@Nienke
Elke Euro is veel voor iemand met een uitkering.
Snap dat er brood op tafel moet komen, maar kennis is macht en het heft grotendeels in eigen handen nemen zie ik/leer ik steeds meer als een eigen verantwoording en als een groot zegen.
Internet [wel het kaf van het koor scheiden natuurlijk] is een heel handig medium als je je boerenverstand gebruikt en kan je veel leren als het om gezondheid gaat.
Het systeem is ziek Nienke....niet wij, maar het systeem.
Gaat vaak om geld, ondanks dat er zeker wel therapeuten zullen zijn die met hun hart werken ,maar de gezondheidszorg/verzekeringen klopt voor geen kant naar mijn mening.
De arme kunnen vrijwel geen goede behandeling krijgen, alleen de mensen die niks mankeren of schijn gezond zijn met een normale of goed inkomen wel.
Heb tijdens mijn bijna 15jaar ziek zijn wel geleerd dat je je zeker niet 100% afhankelijk moet stellen naar artsen/dokters dan weet je zeker dat je nooit helemaal beter wordt.
Bloedtesten en dergelijke testen kunnen waardevol zijn, maar het blijven vaak momentopnames met veel uitslagen en zeker niet altijd doorslaggevend/alleszeggend.
Zie het als een verlengstuk van een goede behandeling en pad naar genezing.
We moeten als mens weer zelf nadenken en kennis verschaffen i.p.v maar als een makke schaap alles aan te nemen, omdat diegene in het witte jasje de dokter is, want ja we zullen eens voor ons zelf gaan nadenken,shame on me/us.
En je verhaal over de monteur, tja voor elke ziekte een monteur he?
Tijd om die goedwillende monteuren iets minder noodzakelijk te maken en meer het heft in eigen handen te nemen? Just a suggestion