Spanje

Je voelt hem.al: ik.vind die Spaanse mensenmassa extreem hypocriet.

Mike
Omdat je denk ik niet doorhebt tegen wat ze demonstreren : de amnestiewet. Een wet die simpel uitgelegd tot gevolg heeft dat er een ongelijkheid van behandeling is tss mensen.

Dat er ook tegen Sanchez tegelijkertijd betoogd wordt, is omdat hij met die wet afkomt om opnieuw te kunner regeren.

Als nu bv Rutte opnieuw gaat regeren en er komen NL op straat is dit bijgevolg ook hypocriet. Hadden ze zo maar niet moeten stemmen.
 
Ja, dat klopt, dat zou even hypocriet zijn.

Mike
Ok, toch een beetje op de zelfde lijn dan.

Nu dient er wel toegevoegd te worden dat als je bv hier PP of VOX gestemd hebt, je inderdaad mag /kan demonstreren tegen Sanchez,net zoals indien je bv in NL PVV of FVD gestemd zou hebben mag/kan demonstreern tegen als er een regering Rutte komt.

Degenen die absoluut geen recht tot demonstreren hebben zij zij die niet stemmen/ongeldig of blanco stemmen.
 
Dien toch ook toe te voegen dat er hier ook linksen tegen Sanchez demonstreren,en hiermee bedoel in niet de extremen, maar degenen die op hem gestemd hebben, daar er genoeg videos zijn maar Sanchez zegt dat een amnestie onbespreekbaar is.

Volgens mij is Sanchez een grotere leugenaar dan Rutte, die bv toegeeft dat ie demissionair nog jaren zou kunnen regeren.
 
De meerderheid van de Spaanse kiezers heeft het vorige kabinet Sanchez mogelijk gemaakt. Dan heb je geen recht van spreken, berouw komt na de zonde. Als je niet hebt gestemd heb je sowieso geen stem meer, want die heb je weggegeven. Alleen zij die consequent tegen deze leugenaar hebben gestemd hebben recht van spreken. Het zou wat anders zijn als letterlijk het hele Spaanse volk op zou staan tegen deze WEF puppet.

Ik heb zelf geen probleem met amnestie voor de Catalaanse leiders. Dat is een groot onrecht dat op deze manier ongedaan gemaakt zou worden, ook al zijn de motieven voor deze deal onzuiver. Ook ben ik niet onder de indruk van de 'ongrondwettelijkheid' hiervan. Weet je wat ongrondwettelijk is? Een koning. Als alleen hij gratie kan verlenen en een parlement niet kan stemmen over amnestie, dan deugt de grondwet niet.

Mike
 
Laatst bewerkt:
De meerderheid van de Spaanse kiezers heeft het vorige kabinet Sanchez mogelijk gemaakt. Dan heb je geen recht van spreken, berouw komt na de zonde. Als je niet hebt gestemd heb je sowieso geen stem meer, want die heb je weggegeven. Alleen zij die consequent tegen deze leugenaar hebben gestemd hebben recht van spreken. Het zou wat anders zijn als letterlijk het hele Spaanse volk op zou staan tegen deze WEF puppet.

Ik heb zelf geen probleem met amnestie voor de Catalaanse leiders. Dat is een groot onrecht dat op deze manier ongedaan gemaakt zou worden, ook al zijn de motieven voor deze deal onzuiver. Ook ben ik niet onder de indruk van de 'ongrondwettelijkheid' hiervan. Weet je wat ongrondwettelijk is? Een koning. Als alleen hij gratie kan verlenen en een parlement niet kan stemmen over amnestie, dan deugt de grondwet niet.

Mike

Net zoals in NL bv een nieuw kabinet Rutte.

De PP heeft bv 136 zetels, PSOE 122
Hun coalitiepartners VOX voor PP 33 zetels en Sumar voor PSOE 31

Geeft dus 169 tov 153

176 is meerderheid

Op 1 partij uit Galicia na, die met PP meegaat daar voorzitter PP van Galicie is, is al de rest ''linkse'' partijen, maw 6 van de 7 andere partijen. Maw hier is een coalitie van 8 partijen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog eentje van Siro Rego, de minister van Jeugd.

Toen ze destijds voor de communistische partij raafslid was in Rivas /Madrid) veranderde ze lokaal de wegcode dat er via links de rotondes opgereden diende te worden.

🤣
🤣
 
Illegalen worden over ganse land verdeeld, tot in kazernes van de Guardia Civil en zie welke kleren ze daar krijgen :

1701030065785.png
 
Nu kunnen ze eens voelen wat de Catalanen gevoeld hebben in 2017. Maar toen nteresseerde het de Spanjaarden niets.

Mike
 
Nu kunnen ze eens voelen wat de Catalanen gevoeld hebben in 2017. Maar toen nteresseerde het de Spanjaarden niets.

Mike
Zelfs het Catalaans Hoger Gerechtshof was tegen en HUN uitspraak was dat de 2136 referendumcentra gesloten dienden te worden.
En het was de Catalaanse politie, de Mossos die optraden in den beginnen, later bijgestaan door de Policia Nacional

Maw de Constitutie mag opzij gelegd worden ?

Er zijn genoegen constitutionele mogelijheiden voor de Catalanen om een referendum te doen, maar niet op die manier. Ze hebben dit bewust uitgelokt.
Daarnaast zoals bij alle stemmningen zijn er twijfels bij hertelling,dubbel gestemd etc..
 
Laatst bewerkt:
Nu kunnen ze eens voelen wat de Catalanen gevoeld hebben in 2017. Maar toen nteresseerde het de Spanjaarden niets.

Mike
Het probleem nu is dat Sanchez gewoon het gerecht negeert en er de middelvinger naar uitsteekt, en dit ook zegt, hij bepaalt.
 
Zelfs het Catalaans Hoger Gerechtshof was tegen en HUN uitspraak was dat de 2136 referendumcentra gesloten dienden te worden.
En het was de Catalaanse politie, de Mossos die optraden in den beginnen, later bijgestaan door de Policia Nacional

Maw de Constitutie mag opzij gelegd worden ?

Er zijn genoegen constitutionele mogelijheiden voor de Catalanen om een referendum te doen, maar niet op die manier. Ze hebben dit bewust uitgelokt.
Daarnaast zoals bij alle stemmningen zijn er twijfels bij hertelling,dubbel gestemd etc..
Zowel het Catalaanse Hooggerechtshof als de Catalaanse politie zijn onder druk gezet. Een grondwet die met geweld moet worden afgedwongen mag door het volk genegeerd worden. Je kan mij niet overtuigen van de juistheid van het optreden van de gerechtelijke macht en politiemacht destijds. Nu voelt de rest van Spanje de sterke arm van de staat ook maar eens.

Mike
 
Zowel het Catalaanse Hooggerechtshof als de Catalaanse politie zijn onder druk gezet. Een grondwet die met geweld moet worden afgedwongen mag door het volk genegeerd worden. Je kan mij niet overtuigen van de juistheid van het optreden van de gerechtelijke macht en politiemacht destijds. Nu voelt de rest van Spanje de sterke arm van de staat ook maar eens.

Mike
Ze wordt genegeerd dat is iets heel anders.

En door wie zijn ze dan onder druk gezet, ze worden door hen zelf (Catalaanse regering) benoemd.

Daarebovn wil de meerderheid van de Catalanen die onafhankelijkheid niet eens. (Navraag door de Generalitat)
Zowel het Catalaanse Hooggerechtshof als de Catalaanse politie zijn onder druk gezet. Een grondwet die met geweld moet worden afgedwongen mag door het volk genegeerd worden. Je kan mij niet overtuigen van de juistheid van het optreden van de gerechtelijke macht en politiemacht destijds. Nu voelt de rest van Spanje de sterke arm van de staat ook maar eens.

Mike

Ik zeg ook niet dat de Policia Nacional juist heeft opgetreden, net zoals ze nu ook niet doen. Nooit trouwens. Net zoals ze in NL ook niet doen.

Dus je keurt dit gewoon goed dan : Nu voelt de rest van Spanje de sterke arm van de staat ook maar eens.

Dan kan er ook gezegd worden : tercht dat er tijdens de NL coronaprotesten duchtig op werd geklopt, voelen ze sterke arm van de staat ook eens.
 
Nee ik keur het zeker niet goed. Mijn punt is dat de Spanjaarden boter op hun hoofd hebben. Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat om karma dat hypocriete Spanjaarden zelf over zich afroepen. Anders gezegd:

Eerst kwamen ze voor de Catalanen, maar ik zei niets want ik was geen Catalaan. En nu komen ze voor de lafaards die het toen allemaal wel prima vonden.

En de meerderheid van de Catalanen was wel voor de onafhankelijkheid. Als ze niet teenauwernood zoveel stemlokalen gesloten. Van de 43% die wel heeft gestemd was 97% voor!

Mike
 
Nee ik keur het zeker niet goed. Mijn punt is dat de Spanjaarden boter op hun hoofd hebben. Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat om karma dat hypocriete Spanjaarden zelf over zich afroepen. Anders gezegd:

Eerst kwamen ze voor de Catalanen, maar ik zei niets want ik was geen Catalaan. En nu komen ze voor de lafaards die het toen allemaal wel prima vonden.

En de meerderheid van de Catalanen was wel voor de onafhankelijkheid. Als ze niet teenauwernood zoveel stemlokalen gesloten. Van de 43% die wel heeft gestemd was 97% voor!

Mike
Zoals je zegt . WAS

De derde enquête van het jaar door de Baròmetre d'Opinió Política van het Centre d'Estudis d'Opinió (CEO) van de Generalitat (Catalaanse regering) laat een lichte daling zien in de steun voor afscheiding, waardoor de Nee-stem met één punt het voordeel kan verlengen dat de Nee-stem al vier jaar heeft. In een enquête die midden in de onderhandelingen tussen ERC en Junts en PSOE voor de investituur van Pedro Sánchez werd uitgevoerd, zou 52% van de burgers voor de nee-stem kiezen in een hypothetisch referendum over onafhankelijkheid, vergeleken met 41% die voor de ja-stem zou kiezen.
 
Nee ik keur het zeker niet goed. Mijn punt is dat de Spanjaarden boter op hun hoofd hebben. Het gaat er niet om wat ik vind, het gaat om karma dat hypocriete Spanjaarden zelf over zich afroepen. Anders gezegd:

Eerst kwamen ze voor de Catalanen, maar ik zei niets want ik was geen Catalaan. En nu komen ze voor de lafaards die het toen allemaal wel prima vonden.

En de meerderheid van de Catalanen was wel voor de onafhankelijkheid. Als ze niet teenauwernood zoveel stemlokalen gesloten. Van de 43% die wel heeft gestemd was 97% voor!

Mike
400 van de 2315 waren gesloten
 
Spaanse minister van Gezondheid, nota bene een vrouwelijke anethesist, tijdens een debat :

Dat het hart van een foetus klopt, geeft nog niet aandat het een levend wezen is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan