Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik had zelf ook het idee dat de melatonine een keerzijde kent, gezien het vaker te hebben ervaren van hartkloppingen (die altijd zijn wanneer ik melatonine gebruik). Toch weet ik dit niet zeker, want ik neem nooit melatonine.. alleen als ik voel dat ik wat angstig ben of onrustig, dus dan kunnen die hartkloppingen daar ook mee te maken hebben.

De focus die jij zegt, Tanja, is er eentje die ik herken. Hiermee hield ik het in het begin zo in stand.. maar waardoor had ik die angst en die onrust in mijn lijf? Dat was de bijnieruitputtng, en als dat ik direct had geweten.. had ik vermoedelijk mijn slaap al veel eerder kunnen herpakken (de herkenning was voor mij belangrijk, want ik voelde me zo eenzaam in het maar niet kunnen slapen 'zonder reden'!).

Inmiddels was dat gevoel, die angst, behoorlijk afgenomen en slaap ik al lange tijd vrij goed (naast dat ik nooit het gevoel heb dat ik slapen lekker vind…), maar dit soort periodes keren terug.

Ik weet wel dat, toen ik naar bed ging, een onrust voelde. Ook omdat ik alleen sliep, en dus die veiligheid mis..

Dus ja, conclusie kan wel zijn dat er onbewust stress was. Ook wetende dat het 's nachts luilak was, en ik bang ben om wakker te worden. Dus ik verplichtte mezelf maar met oordoppen te slapen, en als ik iets vervelend vind.. is dat het.. (hartkloppingen hoor je dan bonken in je hoofd).

Quote:
Dat idee had ik ook Tanja! En Floortje, heb je wel eens magnesium olie geprobeerd in plaats van oraal?



Nee Pike, dat heb ik nog nooit geprobeerd… hier heb ik wel vaker over gelezen, dit is dus aan te bevelen.

Er staat me iets van bij dat je dat ook zelf kan maken? Daar ben ik dus zeker in geïnteresseerd.. Ik zal het eens opzoeken.

Quote:
Max 5mg moet toch echt voldoende zijn anders heeft meer niet zo veel zin.



Is het misschien ook zo, als je echt teveel neemt, dat je klachten kan krijgen?…. Hier kan ik zelf verder weinig over vinden!

Quote:
Maar je stresslevel zal naar beneden moeten, anders komen je bijnieren nooit tot rust. Neem je bijniersupplementen?



Dat klopt Alexandra, en dat probeer ik ook want ik heb alle ruimte om tot rust te kunnen komen. Dat level moet zeker naar beneden..

Ik hoop dat dat uiteindelijk wel wat met me doet.

Bijniersupplementen neem ik niet. Ik vind dit nog steeds een beetje eng.. dit is me niet voorgeschreven door m'n arts. Toch blijft het in m'n hoofd rondspoken om dit dus wel te gaan doen.

Is het zo, dat een uitgeputte bijnier altijd behandeld moet worden met dierlijk bijnierhormoon? Of kom je al heel ver met rust en de goede voeding?

 
Quote:
Melatonine wordt over het algemeen goed verdragen en geeft weinig bijwerkingen. De volgende bijwerkingen zijn bekend: duizeligheid, misselijkheid, slaperigheid, hoofdpijn, onrustige benen, diarree en verergering van reeds bestaande depressieve klachten. Bij overdosering is waargenomen: versnelde hartslag, moeheid, verwarring, jeuk, daling van de lichaamstemperatuur


Quote:
Er zijn mensen die een abnormaal hartritme ervaren als ze melatonine gebruiken.



http://www.melatoninebijwerkingen.nl/

Blijkbaar heb jij last van de melatonine, heb je dat ook bij een normale dosering? Doe je wel eens ontspanningsoefeningen of zoiets?

 
Ik reageer sowieso heel snel op medicatie, maakt niet uit wat voor.. Dus dat zal dus inderdaad kloppen. Dankjewel Tanja!

Ik denk alleen altijd: ach, bij mij zal het wel niet zo zijn en anders zijn..

Ik heb verschillende oefeningen om te ontspannen, iets wat ik erg moeilijk vind met m'n ADD hoofd... Ik vermoed ook dat ik vaste momenten moet nemen om dit te doen, omdat het anders verwaterd. Het is erg chaotisch van binnen bij mij...het is nooit eens stil! Dit maakt m'n proces extra complex, maar is tevens de reden van de bijnieruitputting.....

 
Ik heb zelf erg veel baat bij de adrenal. Momenteel slaap ik weer als een os, ben ik erg helder in mijn hoofd en komt er ook weer ruimte om dingen te doen ipv heel veel moe zijn :)

Ik denk dat je heel ver komt met goede voeding en rust. Maar je komt niet tot rust... En dan redt je t niet met voeding alleen denk ik.

 
@Tanja: de informatie in die bron is zeer onbetrouwbaar.

edit: er klopte mogelijk iets niet met mijn speurwerk.

Blijft over dat er geen bronvermeldingen en auteur bekend zijn.

Of melatonine een goed idee is, weet ik nog niet, ik heb er veel baat bij gehad, maar ben niet van plan er altijd mee door te gaan.

Voor zover ik weet zijn er geen serieuze bijwerkingen beschreven.

 
Als je op die manier googled vind je heel vaak wat je zoekt, als er iemand dat ooit heeft opgeschreven vind je het.

Websites met bronnen zijn al lastig te beoordelen, websites zonder bronnen en zonder auteur zijn bijna nooit het noemen waard.

Daar staan alleen "Zeer zelden" bijwerkingen, weet je wat de bijwerkingen van een placebo zijn? :?

Daarnaast is er met mensen die melatonine gaan nemen hormonaal iets mis.

Net als dat goeie voeding zoals rauwe melk behoorlijk wat bijwerkingen kan geven (ontgiften) geldt ook dat beter slapen wat teweeg kan brengen.

http://www.drugs.com/npp/melatonin.html

Een maand 6gram (6000mg!!!) per dag gaf geen bijzonderheden.

Ik ga niemand adviseren om hoge doseringen te nemen, maar eigenlijk weten we het gewoon niet en het blijft een hormoon. Ik ben ook weleens tegengekomen dat een lage dosis beter werkt dat een hoge.

Ik neem 0.6mg. ongeveer 5 jaar al, in het begin nog minder.

Daarnaast vrees ik dat er veel verkeerde informatie wordt verspreid. Aan slaapmiddelen is meer te verdienen dan aan melatonine. Aan de andere kant is dat geen reden dat melatonine veilig is.

 
Hm dat artikel is niet zo fijn om te lezen..

Ik gebruik ook 2 melatoninetabletjes van heel lichte dosering om te slapen..mijn probleem is het inslapen.Met melatonine lukt dat in een half uurtje..zonder doe ik daar 1.5 tot 2 uur over en wordt ik gestoord door geluid oid dan slaap ik helemaal niet meer..

zal ongetwijfeld met mijn bijnieren te maken hebben..maarja zonder slaap wordt de bijnieruitputting nog erger..

 
Ik heb nooit melatonine gebruikt. Ik herken wel niet in slaap kunnen komen. Tegenwoordig nooit meer last van. Buiten om het bijnierenverhaal denk ik dat het vooral een kwestie is van stress. Ik heb het inslapen in het verleden gedaan door middel van ontspanningsoefeningen. Laatst sliep ik om 2.00 uur nog niet, was wel op tijd naar bed gegaan. Stress was echt de grote boosdoener, en daardoor piekeren.

 
Nutricology en kan je zonder recept kopen. Eerste dosis 's ochtends en als je meerdere dosissen wilt nemen verspreiden over de dag.

Brian

 
Ik heb verschillende merken/vormen van Melatonine gebruikt echter bijwerkingen en weer onrust.

Ik begin nu te begrijpen dat ik super gevoelig ben voor chemische/niet natuurlijke stoffen / zwaar verhitte stoffen. Liefst alles rauw!

Met de Melatonin-ND van Premier Research Labs heb ik geen bijwerkingen, ik gooi er ook nog een druppel Limonene bij.

Als ik het een dag vergeet, zit het nog in me systeem en val op tijd in slaap.

 
Zet s'avonds eens de tv en computer uit en ga rustig zitten. Je kunt van de computer ook gestrest raken en het lichaam is niet rustig als je gaat slapen. Het hart moet tot rust komen en hart is verbonden met alle organen en het denken.

Ook s'avonds reizen is niet altijd goed voor het lichaam en kan stres geven door de hoeveelheid informatie die je ziet. Misschien lijkt het wat overdreven maar het speelt allemaal mee met hoe rustig je lichaam is. Een rustig lichaam valt binnen een paar minuten ontspannen in slaap.

 
Beide zijn goed. Je zou van beide een potje kunnen kopen en testen welke voor jou beter werkt, voor zover je dit uberhaupt kan beoordelen.

 
Ik las in dit artikel http://doctorkatend.com/what-really-causes-waking-in-the-middle-of-the-night/ dat slaapproblemen ook heel vaak komen door bloedsuikerproblemen..... daardoor crash je midden in de nacht en wordt je wakker.

En dan dit artikel als je slaapproblemen hebt sinds de menopauze, oorzaak bijnieruitputting.... http://doctorkatend.com/have-you-been-waking-in-the-middle-of-the-night-since-menopause/

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan