alles en iedereen wordt in deze fase steeds meer aan banden gelegd, vrijwel wereldwijd (zijn dat de laatste stuiptrekkingen van al die corrupte mensen/ organisaties??). Spanje was dus grote voorloper met die mondkapjes en lockdowns. (Waarom eigenlijk Spanje?) Nederland volgt eveneens.... Mensen worden wakker (al ervaar ik dat hier vrij weinig) en tegelijkertijd zijn er zoveel mensen bang en daarom volgzaam. Ik ben heel benieuwd hoe de komende weken gaan lopen.
Ik geloof eveneens in energie en de kleinst mogelijke deeltjes, op een gegeven moment ontleedbaar en zeker onzichtbaar voor het blote oog, bevatten een communicatievorm sneller dan het licht, waar de meeste mensen amper bij stilstaan. Als er voor ons iets niet meer zichtbaar is, betekent het dan ook dat het niet bestaat? Energiedeeltjes laten zich niet vangen. Noch verklaren. En ze communiceren met elkaar, reageren op elkaar op manieren die het verstand (van de meesten??)(ver) te boven gaat.
Dezelfde uitvindingen kunnen gelijktijdig op verschillende plekken plaatsvinden. Soms denk je aan iemand en diegene belt je etc. Soms voel je dat iemand overleden is etc etc. Dit zijn 'kleine' aspecten die dagelijks plaatsvinden die menselijke begrippen al te boven gaan. Dus wat gebeurt er wereldwijd?? Een duistere energie die voelbaar is. En tevens een lichte energie die voelbaar is. Ze lijken tegenover elkaar te staan. 'Het moment van de waarheid'.
Ik zag 'toevallig' de film 'Beautiful creatures' waarbij het zwarte, duivelse tegenover het lichte, goddelijke staat. En uiteindelijk denk ik dat de zwarte magie uitdooft en de lichte energie 'sterker' is (als dat geldt voor de tijd waarin we nu leven; wat een mazzel hebben we dan). Voor je het licht kan zien, moet je je soms bewegen door duisternis. En dat wakker worden kan snel en exponentieel gaan (wellicht juist in deze tijd). Echter, de gesprekken die ik hier heb met mensen is op een niveau dat het derde oog potdicht zit (met nog wat prikkeldraad, kettingen en sloten ervoor waar het sleuteltje van is weggegooid denk ik..). Wellicht inderdaad door redenen die hiervoor beschreven zijn.... Maar we komen enkel verder als ogen open gaan en we onder ogen durven te zien datgene gebeurt. Ieder persoon heeft daarin een eigen weg en tijd nodig. En, daarmee samenhangend, een land ook. Geduld, dus... Maar soms kan het me niet snel genoeg gaan en ik ben benieuwd hoe we wakker geschud gaan worden....