Zeer de moeite waard
https://www.facebook.com/100016499533100/videos/760194077873903
Live interview op TVE1 met een dokter in het hospitaal ivm de zogenaamde heraangroei van Corona en meer besmettingen. Kijk ook naar de gelaatsuitdrukkingen van de dokter.
Reporter : is de situatie zorgwekkend ? Er zijn hospitalen die al verzadigd zijn.
Dr : Nee, ik weet niet in welke hospitalen jullie dat gevraagd hebben. Ze zijn ietsje naar boven maar niet veel. Hier in mijn hospitaal vorige week niemand, deze week 3.
R : Betreffende hospitaal is dat van 12Octubre waar ze al gewone raadplegingen verplaatsen voor Corona.
Dr. : tja 75 opnames in een hospitaal met capaciteit van 1300 bedden, dat is niet zoveel.
R : en 540 besmettingen
Dr : 540 met PCR tests ? Dat zijn verwarrende feiten, aangezien andere aandoeningen ook als Covid worden geregistreerd. Er wordt gezegd dat er meer Covid is, neen, meer tests en meer positieve tests maar dat wil niet zeggen met Covid pathologie.
R : Hoe handelt u in uw hospitaal ? Is al het personeel al terug ?
Dr : Neen, ze zijn op verlof, zoals de regering
R : Het boek ´´Coronavirus na het vaccin¨, Vaccins, Rusland, Duitsland, Pfizer ... Hoe ziet u dat ?
Dr : Commercie, zeker nadat iedereeen angst is aangejaagd en overtuigd is dat het nodig is. Maar is het wel nodig ? Teneerste is het veilig ? Tentweede is het efficient en tenderde is het wel nodig ? Er worden veel menen besmet maar als ze al gehad hebben waarom dan nog een vaccin ? Eentje tegen angst misschien ? Er wordt een hoop geld mee verdiend.
R : Dus een bericht van geruststelling ? Maar ik sta er op, we hebben meer dan 1000 positieven per dag
Dr : en volgens het WHO heeft 50% van de spaanse bevolking kans op een bepaald soort kanker. Is dat in het nieuws ? is dat een reden voor alarm ?
R : Betreffende de mensen op vakantie, die gaan nu terugkomen ? Heeft u een vooruitzicht of blijven we optimistisch ?
Dr : De Dr, tenminst de 300 dr met wie ik contact heb denken dat er een lockdown gaat komen in september omdat de mensen zogezegd onverantwoord zijn geweest in de zomer. Strategisch komt dat goed uit, maar medisch gezien weinig nut. In de lente OK, hospitalen waren vol ed maar nu, er is geen pandemia meer. Maar nu ? Zoveel uren eraan besteden ?
Gemorrel op de achtergrond in de studio. Is ie gek geworden of zo ?
R : ik denk dat je enkel lontjes heb aangestoken, dat er alarmen zijn afgegaan.
R2 (andere reporter) : Ik weet niet of ik je goed heb begrepen of je het niet goed hebt uitgelegd. Zeggen dat we niet over de pandemia hebben gesproken van maart tot juli en nu wel ? Houd u ons voor lomp ? We hebben er 24/24 over gesproken ?
Dr : Het werd anders behandeld/besproken.
R2 : Natuurlijk heeft ieder het behandeld zoals het hem goed uitkwam. Maar zeggen dat we het niet behandeld hebben, in welke wereld leef jij ?
Dr : In de ziekenhuizen, en u ?
R2 : Ik ws op de straten en heb doden en zieken gezien.
Dr : ah op straat, en doden ? Heeft u overlijdensaktes getekend dan ?
R2 : Nee, helaas heb ik niet dat geluk.
R . Laten we het hierbij houden