Heee Mike en anderen. Ik lees nog altijd mee
)) en vandaag hoorde ik de uitzending op dotcom radio en wilde ik hier een vraag posten.
Mike, je zei dat vele mensen reeds gearresteerd zijn. Toen je dat zei (en al eerder schreef) vroeg ik me af: weet iemand hoe dat zit in Spanje?
Het is namelijk ongelooflijk, de witte volgzame schaapjes die ik zie. Vrijwel iedereen draagt zo'n mondmasker (vorige week zwommen er zelfs mensen mee (dan ben je toch echt debiel
) en ik sta erbij en ik kijk ernaar. Hoe kan iedereen datgene doen dat opgedragen wordt zonder protest? Zonder ook maar ergens tegenin te gaan? En ik heb meerdere keren gevraagd aan mensen of ze daadwerkelijk geloven of die maskers zin hebben. Antwoord = "Ja!". Sommige mensen willen al niet meer met mij omgaan omdat ik dat masker vrijwel nooit op heb. Ik moet er een beetje om lachen. En tegelijkertijd is het om te huilen en super triest.
Hier is zelfs het stadium bereikt dat het onder kinderen soms zelfs cool is er 1 te dragen en al hoeven ze er geen op, toch dragen ze er daarom 1. Hoe gehersenspoeld zijn we?
Als mensen wakker moeten worden, is het wel in dit land... (Hoe is de toestand bij jou, JVG? (en anderen?) Want mak is het (in ieder geval) hier waar ik woon. Raarste ooit is dat je op het strand geen kappie hoeft te dragen. Maar op het asfalt, dat letterlijk tegen het strand aanligt, wel (en ook dat doet iedereen keurig). Dus (stel je voor): als je met iemand naast elkaar loopt en de 1 loopt op het strand en de ander loopt op het afvalt, dan moet 1 het kappie wel op en de andere persoon niet....
Verder überhaupt vele tegenstrijdigheden. Want als je langs een restaurantje of barretje loopt, lijkt er eigenlijk niet zoveel aan de hand te zijn (niet de 1,5m afstand. Mensen begroeten elkaar met 2 kussen en/ of een knuffel etc). Nog wat gekkigheden: als je wandelt, moet het masker op. Bij snelwandelen/ joggen niet. En op de fiets hoeft ie ook niet op. In de auto hebben mensen veelal wel zo'n ding op, zelfs als ze alleen zijn!!. Waarschijnlijk omdat ze bang zijn besmet te raken door hun eigen 'virus'.
Ik heb vanaf het begin dat ik hier ben, geen kapje op en na lang zeuren bij een arts, heb ik een (vrij)brief dat het slecht is voor mijn gezondheid om zo'n ding te dragen omdat ik een risicogeval ben bladibla (voor een ieder: de aanhouder wint en als je op vakantie gaat, dan is zo'n vrijbrief dus te regelen
). Nu loop ik minder risico een boete te krijgen, alhoewel ik nog geen enkele keer aangesproken ben door de politie (die hier overal rijdt). Wel word ik juist vrijwel elke dag aangesproken door iemand op straat dat ik niet zo'n ding draag. Hoe kan het dat het volk hier zo mak en zo volgzaam is? Iemand een verklaring?