullshit en recht voor zijn raap.

Jammer voor die kies van mij, maar zoals mijn vader altijd zegt: een gebroken been is erger! :-)

Mike

 
Klinkt goed, zulke tandartsen moeten we hebben. Niet alle tandartsen bij NVBT zijn zo vooruitstrevend. Wat denk je, wat zouden Peter en Nini aanraden als het niet een overleden kies maar een voortand betrof? Mijn bio-tandarts adviseert wortelkanaalbehandeling om ontstekingshaard te voorkomen :( Ik weet niet wat ik daarvan moet denken.

 
Peter is zeker niet falikant tegen wortelkanaalbehandelingen. Hij is er ook geen voorstander van. Hij kijkt naar wat praktisch nut heeft en zoekt naar de best mogelijke oplossing. Deze is individueel en dus zul je bij hem op consult moeten komen om te zien of jouw bio-tandarts gelijk heeft. Ik raad je ook zeer zeker aan om je bij Nini te laten testen en evt. de Mindlink te doen.

Mike

 
ik ben begonnen om zelf 3 x per dag te spoelen met zelfgemaakte ormus. omdat ik een koolhydraten gebit had, tandbederf!

nu na 3 dgn is er al een enorme verbetering mn tanden worden steeds witter?!!

 
Mooi verhaal over een veelbelovende tandarts. Ik heb nog wel vraagtekens bij de uitslag van de test die Nini bij je heeft gedaan. Hoe kan je lichaam in een tekort aan kurkuma hebben? Dat klinkt mij vreemd in de oren, het is geen voedingsstof en kan naar mijn idee ook geen voorwaarde zijn voor voeding om volwaardig te zijn.

 
Ik heb het niet goed verwoord. Er kwam uit dat mijn nieren momenteel extra aandacht nodig hebben en dat kurkuma mij hierbij ondersteunt.

Mike

 
Oh goed verhaal Mike. Mijn ouders zijn laatst bij een bio tandarts in Amsterdam geweest en waren ook heel erg over deze man te spreken.

Ik ben wel eens op zijn website terecht gekomen van Mondzorg Maasdriel, aan de hand daarvan ben ik ze calcium phosphoricum en calcium fluoricum gaan geven. Onze dochters hadden die zwakke kiezen en moesten getrokken worden volgens de tandarts.

Ik zag dit dus helemaal niet zitten en heb contact opgenomen met Brandsma. Ze hebben drie behandelingen achter elkaar gehad en ieder half jaar gaan we nu terug. Hier zijn we nu anderhalf jaar mee bezig ongeveer. We doen ook spoelen met H202, veel roomboter rauwe melk, zo min mogelijk suiker, bouillon 3x pw, levertraan etc. Sommige kiezen zijn behoorlijk aangetast De oudste heeft tot nu toe 1 x kiespijn gehad, maar de jongste een stuk vaker. Met een kiespijn aanval die max 2/3 uur duurde. En ze kan zo ineens een paar maanden geen kiespijn hebben.

Soms zakt de moed me wel in de schoenen, ze is 5 en die kiezen gaan pas met 10 jaar wisselen. De tanden zijn wel veel sterker volgens Brandsma en het bederf is ook gelijk tot stilstand gekomen. Alleen als ze kiespijn heeft zakt de moed me wel eens in de schoenen...zoals nu want ze heeft nu ook weer een kiespijn aanval en vraag me af of we hier nou goed aan doen? Maar ik weet als je het laat trekken dat het effect heeft op de stand van kiezen plus dat ik het nogal een ingreep vind.

We gaan morgen trouwens ook met haar naar Solleveld. Ze duimt. (wel steeds minder) Ze slist en ademt half om half door haar mond/neus. Wellicht is de myotrainer wat voor haar opperde hij.

Ik had daar op gegoogled en haar gebit lijkt op deze...https://www.google.nl/search?q=myotrainer&client=firefox-a&hs=Iq&rls=org.mozilla:nl:official&channel=sb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=Q5KMU4qqC8iMO4q_gcAK&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=911&bih=417#facrc=_&imgdii=_&imgrc=ikgVa3oPBUHhbM%253A%3Bby25WdVsz5TNjM%3Bhttp%253A%252F%252Fmyoresearch.com%252Fimages%252Fsized%252Fimages%252Fuploads%252Fappliances%252Fit_case2_slide3-900x675.png%3Bhttp%253A%252F%252Fmyoresearch.com%252Fappliances%252Fappliances%252Finfant_trainer_soft%3B900%3B675

Als ze een aanval heeft spoelen we met lauw water, eet ze heel veel roomboter, doen we echinecea in de kies, drinkt ze melk met room.

 
Ik lees nog even bij Mondzorg Maasdriel en daar staat...

Quote:
Omdat de aanwezige bacteriën bij cariës in het melkgebit doordringen in de kiemen van het blijvende gebit, dient cariës vermeden en behandeld te worden.


Wat bedoeld hij? gevuld? Geboord? getrokken?

Of de handelingen die wij verrichten met voeding, ozon, H202 telt dat ook als behandelen?

 
Ze hebben daar wat ik noem een open diagnostiek. M.a.w.: datgene wat zij met eigen ogen kunnen waarnemen en wat uit de Preventest/Mindlink rolt, daar wordt de behandeling aan aangepast. Dit betekent ook doorverwijzen naar anderen, indien de patient daar baat bij heeft. Er is geen enkele drang om alles in eigen hand te houden en zelf de wijsheid in pacht te hebben, het gaat om het RESULTAAT. Geloof mij, dit is UNIEK, ik heb het in ieder geval nooit eerder meegemaakt!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan