Quote:
Maar zijn witte vullingen dan zoveel beter als amalgaam? Dat vraag ik me al heel lang af.
En Mike, als je kies getrokken is, laat je er dan een implantaat zetten of gewoon een lege ruimte laten ? Want je hoort ook wel eens dat je door een gat ( daar waar de getrokken kies zat) in je mond ook weer anders gaat kauwen en dus misschien weer andere kiezen overbelasten ???
ALLE vullingen zijn beter dan amalgaam, simpelweg omdat kwik het meest giftige element op aarde is en je dit NIET in je mond wil hebben! Dat gezegd hebbende, zijn witte vullingen zoveel beter? Wat is beter? Elk lichaamsvreemd materiaal dat in je mond wordt gestopt hoort daar niet van nature thuis, dus het is altijd een compromis.
Witte vullingen hebben als nadeel dat ze snel hard worden en zich daardoor niet vormen naar de natuurlijke vorm van je kies. Een verkeerd geplaatste witte vulling links heeft mijn kies rechts de nek omgedraaid. Uiteindelijk komt het erop neer dat we ons gebit moeten kunnen toevertrouwen aan kundige tandartsen die geen kaaiwerk afleveren. In Peter Dros heb ik deze nu gevonden, maar voor mijn rechterkies is dit nu helaas te laat, die is overleden door prutswerk van mijn vorige tandarts. En dan te bedenken dat hij aan het vechten was voor zijn leven en zelfs al geremineraliseerd was!
Een implantaat is voor mij te laat, want er is geen bruikbaar bot meer om het implantaat in te bevestigen, want de infectie is helemaal tot in het bot. Dat wordt dus een gat waar ooit een kies heeft gezeten.
Tanja en Lievergezond, ik raad jullie aan om een second/third opinion in te winnen bij Peter Dros. Juliie weten dat ik niet zomaar met de een of ander hier op de proppen kom, ik ben een zeer kritische consument! Tanja, jouw tandarts heeft waarschijnlijk gelijk, de infectie kan doordringen tot in het bot, dat illustreert mijn verhaal ook en ook ik heb te maken met een dode kies. Of er dan wel of niet een wortelkanaalbehandeling nodig is, dat weet ik niet, daar zou je Peter dus naar moeten laten kijken.
Mike