Slaapproblemen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het blijkt niet mogelijk te zijn mijn eigen profiel hier te verwijderen. Vriendelijk doch dringend verzoek aan één van de beheerders om dit per direct voor mij te doen.

 
Dat gaat niet lukken en dat zou ik ook niet doen als het wel kon. Je schrijft je hier in en komt je zegje doen en dan moet je accepteren dat wat jij beweert in je posts blijft staan, evenals de reacties erop. Al is het alleen maar als voorbeeld voor anderen die alleen meelezen van hoe gesloten de geest van 'geschoolden' is.

Mike

 
Nienke, op zich vind ik het goed van je dat je zegt dat er zorgvuldig moet worden omgegaan met adviezen om supplementen of bijnierextracten te slikken. Ik heb namelijk enorme gezondheidsproblemen gekregen na het slikken van 5htp. Dit werd me aangeraden door een hele rare (nare) vrouw, Anneke Paardekooper, die toen werkte in drogisterij Benoordenhout in Den Haag. Tegenwoordig heeft ze haar eigen drogisterij in Wassenaar (hoeveel mensen gaat ze nog onverantwoorde adviezen geven?). Zij adviseerde mij om op 1 dag 4 x 100 mg 5htp te nemen. Ik heb het de eerste dag 3x genomen en daarna NOOIT MEER! Een overdosis als ik het nu lees op internet. Ik gaf notabene borstvoeding en volgens haar moest ik dit juist nemen, zodat mijn zoontje het binnen zou krijgen via de borstvoeding. Het niet slapen van mijn zoontje, was de reden dat ik de drogisterij bezocht. En ik ging weg met vergif voor mezelf. Heel raar & naar. Wat ik dus zeggen wil is dat het inderdaad heel verkeerd kan uitpakken. Echter heb ik niet het idee dat bijnierextract enorme schade aan kan richten. Sterker nog, mij heeft het enorm geholpen om weer een klein beetje de oude te worden. Als Mike dit niet had aangeraden, god weet hoe ik er dan nu aan toe was. 5 htp is een onverantwoorde pil, maar is bijnierextract dat ook? Kan dat ook zo heftig iets verstoren? Ik denk van niet, maar misschien ook wel, dat weet ik niet maar die ervaring heb ik dus niet ermee. Overigens wordt er ook juist gewaarschuwd tegen echt onverantwoorde supplementen (laatst zei Juglen ergens dat men moest uitkijken om een bepaald supplement te slikken en toen waarschuwde Mike er nog eens achteraan), dus ik denk dat het gevaar hier op het forum veel minder groot is dan in de boze buitenwereld :).

 
Oh ja, mijn zoontje had dus slaapproblemen, maar door de 5htp heb ik zelf ook slaapproblemen en nachtmerries gekregen.

 
Heftig Lay,

Heb je daar nog steeds last van van die htp 5?

En idd door dit forum ben ik ook anders tegen geïsoleerde supplementen aan gaan kijken.

 
Jep, nog steeds. Het begon met regelmatig overgeven een tijdje na het slikken van die 3 pillen. Echt 1 x per maand ofzo. Terwijl ik echt 1 x per 15 jaar een keer moest overgeven als ik ziek was. Dat overgeven is nu weg. De nachtmerries ook. Ik slaap ook weer wat beter, maar al met al heeft het 2 jaar geduurd. Nog steeds krijg ik last van een soort kloppingen (kortsluiting lijkt het) in mijn hoofd en hartkloppingen als ik Adrenacomplex een paar dagen niet slik. Dat is echt mijn redding geweest. De endocrinoloog ben ik bij gestopt, die weten echt niks als je het mij vraagt. Ik zoek het zelf wel lekker uit. Maar ja, ik heb dus nog steeds wel last van die 5htp. Die Anneke die me die pillen had aangeraden kan ik wel iets aandoen, maar goed, ik heb ze zelf genomen. Ik raad die pillen ook sterk af aan IEDEREEN.

 
Overigens waren mijn klachten nog veel heftiger dan ik hierboven beschrijf. Zo naar als na die 5 htp had ik me nog nooit in mijn leven gevoeld. En je loopt zo vast, want niemand die me kon helpen. Alleen het forum gelukkig wel een beetje.. :)

Lang leve westonprice.nl

 
Lay, hoop dat het alleen maar beter gaat. Misschien heeft het je serotonine dusdanig uit balans gehaald maar is het wel onomkeerbaar.

 
De link waar Brian naar verwijst gelezen en daar staan jou klachten ook bij volgens mij, maar die herken je natuurlijk zelf het beste. Wist het alleen van anti depressiva en sommige drugs maar trypofaan staat er ook tussen.

 
Brian & Cham,

Ja, ik heb daar ook aan zitten denken. Het gaat gelukkig wel beter nu. Ik slaap ook beter, maar af en toe kan ik nog wakker worden met een heel opgejaagd gevoel. Hopelijk herstelt mijn lichaam uiteindelijk helemaal. Maar het is een lange weg. Het is inmiddels al meer dan twee jaar geleden dat ik die pillen geslikt heb.

 
@Nienke

Elke Euro is veel voor iemand met een uitkering.

Snap dat er brood op tafel moet komen, maar kennis is macht en het heft grotendeels in eigen handen nemen zie ik/leer ik steeds meer als een eigen verantwoording en als een groot zegen.

Internet [wel het kaf van het koor scheiden natuurlijk] is een heel handig medium als je je boerenverstand gebruikt en kan je veel leren als het om gezondheid gaat.

Het systeem is ziek Nienke....niet wij, maar het systeem.

Gaat vaak om geld, ondanks dat er zeker wel therapeuten zullen zijn die met hun hart werken ,maar de gezondheidszorg/verzekeringen klopt voor geen kant naar mijn mening.

De arme kunnen vrijwel geen goede behandeling krijgen, alleen de mensen die niks mankeren of schijn gezond zijn met een normale of goed inkomen wel.

Heb tijdens mijn bijna 15jaar ziek zijn wel geleerd dat je je zeker niet 100% afhankelijk moet stellen naar artsen/dokters dan weet je zeker dat je nooit helemaal beter wordt.

Bloedtesten en dergelijke testen kunnen waardevol zijn, maar het blijven vaak momentopnames met veel uitslagen en zeker niet altijd doorslaggevend/alleszeggend.

Zie het als een verlengstuk van een goede behandeling en pad naar genezing.

We moeten als mens weer zelf nadenken en kennis verschaffen i.p.v maar als een makke schaap alles aan te nemen, omdat diegene in het witte jasje de dokter is, want ja we zullen eens voor ons zelf gaan nadenken,shame on me/us.

En je verhaal over de monteur, tja voor elke ziekte een monteur he?

Tijd om die goedwillende monteuren iets minder noodzakelijk te maken en meer het heft in eigen handen te nemen? Just a suggestion ;)

 
Ik snap wel dat je 'tekeergaat' tegen de manier waarop de gezondheidszorg functioneert en dat je daar weinig goede woorden voor over hebt. In veel gevallen helpt medicatie je wellicht niet verder en maakt meer kapot dan je lief is. Maar een beetje nuancering naar wat hier gepredikt wordt vind ik ook wel op zijn plaats.

Veel mensen die hier terechtkomen zijn zoekende naar een oplossing omdat ze al jarenlang ziek zijn en in het reguliere circuit niet gehoord worden. Hier vindt men een luisterend oor en vervolgens stort men zich op allerlei vitamines en supplementen zonder daar dan echt vraagtekens bij te zetten. (Dat komt na een tijdje, als je wapf eet ga je vanzelf helderder nadenken :wink:

Therapeuten kosten geld, maar wijze tradities leren ons ook dat er vroeger wijze medicijnmannen/vrouwen waren en was ook niet iedereen alle kunde en kennis bezit. Ik vind het fijn dat er veel kennis via dit forum gedeeld wordt en probeer er ook veel van te leren, maar ik ben geen biochemicus/natuurgeneeskundig therapeut en heb geen enorme weet van de invloed van voeding/vitaminen/supplementen op mijn lichaam. Het enige wat ik kan constateren is datgene wat ik ondervind door te ondergaan. Persoonlijk ben ik blij als er wel iemand is die me met dit soort kennis kan bijstaan, zodat ik geen al te gekke dingen doe die een schadelijk effect kunnen hebben op mijn lijf. Met voedsel ben ik daar niet zo bang voor, maar met supplementen is dat geen garantie! (Price waarschuwt ook voor bijv. een teveel aan levertraan)

Wat betreft het stempel 'bijnieruitputting': ik geloof best dat er een aantal mensen op dit forum daar onder lijden. Maar als ik 10 andere willekeurige lijstjes van het internet haal met 'vage' medische klachten kan het zo maar zijn dat ik daar ook allemaal positief op scoor, zonder dat ik daadwerkelijk aan een dergelijke aandoening hoef te lijden. Ik zou het dus wel prettig vinden om zoiets met een thereapeut te onderzoeken en kan me wel in de woorden van Nienke vinden.

Ik probeer me dan ook voornamelijk op het voedingsaspect te focussen :) en houd ook de Amerikaanse tak in de gaten!

 
KaMama hoezo nuanceren?

Het is mijn harde [beleefde] waarheid helaas wat ik ondergaan heb in mijn ziekteperiode.

Helaas hoor ik zulke verhalen genoeg om aan te nemen dat er zeker wel een waarheid in zit.

Daarnaast heb ik niet gezegd artsen en dokters totaal te negeren, maar MEER het heft in eigen handen te nemen.

Ken genoeg mensen helaas in het ziekzijn circuit via internet [het meeste] die alleen maar met opmerkingen komen zoals: Mijn dokter zegt dit,dus zal dat wel goed zijn, maar mijn dokter zegt dat dit niet kan, maar mijn dokter zegt dit en dat.

Eigen mening is ver te zoeken en nemen alles klakkeloos aan van deze dokter

Dus inderdaad een beetje nuancering is niet overbodig ;)

Mijn basis is toch hoofdzakelijk echt voeding hoor en weet niet of de meeste hier zich gelijk storten op supplementen etc...beetje kort door de bocht denk ik om dat zo te stellen ;)

Supplementen en dergelijke zijn een verlengstuk tijdens behandeling/ziekzijn periode met sommige uitzonderingen natuurlijk wat je eigenlijk gewoon voeding kan noemen.

 
Noch Mike, noch Nienke kent de waarheid omtrent iemands gezondheid. Het lichaam is een zeer complex geheel van allemaal interacterende processen. Exact foutloos professioneel advies bestaat niet. Het is allemaal net zo foutloos, exact en professioneel als we zelf menen dat het is. Wie dat weet zal de ander nooit afwijzen en zich altijd bescheiden opstellen.

 
Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht en heb dit ook nooit beweerd. Wel beschik ik over kennis, een gezond verstand en een sterke intuitie.

Mike

 
Mike, ik ben zeker niet uit op ruzie, maar je blijft me in iedere post keihard aanvallen en dus neem ik (als dan toch alles moet blijven staan) het recht om me te verdedigen.

Je noemt mij een gesloten geest. Dat vind ik curieus voor iemand die mij zo hard meent te moeten aanvallen, uitschelden zelfs; terwijl je mij helemaal niet kent. Je zegt dat de testen die ik laat uitvoeren niet betrouwbaar zijn en dat de enige betrouwbare testen speekseltesten zijn - maar je weet helemaal niet welk soort testen ik laat uitvoeren. Dat zijn namelijk 24-uurs speekseltesten. Voor je informatie.

Je zegt dat ik op mijn opleidingen een arrogantie heb aangeleerd en dat mijn 'medische basiskennis' niet klopt, maar je weet helemaal niet welke opleidingen ik gevolgd heb, laat staan wat ik daar geleerd heb - en nog veel minder wat ik daar vervolgens mee heb gedaan.

Dat er slechte opleidingen en slechte therapeuten bestaan, kan ik alleen maar beamen. Dat er ook mensen zijn die heel goede informatie delen zónder opleiding, staat ook buiten kijf. Maar op een opleiding leer je een paar dingen, ongeacht welke opleiding dat is:

- de grenzen van wat je wel en niet kan behandelen

- respect en begrip voor degene die je voor je hebt

- het feit dat een persoon die je behandelt, uit méér bestaat dan alleen de klacht waar hij mee komt

Alle drie deze dingen kan iemand zonder opleiding ook heel goed betrachten, maar jij laat ze hier niet zien. Een opmerking als 'de conclusie bijnieruitputting klopt vaker wel dan niet' lijkt me geen reden om te gaan gokken met iemands gezondheid en al helemaal niet met het extreem gevoelige hormoonstelsel. Ik zie niet in waarom, wanneer men (terecht) gruwelt van corticosteroïdenzalf bij eczeem, er wel vrijelijk gestrooid lijkt te worden met het advies om dezelfde bijnierschorshormonen maar te gaan slikken in een bijnierschorsextract zoals Adrenal.

Hoe erg is het om een kanttekening te plaatsen bij de veiligheid van zo'n conclusie? En dat is dan ook het enige dat ik geprobeerd heb te doen: waarschuwen voor overhaaste conclusies. Want die zijn - of je nu wel of niet opgeleid bent - gewoon gevaarlijk.

Blijkbaar voel je je hierdoor erg aangevallen en meen je dat het nodig is mij uit te schelden voor arrogante, kortzichtige 'peut' en mij aan te wijzen als iemand die alleen geld wil verdienen. Nogmaals, zonder mij te kennen, zonder je te verdiepen in wie ik ben en zonder dat je enig idee hebt hoe ik in mijn beroep sta. Zeker, er zijn kortzichtige therapeuten - maar ik vind het nog kortzichtiger om te denken dat dus alle therapeuten zo zullen zijn. Treurig, zelfs.

Doe ermee wat je wilt. Scheld gerust nog even verder; sla adviezen om verder te kijken dan hetgeen zich voor je neus bevindt, gerust in de wind. Maar verwacht niet dat ik dat over mij heen laat gaan zonder mezelf te verdedigen, want ik pas niet in het hokje waar jij mij blijkbaar hebt ingedeeld.

 
Daar gaan we weer, zucht. Zoveel misintrepetaties en woorden die mij in de mond worden gelegd dat ik (althans vandaag) geen zin heb om er punt voor punt op in te gaan. Ik bereid me weer voor op een weekendje vechten tegen de oestrogenen. Dit doe ik omdat ik een overdaad aan testosteron heb en omdat ik tirannieke neigingen heb en erop uit om iedereen hier aan mijn kant te krijgen en iedereen die zich tegen mij keert uit te roeien. Dat is waar ik voor besta, mini-Hitler die ik ben. Nienke, waarom zoek je niet een ander heenkomen? Waarom zoveel aandacht besteden aan een zelfkicker als ik die duidelijk niet meer te redden is? Met 1 klik op het kruisje ben je van mij verlost!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.180
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan