Slecht slapen en slechte adem

Ik heb weken geleden een rundertong gekocht, in drie stukken gesneden (want wat is zo'n tong groot!) en in de vriezer. Het was namelijk een verse tong. In de bottenbouillon die ik heb gemaakt de tong meegekookt. Boterzacht is tie geworden en wat is het lekker vlees zeg! En als je lever moet eten voor je lever, dan lijkt me datje tong moet eten voor je tong. Het is in ieder geval een erg lekker stuk vlees!

Is lekker he, heb ik laatst ook gemaakt, wat een feest. Als je dan nog uit je bek stinkt, heb je in ieder geval lekker gegeten. :D

Als ik opsta heb ik een onaangename smaak in mijn mond. Sinds een paar weken doe ik de olietherapie uit het boek van Andreas Moritz. (lever-en galblaaszuivering). Ik gebruik sesamolie en spoel daarna met sole. Het bevalt me heel erg goed, eerder poetste ik 3x mijn tanden in de ochtend, nu is 1x genoeg, eigenlijk niet eens nodig.

@ Gadsie

Voor een deel kan ik me aansluiten bij de reactie van Mike met betrekking tot een slechte eiwitvertering en de relatie met aanslag op de tong en een onaangename adem.

Wat mij opvalt is het volgende. Voordat ik 8 maanden terug overschakelde op een glutenvrij en (gepasteuriseerd en rauw) melkvrij dieet had ik hetzelfde probleem.

Hier gisterenavond voor mijn zoontje geëxperimenteerd met een pudding op basis van geitenmelk, pure raw food cacao die we bonden met rijstebloem. Zelf kon ik het niet laten om enkele dessertlepeds te proeven en vanmorgen was het hier dus ook raak. Onze zoon vond het trouwens lekker en was vanmorgen gelukkig springlevend en heel energiek,...

Voor mezelf wordt het in het vervolg enkel een dessert op basis van kokosmelk.

Mede om deze reden vraag ik me af of je al heel je leven melk nuttigt. Mogelijkerwijs ben je hier overgevoelig voor.

Quote:
Hier gisterenavond voor mijn zoontje geëxperimenteerd met een pudding op basis van geitenmelk, pure raw food cacao die we bonden met rijstebloem.

Rauwe cacao bevat oxaalzuur. Cacaobonen zijn zaden van de cacaovrucht. Niets voor niets wordt cacao traditioneel geroosterd en gefermenteerd voordat er chocolade van wordt gemaakt.

http://www.holistichelp.net/blog/is-raw-cacao-really-healthy/

Mijn moeder, een Ghanese, zegt altijd dat er in Ghana (een van de belangrijkste producenten van cacao) nauwelijks chocolade gegeten wordt. De Ghanezen zien de zaden als giftig en eten liever de cacaovrucht. De cacaobonen verwerken zij voor die gekke Europeanen...haha :D

Dat moet toch af en toe kunnen Zotteke?

Het is een kind,die verlangt ook wel eens naar chocolade.Het is geen doen,geloof me ik heb 4 jonge kinderen,om alles maar te onthouden.

Het is in ieder geval vele male beter dan bijv mona pudding of twix.

Wat zottke volgens mij probeert duidelijk te maken dat de RAUWE chocola schadelijk is, ze zegt niet dat chocola per definitie vermeden dient te worden. Verhitten dus, die cacao!

Mike

Quote:
Wat zottke volgens mij probeert duidelijk te maken dat de RAUWE chocola schadelijk is, ze zegt niet dat chocola per definitie vermeden dient te worden. Verhitten dus, die cacao!

Ja, precies! Chocolade is niet het gezondste product dat er is, maar wel veel beter dan rauwe cacao!

Dag Mike en alle anderen,

Wij hebben hier voor alle duidelijkheid de cacao au-bain marie opgewarmd.

Quote:
Dag Mike en alle anderen,

Wij hebben hier voor alle duidelijkheid de cacao au-bain marie opgewarmd.

Ik denk niet dat je hiermee alle anti-nutrienten neutraliseert. Volgens mijn moeder is het beste om biologische geroosterde cacao te kopen :wink:

Rauwe cacao is zonde voor de mineralen in de geitenmelk.

kwam dit tegen als tip tegen slechte adem, kauwen op verse peterselie, tijm of rozemarijn.

Ik heb tegen dat soort dingen altijd een beetje weerstand, omdat het in mijn beleving symptoombestrijders zijn. Ik ben veel meer geinteresseerd in het aanpakken van de bron. Dat is bij slechte adem vrij lastig geloof ik.

Is waar dat dit symptoombestrijding is, maar totdat je spijsvertering op orde is kun je hiermee je omgeving ontzien ;)

Kan het misschien zijn dat slechte adem wordt veroorzaakt door ongiften?

En hoe zit het met een beugel? Ik heb zo'n ijzerdraadje achter m'n tanden om ze recht te houden. Dit is ongetwijfeld giftig enzo maar ik wil ook niet dat ze weer scheef gaan staan (ik heb nou eenmaal een gedegenereerde kaak). Maar ik heb liever wat schevere tanden dan een slechte adem.

Ik krijg vaker te horen dat mensen van koolhydraatarm eten een slechte adem krijgen, de bekende 'acetongeur'. Dit heeft te maken met een verkeerde vorm van ketose, nl. ketoacidose. Dit betekent dat je lichaam koolhydraten niet goed kan metaboliseren en zich dan bedient van vetverbranding, maar ook dat proces verloopt niet optimaal, waardoor verzuring optreedt.

Dit is 1 mogelijke verklaring. Er kan ook maagzuur omhoog komen a.g.v. rottingsprocessen in de darmen. Ook hier is er dan sprake van een slechte vertering van bepaalde voedingsstoffen, in dit geval eiwitten.

Wellicht dat er nog andere redenen te bedenken zijn waarom dit verschijnsel optreedt. Misschien dat anderen hier nog iedeeen hebben hierover?

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan