spierziekte ALS

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Zou kunnen Lievergezond, maar wanneer is lyme chronisch? Ik had het een jaar, voordat ik deze behandelaar ontdekte. En als die celwanden week zijn, dan zijn ze week en het lijkt mij dat je dan kan genezen. Zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Als je heel lang lyme hebt gehad, zul je waarschijnlijk wel een lange hersteltijd hebben, nadat je bent genezen. Je hebt dan allerlei tekorten en je lichaam moet weer op gang komen.

 
Las vandaag in de krant (Limburger, niet digitaal, dus geen link) een verhaal over een Limburgse ALS patiënt die zijdelings opmerkte dat het hem was opgevallen dat ALS wel vaak voorkwam bij mensen die in het verleden zeer intensief hadden gesport.

 
Met buitensporten heb je ook vaak te maken met herbiciden die ongezond zijn voor het zenuwstelsel. In Under Our Skin zit ook een jonge rugbyspeler met parkinson. Die heeft dan lyme maar ik denk dat de blootstelling aan die herbiciden ook slecht kunnen zijn voor met name het zenuwstelsel van mensen.

Quote:
Dr. Blaylock's Answer:

It is now accepted that exposure to pesticides, herbicides, and fungicides is a risk factor for ALS (Lou Gehrig’s disease). These chemicals trigger chronic inflammation in the motor areas of the brain and spinal cord by activating immune cells called microglia.

Once chronically activated, these cells release high levels of the excitotoxins glutamate, aspartate, and quinolinic acid, as well as inflammatory cytokines. In combination, these chemicals will lead to degeneration of the motor cells controlling movement.

New evidence suggests that several supplements can reduce this process. These include curcumin, quercetin, magnesium, resveratrol, EGCG, baicalein, and other flavonoids.

Because excitotoxicity is a major process in this disorder, one should avoid all food additive

excitotoxins, including MSG, hydrolyzed proteins, soy, autolyzed yeast, and natural flavorings.


http://www.newsmaxhealth.com/Dr-Bla...herbicides/2013/03/18/id/495120#ixzz2z3CcBgpn

 
Ik zeg het zo vaak: sporten = overbelasting = stress. We hadden in het begin iemand hier actief die zichzelf Albert noemde. Albert was zijn hele leven lang voortdurend over zijn grenzen heengegaan, incl. intensief sporten. Ook hij had ernstige spierklachten en later kwamen hier ook nog hartklachten bij. Sporters staan niet bekend om hun langlevendheid en steeds vaker zien we ze ernstige spier- en hartklachten ontwikkelen en ook steeds vaker met plotselinge hartstilstand tot gevolg.

Mike

 
Maar de vraag is:wanneer ben je een sporter?

Kijk liever naar het soort belasting en de frequentie ervan.Verder ook hoe de leefstijl is en hoe de voeding is.Alles per individu bekeken.

Overigens is het zo dat duuractiviteiten(meestal doet men deze ook te vaak en te lang)vaak de trigger zijn voor allerlei klachten.Ook mbt het hart.En juist het hart zou er baat bij hebben,vandaar die domme term cardio training(overigens gewoon een marketing term die algemeen over is genomen).

En laten we niet vergeten dat er legio mensen zijn die aan 'sport 'doen en er een slecht eet-leef patroon op na houden. En dan nog de categorie mensen die elke activiteit uit de weg gaan en ook allerlei klachten hebben/krijgen.

ad

 
Jouw nuanceringen zijn terecht en deze onderschrijf ik. Het is een slecht eet- en leefpatroon dat zich kenmerkt door stress en ondervoeding, daarover geen enkele discussie. Mijn opmerkingen waren dan ook gericht op 'sport' en 'sporters' in het algemeen en zeker niet op mensen zoals jij, die het wel snappen.

Mike

 
Ik begreep je wel Mike, maar naar mijn mening wordt snel geoordeeld'sport is slecht of sport is goed'.Ik zeg,dat hangt er maar vanaf.Sport is niet bedacht om gezond te worden/blijven maar eigenlijk om te presteren(bv.wedstrijd)en bij zo'n activiteit kunnen er gezonheid bevorderende processen gestimuleerd worden maar ook 'schade' aangericht(korte en lange termijn).

Tal van mensen doen gewoon teveel en/of zijn ze niet 'gebouwd'om de gekozen sport te doen.Maar omdat de sport in is.......toch maar mee doen.

Dit wil niet zeggen dat iemand die aan welke sport dan ook doet per definitie 'schade 'zal ondervinden maar dat weet je meestal pas als het te laat is.

ad

 
er waren (of zijn?) op tv weleens van die programma's met super dikke mensen die dan opeens met een trainer heel intensief gaan sporten en mager eten.

Je ziet die mensen echt lijden.

Ik heb me weleens afgevraagd of er ooit een kandidaat voor zo'n programma is overleden door de grote inspanning die ze doen terwijl ze helemaal niet fit zijn.

Dit zal trouwens ook vast niet gemeld worden door het betreffende programma of media.

 
Uitzending Ivo Niehe, 25 oktober 2015 http://tvblik.nl/tros-tv-show/tv-show-21 , waarin van een echtpaar zowel de man als de vrouw de ziekte ALS krijgt: (o.a. Sylvia Asberg: zo heet de vrouw). De vrouwelijke helft van het echtpaar speculeert over loodvergiftiging omdat zowel zij als haar man samen 30 jaar tegen een stuk lood aan hun hoofdeinde hebben geslapen! Lood zou volgens haar zeggen de bloedbreinbarriere passeren. Er is wetenschappelijke literatuur beschikbaar over de verhoogde kans op ALS door loodvergiftiging: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=amyotrophic+lateral+scleroris+lead+poisoning
 
Als mogelijke risicofactoren worden genoemd: herhaald hoofdletsel (zoals hersenschuddingen), een hoge mate van blootstelling aan uitlaatgassen, blootstelling aan lood. http://www.elinea.nl/artikel/dit-is-een-onmenselijke-ziekte-opgesloten-zonder-hoop

”Ik hoopte op een doorbraak toen ik me realiseerde dat wij tien jaar lang hebben geslapen in een bed waar 80 kilo lood in de achterwand was verwerkt.”

Sommige wetenschappelijke studies geven aanwijzingen dat blootstelling aan lood in de werkomgeving, bijvoorbeeld verwerkt in verf, mogelijk een risicofactor voor ALS is. ”Die resultaten zijn nog niet hard, maar in mijn ogen zou onze casus onderzocht moeten worden.” http://www.welingelichtekringen.nl/...-noodlot-in-dit-gezin-twee-keer-toesloeg.html
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan