Slecht slapen en slechte adem

Ow, ik zie nu dat ik helemaal geen update heb gegeven. Nou, het eerste stoofpotje was echt geweldig. Ik ga vandaag de tweede maken en dan gelijk een hele pan zodat ik eea kan invriezen. Lekker, lekker, lekker!

Ik ben heel erg geneigd om m'n tanden weer te gaan poetsen met commerciele tandpasta. Ik wil normaal met mensen kunnen praten of ik nou gezond of ongezond bezig ben. WAPF heeft alles aan mij verbeterd, maar het heeft dit veroorzaakt en ik vind het het niet waard. Het is frustrerend omdat ik weet dat het gewoon op een gezonde manier kan maar dat het niet lukt.

Hoe goed kan je een slechte adem dan verbloemen met commerciële tandpasta? Ik niet langer dan een uurtje, soms zelfs maar een half uurtje. De tandpasta verdwijnt nu eenmaal vrij snel uit je mond. Ik poets zelf altijd heel grondig mijn tong. Vooral als er een witte laag achterop mijn tong zit, dan poets ik net zo lang totdat de aanslag eraf is. Ronddraaiende bewegingen met een Philips Sonicare. Het vergt wel behoorlijk wat oefening om niet te kokhalzen als je met de borstel achterop je tong poetst, maar het lukt me nu al jaren zonder problemen. Mijn ervaring is dat ales de witte laag weg is, de stank ook weg is, al heb ik nooit klachten gehad over echte stank. Poets jij je tong en zo ja, hoe?

Ik heb een vraag over oil pulling, ik heb thuis namelijk nog een fles biologische koudgeperste zonnebloemolie staan.

Is oilpulling met zonnebloemolie gevaarlijk voor je tanden, omdat het fytinezuur in de zonnebloemolie mogelijk kan binden aan de mineralen in je tanden tijdens het 'olie trekken'? Of zou het mineralen uit je mondslijmvliezen (en dus uit je bloed) kunnen binden?

Zonnebloemolie is inderdaad niet aan te raden, om de redenen die jij noemt. Beter extra vergine olijfolie of kokosolie gebruiken.

Mike

Quote:
Ik ben heel erg geneigd om m'n tanden weer te gaan poetsen met commerciele tandpasta

@ Gadsie: probeer een druppeltje etherische olie van pepermunt. Ik heb altijd een flesje etherische olie in mijn tas bij me. Het bijt een beetje in het begin, maar voor mij is pure etherische olie in dit geval uit te houden zonder mengen met bijv. olijfolie. Maar kan wel als het te confronterend is. Brandblaren zijn bij etherische olie niet uit te sluiten (weet ik uit ervaring), maar nogmaals, met etherische pepermuntolie vind ik het meevallen.

Quote:
Ik ben heel erg geneigd om m'n tanden weer te gaan poetsen met commerciele tandpasta. Ik wil normaal met mensen kunnen praten of ik nou gezond of ongezond bezig ben.

Gadsie,

Volgens mij had het een tijdje geleden ook over geel/witte aanslag op je tong. Ik heb dat ook altijd gehad.

Het viel me gisteren ineens op dat het zo goed als helemaal verdwenen is.

Ik weet niet precies wat nou heeft geholpen, maar ik heb de volgende dingen veranderd de laatste paar weken.

-intermittent fasting, hele grote kans dat dit me heeft geholpen, voel me er echt super bij!

- kefir, hier drink ik sinds kort weer een litertje of 1.5-2 van per dag.

Ik heb al veel vaker kefir gedronken, ook zeker 2 liter of meer per dag, en toen heeft het me nooit echt geholpen. Waarschijnlijk is het dus IF wat de grootste verandering heeft gebracht.

Misschien is IF ook wel wat voor jou. Ook voor je krachttraining schijnt het goed te helpen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan