Spiritueel nihilisme

Testjes van de universiteit zijn heel gedegen opgezet, bijvoorbeeld dat mensen kunnen voorspellen wat voor soort foto ze te zien krijgen - een fractie voordat ze die te zien krijgen - terwijl het een programma is dat een willekeurige selectie maakt van de foto's. Aan de reactie van de ogen is te zien wat voor soort foto eraan komt, en de toevalsfactor is uitgesloten - ook dat kan namelijk.

Ook een programma waarbij knikkers 50% linksom en 50% rechtsom vallen - totdat er mensen bij zitten die dit proces met hun gedachten kunnen sturen.

Zulksoort tests bestaan gewoon, en ze bevestigen eigenlijk wat mensen al lang wisten.

 
Dan mogen ze mijn lotto invullen deze week !...nee, het ligt eraan wie en hoe de testen worden opgezet en door wie. De indianen dansen met allerlei rituelen in de hoop dat er regen komt, en als de regen 4 dagen later valt zeggen ze zie je wel onze gebeden worden verhoord. Het wordt anders als diezelfde indianen op een onbewolkte dag om regen dansen en het valt dan plotseling met bakken uit de hemel begin ik er ook in te geloven.

 
Thijs,

Quote:
We leven in een wereld van energie: ook in de reguliere wetenschap kun je aantonen dat gedachten invloed hebben op materie, en dat mensen energetisch met elkaar verbonden zijn.


Precies, alles bestaat uit energie. Dat wisten natuurvolkeren duizenden jaren geleden al, Chinezen wisten duizenden jaren geleden al dat alles uit energie bestaat, dat ook wel Chi of Qi maar ook prana wordt genoemd, kun je nagaan hoe "dom" de reguliere wetenschap is dat ze daar zo erg laat achter komen.

Jakob,

Quote:
Niemand kan met de overledenen praten


Niemand zeg je? weet je wel wat je zegt?

Je praat alsof je beter weet, ja dan heeft het geen zin om met je te discussiëren want je weet alles al beter.

Gezondheid,

 
Dan praat jij toch rustig door met jou overleden dierbaren. Ik vind het ronduit lachwekkend dat iemand dat durft te beweren, enigszins begrijp ik het wel want het is niet te controleren. Derek Ogilvie had ook contact met een overleden opa van een verslaggeefster, wat hij echter niet door had was dat haar opa springlevend naast haar zat, maar ach...net als iedere paranormale genie wist hij zich hier ook uit te redden. Nogmaals....ga naar James Randi en bewijs dat paranormale begaafdheid bestaat en je kunt een miljoen dollar meenemen...ben bang dat je net als Ogilvie en al die anderen voor joker zult staan...weet het wel zeker !!!

 
Jakob,

Hier zie je wat het probleem is bij mensen die het paranormale ontkennen.

Omdat de meeste mensen veruit veel te gestrest en gespannen zijn, zijn ze van geestelijke en paranormale wereld afgesloten, daardoor kunnen mensen die wel paranormaal zijn, niet aan andere mensen bewijzen dat het paranormale wel bestaat. Hier wordt veel duidelijker gemaakt hoe het zit.

http://paranormaal-forum.bianciona.com/viewtopic.php?f=112&t=866

Dat stukje komt erop neer zoals fatsnotbad al zei.
Quote:
'Paranormaal' is juist normaal. Het zijn de spirituele nihilisten die paranormaal zijn...


 
Gezondheid,

Wij verschillen van mening dat blijkt, waarom is het paranormale niet te bewijzen dan ? Vele miljoenen kijkers van Char en Ogilvie hebben jarenlang de kijkers belazerd door te beweren dat ze over uitzonderlijke gaven beschikten, en wat blijkt ?...het zijn reguliere oplichters en bedriegers, ik zou het slechte goochelaars willen noemen. Neem het bijvoorbeeld het programma het zesde zintuig, weet je waarom ze dit niet live uitzenden ? en weet je waarom je in de zaal bij Ogilvie niet mag filmen ?...ik wel....ze raden er maar wat op los tot ze het goed geraden hebben en dat wordt uitgezonden.!...kijk op youtube de filmpjes maar eens van James Randi, misschien gaan je ogen dan open. Als jij paranormaal begaafd bent ok...geluk ermee !

 
Het grootste geheim ligt voorbij de grenzen van het waarnemen. Het lichaam-geest organisme is beperkt de functies en de bandbreedte van de zintuigen. Zouden onze ogen de atomen kunnen zien als kernen met electronen er om en de "wereld" vanuit dat perspectief kunnen waarnemen, dan ziet alles er plotseling heel anders uit: Vaste stoffen zijn dan ineens niet meer vast (dat zijn ze ook nooit geweest, we nemen dat slechts zo waar) en alles blijkt continu in beweging. Gaan we nog een stapje verder dan blijkt alles uit één energie te bestaan die tegelijk dat is wat zich schijnbaar aan onze zintuigen voordoet. Het brein suggereert een "werkelijkheid" die alles behalve het totaal is en daarmee geen werkelijkheid kan zijn. Het is wel werkbaar, omdat het in ons bestaan binnen bepaalde grenzen blijft die we natuurwetten noemen (die in zwarte gaten plotseling niet eens meer bestaan)

Over paranormaal: Als ik 's nachts wakker wordt weet ik altijd de tijd op 5 minuten nauwkeurig. Als ik eieren kook voel ik aan als ze klaar zijn, dit geeft betere resultaten dan op de klok kijken (lekker zacht gekookt graag). Als 1 van de katten onrustig is, stel ik me voor dat ik het beest lekker aai en de kat wordt terstond rustig.

 
Intuïtie moet je zien als een telefoonverbinding, die we allemaal bezitten.

Het is alleen de vraag of je 'de telefoon' opneemt en wie jou 'belt'.

En daar moet je heel erg mee uitkijken.

Mijn ervaring is dat overleden personen niet 'bellen', maar demonen die de gedaante

van die overleden personen aannemen. En je zo aan hun binden.

Kennen jullie de film 'de Exorcist'? Daar komt dat ook in voor. Die film is trouwens gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

Datzelfde geldt voor telepathie. Je krijgt gelijktijdig met iemand anders dezelfde gedachte. Velen denken dan dat ze gedachte kunnen lezen. Maar zo machtig zijn wij niet.

Soms geeft God je diezelfde gedachte en andere keren de demonen.

Met je gedachten processen sturen komt ook op die manier tot stand.

Ik heb me jaren in de paranormale wereld begeven en heb aan de lijve ondervonden

hoe geniepig de demonen te werk gaan. Met maar 1 doel: de mens van God afhouden.

Bij mij hebben ze het tegenovergestelde bereikt. Ik ben juist weer teruggegaan naar God.

Het kontakt met God is ook vaak paranormaal en de demonen apen dat na.

Er is alleen 1 groot verschil: God kan echt onze gedachten horen en Hij helpt ons om onze gedachten te sturen. En geeft zo rust. Hij heeft onze zielenrust op het oog.

De duivel kan alleen onze gedachten raden en geeft er andere gedachten bij.

Die geven vaak maar oppervlakkige rust. Want vaak word je er juist onrustig van.

Je krijgt dan ook vaak informatie in je kop over anderen, waar je niets aan hebt en niets mee kunt.

De duivel gebruikt ook het nihilisme en de wetenschap, om ons het idee te geven alles zelf in de hand te hebben en God dus niet nodig te hebben.

Dat deed hij bij de zondeval al: als ze van die vrucht zouden eten, zouden ze net zo zijn als God. En die truc gebruikt hij nog steeds.

Alleen nu gaat hij nog verder en maakt mensen wijs dat God niet de Schepper is van alles, maar dat het uit zichzelf is ontstaan. En daar geeft hij dan allerlei wetenschappelijke bewijzen van. En dan de volgende daaruit voortvloeiende misleiding:

De mens wijsmaken dat God niet bestaat.

 
Bewust doe ik niks met spiritualiteit, omdat het fout kan aflopen. Ik ervaar het wel, en laat alleen de mooie dingen toe. Wat heeft het voor zin om het te gaan zoeken?

Het voeg niks toe en ik wil niet alles weten.

Soms word ik s'nacht als ik lig te slapen me bed ingedrukt. Heel eng voelt dat aan en weet niet wat dat is. Verbeeld ik me dan iets? Ik probeer dan snel wakker te worden, drink wat water en probeer er niet meer aan te denken. Ik heb wel eens gelezen dat meer mensen dit hebben gehad. Het lijkt dan of er iemand op je lichaam drukt of er aan trekt.

 
Bambi,

als jij god bedoelt zoals deze in de kerk aanbeden wordt, dan geloof ik niet in deze god, ook niet in de duivel zoals jij 'm ziet.

waar ik wel in geloof is dat wij allemaal met elkaar en met alles (aarde, lucht enz.) verbonden zijn, door middel van een hogere macht, m.a.w, God (hogere macht) zit in ons allemaal (praat ook tegen je) en 't andere stemmetje in ons is de tegenpool, vandaar de discussies met ons zelf.

tuurlijk bestaan er paranormaal begaafde mensen, hoe meer levens doorlopen in de hel op aarde (levens cyclus) hoe meer begaafd...

waarom moet dat bewezen worden?

als een paranormaal iemand een ander persoon daar mee kan helpen en die andere persoon voelt zich daadwerkelijk geholpen waarom moet er dan iets bewezen worden?

zinloze discussie: "nee U bent niet geholpen want hij of zij is niet paranormaal begaafd" "ja maar ik voel me wel geholpen" "nee hoor kan niet want paranormaal zijn bestaat niet"

dick

 
Jakob,

Quote:
waarom is het paranormale niet te bewijzen dan ?


Als ik aura's kan waarnemen en dat kan ik, zeker tijdens en na mediteren wanneer mijn hersengolven(de link die ik je gaf gaat daarover) zodanig vertraagd zijn en in diepe staat van meditatieve ontspanning bereikt heb, wil dat niet zeggen dat ik aan andere mensen kan bewijzen dat aura's ook bestaan, want het probleem is dat andere mensen vaak erg gespannen zijn en veel te snelle hersengolven produceren, veel volwassene mensen, zo niet wel bijna alle volwassenen zijn zo erg gespannen en ernstig geblokkeerd dat ze zelfs bij slapengaan niet open staan voor de geestelijke en paranormale wereld.

Daarvoor moeten we weer worden als kleine kinderen. De kinderlijke onschuld en onbevangenheid dus, alleen dan kan je open staan voor de paranormale wereld. Dat houdt dus in dat je niet bevangen mag zijn door het ego. Daarom dus kunnen kleine kinderen portrettekeningen maken met aura eromheen, want veel kleine kinderen zien aura's, energieën en kleuren om mensen heen, een paranormaal(nou ja paranormaal, eigenlijk normaal) vermogen die bijna alle volwassenen in hun kinderjaren kwijt zijn geraakt, al toen ze ouder dan 5 jaar werden en hun hersenen sneller hersengolven gingen produceren, waardoor ze steeds meer gespannen en gestrester werden.

Dit is de reden waarom ik een aantal reacties terug al zei:
Quote:
Wil je bewijzen? dan moet je niet bij de wetenschap wezen, je zult aan bewustzijn moeten werken.


De enige die het kan bewijzen dat het paranormale bestaat ben jijzelf, dat kan ik en andere paranormale mensen niet voor je doen, op televisie naar paranormale tv-programma's hoef je dan ook sowieso niet naar te kijken. Tijdens mediteren vertragen de hersengolven en als je jaren ervoor oefent dan kan je zo in diepe staat van ontspanning bereiken dat je de paranormale vermogens waaronder aura's zien weer terug kan krijgen.

En aura zien is een van de "paranormale" vermogens, geesten communiceren, helderziend bezig zijn, telepathie behoren ook tot mogelijkheden.

Gezondheid,

 
Dick:

Wat in je tegen je praat is het geweten en ego is je zelfbeschouwing. Je bent niet als robot gemaakt, maar als vrije ziel met een vrije wil die hier een leerschool meemaakt.

En met je zelfbeschouwing kun je zie hoe of waarom iets goed of fout ging of liep, en waarom je karakter beheersen en ontwikkelen, of beter afleren, je in andere sferen brengt (trillingen), in andere zogenaamde toevalligheden. Wil je naar de hoogte trilling dan moet je zo worden en denken en doen als de hoogste trilling. Dat is de aantrekkingskracht van de ware liefde naar de ware liefde. Ben je in de hoogste trilling dan komt het antwoord in je hart en niet in je verstand. Het is het leven zelf vol met beeldspraak en weten en bevestiging, met weten dat je alles al was en bent en altijd zal zijn, in verbondenheid met het Al. En van daaruit begint je echte leven pas als metgezel en medeschepper van en met het Al.

Bambi:

De stem van God of de gedachten van God komen in je hart. De stemmen of gedachten van demonen komen in je verstand. Let goed op waar de stem vandaan komt, God spreekt in en door je hart niet in je verstand. Wek de vlam in je hart op door je liefde voor God te versterken, dan zul je weten wat niemand weet behalve jijzelf, en dan kun je het uitdragen, maar het verstand is beperkt het kan nooit de volheid van de beeldspraak en gevoel in je hart uitleggen. Onderzoek je verstand, beschouw je verstand, dan heb je al de demonen een grens opgelegd.

 
@Amancay,

wat ik op een simpele manier zeg:

"God (hogere macht) zit in ons allemaal (praat ook tegen je) en 't andere stemmetje in ons is de tegenpool, vandaar de discussies met ons zelf."

weet jij heel lyrisch te omschrijven...

't ene stemmetje zegt "links" het andere stemmetje zegt "rechts" en dan ontstaat de discussie waarvan je ziel heel veel leert, en dit gaat je hele leven zo door.

vervolgens komt daar dan een beslissing uit die gewoon beantwoord aan je lot (route plan) van je leven.

wat je na die beslissing ook gaat doen, ook daar leer je weer van, 't leven is één grote leerschool.

ik denk niet dat we 't moeilijker moeten maken dan dat 't is.

't leven is simpel alleen wij zijn niet simpel en denken niet simpel, en ook dat is een les, simpel en nederig worden...

dick

 
Dick God praat alleen tegen je in je hart, wat er tegen je praat in je verstand is je geweten en ego en zelfbeschouwing. Trouwens God praat niet in je hart op een verstandelijke manier maar geeft je de volle beeldspraak waar je mee alles begrijpt en voelt en mee verbonden bent en in liefde en Intuïtie bent.

Is je hart niet opgewekt tot de hogere trilling zal je God niet horen of vinden. Hij is er wel en ziet en weet alles, maar om in zijn sfeer te komen en echt met hem te verblijven zul je je hart moeten opwekken. De trilling is zo hoog, of het vuur zo warm, dat je in jezelf ook de trilling moet verhogen. En dat doe je door de liefde tot God te vermeerderen in je hart. Je kunt het gevoel in je hart beoefenen door steeds meer liefde op te wekken voor God. Dat is ook simpel. Nederigheid en liefde en van daaruit de wijsheid. Al had je alle boeken in je hoofd en alle kennis, maar zonder de liefde ben je niks en kom je niet vooruit, omdat bij God de liefde de sleutel is. Niet de wereldse liefde maar je liefde voor God dat boven alles moet zijn. Dan wordt je opgemerkt.

Dus al heb je in jezelf een stemmetje dat zegt links of nee rechts, en je beschouwd dat, dan moet niet de beschouwing het doel zijn maar het besef dat je zo in kringetjes blijft rond draaien, totdat je tot het besef komt dat je liefde opwekken tot God in je hart de sleutel is tot God.

Nederigheid is een must om met de krachten van je vader God om te gaan. Heb God lief boven alles dan volgt de liefde tot de naaste automatisch.

De sleutel is de liefde in je hart voor God te laten groeien.

 
Amancay, over het algemeen vind ik je teksten mooi en inspirerend maar deze regel staat me tegen:
Quote:
Is je hart niet opgewekt tot de hogere trilling zal je God niet horen of vinden. Hij is er wel en ziet en weet alles, maar om in zijn sfeer te komen en echt met hem te verblijven zul je je hart moeten opwekken.



Mijn gevoel zegt dat God (of het Al) er voor iedereen is, ook voor degene die (nog) niet vanuit zijn hart spreekt.

 
@Amancay

srry maar de god zoals jij die beschrijft is niet aan mij besteed, ik geloof niet in een bijbelse god, ik geloof wel in een hogere macht (het hoge energie) daar moeten we op den duur naar toe, niet naar de kerk...

dick

 
Marijan:

God is er voor iedereen, maar als nu nog mens zijnde zul je zelf de moeite moeten doen om de weg terug naar hem te vinden.

Voor wat hoort wat.

Wil je naar de hogere trilling dan moet JEZELF MOEITE doen om daar te geraken.

Geen politieke correctheid, maar de simpele waarheid dat je verantwoordelijk bent voor jezelf. Om in de volheid van God te verblijven zul je zelf iets in je moeten veranderen, dat kan of doet God niet voor jou, dat moet jezelf willen en doen, want hij heeft je geschapen met een vrije wil. Er zijn vele sferen, het is aan jou waar je terecht wilt komen. Wil je naast God staan dan zul je je trilling moeten verhogen tot zijn trilling en dan helpen dezelfde trillingen elkaar naar verdere gelukzaligheden.

Dus God is er voor iedereen, ook voor degene die nog niet zijn hart geopend heeft. MAAR jijzelf beslist hoe dicht je bij God komt. In welke sfeer je blijft hangen.

Ieder mens heeft een eigen verantwoordelijkheid, het is aan jou wat je ermee doet.

Je moet goed beseffen dat in de aller hoogste trilling, je echt ook jezelf op moet wekken naar die trilling, om daar echt te kunnen verblijven. Maar misschien ben je al tevreden om God te zien van af miljoenen kilometers, oke dan kies je daarvoor, God is er dan ook voor jou, maar jijzelf bent dan nog niet in Gods nabijheid.

 
@Amancay

Gevoelens uit je hart komen ook als gedachten in je hoofd.

God spreekt op alle mogelijke manieren tot ons, dat verschilt per keer.

Hangt er net van af hoe we het beste te bereiken zijn.

En wat Hij bij ons wil bereiken.

Als God zegt dat we Hem moeten zoeken, bedoelt Hij dat we ons hart èn ons hoofd tot Hem

moeten richten. En ons open moeten stellen voor Hem.

Net als in een gewone liefdesrelatie met mensen dus. Met als verschil dat we die mensen wel kunnen zien en God niet.

Heel simpel, dus.

Ik zou me maar niet teveel bezig houden met trillingen, als ik jou was.

Straks denken ze nog dat je epilepsie hebt :wink:

 
Dick ik heb het ook over een hogere macht, ik noem hem God. Het Al dat alles is en was en er altijd zal zijn.

De bijbel spreekt over God, dat is niet slecht want het voert ook terug op een hogere macht. Al is het allemaal verwrongen geraakt.

Het Al, dat is het Vuur van de Liefde van het zichzelf opmerken, het Licht daarvan als de Vader die zich leert kennen, en de Zoon als de uitgevoerde Wil en Wijsheid en Liefde.

Liefde verbonden met wijsheid en almacht.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.470
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan