En niet alleen de test, maar ook de "behandeling" die er op volgt. Daarnaast zijn de meeste mensen geneigd dingen als arts, laboratorium, uitslag van een onderzoek, enzovoorts als betrouwbaarder aan te nemen dan hun eigen fysieke systeem met alle signalen die dit afgeeft daarbij. Een arts of therapeut krijgt nooit het hele verhaal te horen, dat is trouwens onmogelijk, want dat verhaal kan nooit compleet zijn en bovendien is het continue aan verandering onderhevig, het organisme past zich immers steeds aan.
Kennis opdoen over hoe de processen in het lichaam werken, dus eigenlijk biochemie, en dan speciaal hoe dat in je eigen organisme werkt, kan samen met ervaringen van anderen tot een beter inzicht leiden hoe men zich het beste voedt en welke supplementen tijdelijk nodig zijn om in een verstoorde toestand een handje te helpen tekorten op te heffen.
Ik heb geen enkele opleiding behalve lagere school en enkele mislukte jaren middelbaar onderwijs. Het lukt mij prima om zelf allerlei zaken uit te zoeken en tot succes te brengen. Op het gebied van gezondheid heb ik inmiddels bij mijn eigen lichaam het één en ander bereikt, niet in de laatste plaats met behulp van dit forum. Daarnaast zijn inmiddels twee mensen in mij omgeving van klachten af waar ze jarenlang last van hadden met een paar simpele, maar wel doordachte, adviezen van mij. Één geval betreft mijn vriendin die zo'n tien jaar lang last had van diarree. Onderzoek wees een darmziekte uit met een hele indrukwekkende naam. Daar moest zij maar mee leren leven. Overschakelen op WAPF was nog een brug te ver voor haar, maar simpelweg dagelijks Demeter yoghurt met levende culturen gebruiken en het goed gaar koken van groenten heeft de jarenlange ellende met een dure naam beëindigd. Mijn buurvrouw kan weer de trap op met haar 86 jaar en is van haar spierkrampen af. Mijn tarief is € 0, de artsen en therapeuten waar die mensen jarenlang weinig tot geen baat bij hadden hadden wat hogere tarieven, inclusief de verplichte maandelijkse donatie aan de ziektekostenafperserij waar directeuren van in Mercedessen rondrijden.