Spiritueel nihilisme

Bambi natuurlijk komen gevoelens uit je hart in het bereik van je gedachten, je gedachten zijn een filter die jezelf moet beheersen.

Maar in fluisteringen van demonen zoals jij zegt, en let er maar goed op komen als gedachten in je gedachten en niet via je hart als gevoelens. Ze kunnen erop mee liften, en daar moet je goed opletten.

En Bambi schijnbaar snap jij helemaal niet wat met trilling bedoeld wordt.

Wonderen zijn niet in tegenspraak met de natuur, maar alleen in tegenspraak met wat wij van de natuur weten.

I shall not commit the fashionable stupidity of regarding everything I cannot explain as a fraud.

De vooruitgang van de wetenschap en inzicht wordt geremd door bevlogen wetenschappers met een onjuiste opvatting over de aard van de werkelijkheid en met het onterechte filosofische idee dat de mens alleen is opgebouwd uit materie volgens de klassieke fysica, hetgeen volstrekt niet overeenkomt met empirische bevindingen.

De Kosmos is doortrokken van energie. Alles op aarde is doordrongen van stralingen, trillingen en golven. Alles is ook voortdurend in beweging: energievelden wisselen energieën en informatie uit met elkaar. Wat de mens voelt, denkt, zegt en doet, heeft een energie en dus een invloed op energievelden van mensen en plaatsen rondom ons. Welke mens is zich trouwens niet spontaan bewust van de positieve of negatieve uitstraling van mensen, huizen en omgeving? Wat men bij ons een paranormale gave noemt, is in feite een zeer oud maar lang vergeten natuurlijk vermogen van de mens om met kosmische energie te werken.

En in het koude verstand huist de liefde niet.

En het gaat er niet om wat God met ons wil bereiken, maar wat jij met God wil bereiken. Zonder jou draait ook alles gewoon door.

En je hoeft God niet te zoeken, hij is er al, je moet de liefde in jezelf tot hem opwekken.

Het gaat niet om God dingen te vragen of een gebed tot hem te richten, het gaat om je liefde voor hem op te wekken, dan zal gegeven worden wat je vraagt.

 
@Amancay:

Ik begrijp uit je reakties dat je al het nodige hebt meegemaakt op dit gebied, ik ook.

Meer dan me lief is.

Toch moet je met die stelling, dat demonische influisteringen alleen in je verstand

gehoord worden, uitkijken.

Sommige gedachten worden in je onderbewuste ingefluisterd en komen als gevoel naar boven.

Zeker als jij op dat moment niet bewust met het onderwerp van die gedachte bezig bent.

Dat merk je ook in je dromen, soms droom je over dingen en gevoelens waar je helemaal niet

mee bezig bent.

Er gebeurd meer in je hoofd dan je bewust weet, is mijn ervaring.

De beste filtering voor mij is op die momenten aan God vragen wat ik er mee aan moet.

Dat doe ik in gedachten.

Volg je hart en gebruik daar je verstand voor, is mijn motto

 
Of beste Vader kun u mijn zorgen op u nemen, en verdwijn in de naam van God.

 
Ik draai even mijn rug om en lees diverse vormen van programmering (mind control) terug. Sommige daarvan zijn 'wetenschappelijk', anderen 'religieus'.

@Jakob,

Jij bent besmet met een gedachtenvirus dat iets meer dan 150 jaar oud is. Darwin publiceerde The origin of Species in 1859. De brief van Albert Pike, waaruit ik aan het begin van deze topic citeer, stamt uit 1871. Men heeft dus ruwweg halverwege de 19e eeuw ingezet op het gedachtengoed dat jij bent gaan aanhangen. Nooit eerder tevoren is de mens zo nihilistisch en kil rationeel gaan denken. Denk ook aan de woorden van Albert Pike die atheisme 'de oorsprong van barbaarsheid en de meest bloederige chaos' noemt. De 'wetenschap' die jij aanhangt is barbaars en een modern bijgeloof dat geen zoektocht naar de waarheid is, maar deze juist onderdrukt.

@Bambi,

Dit zijn je demonen:

Voordat de 'wetenschap' zijn intrede deed, was de mens al volop geindoctrineerd door satanische lieden die religie hebben gebruikt als politiek onderdrukkingsmiddel. Deze hebben jou wijsgemaakt dat communiceren met geesten 'demonisch' zou zijn. Niets is minder waar! Het is allemaal angst. Er is geen 'wrakende' God, wiens 'toorn' je niet moet opwekken. Allemaal flauwekul, gebaseerd op angst. Wel eens goed naar kerken gekeken? Die waterspugers die aan de zijkant van een kerktoren te zien zijn? Ze zien er behoorlijk demonisch uit, het lijken wel duivels die uit de kerkmuren schieten. Ik zou de demonen aan deze zijde van de hemel zoeken en niet aan gene zijde, als ik jou was!

@Amancay,

Hoezo is God alleen een hij? Het Latijnse woord voor God is Deus, wat verwijst naar een twee-eenheid. God is mannelijk en vrouwelijk tegelijk. De duivel is Diabolo, omdat deze tweedracht zaait. Het is verschil tussen de dualiteit van de natuur, waarbij tegenovergestelde krachten worden verenigd tot een groter geheel, tegenover dualisme, uitsluitend aan 1 kant van de streep staan en in de waan verkeren dat 'jouw' kant 'superieur' is en de 'andere' kant 'inferieur'. De Schepper is mannelijk en vrouwelijk tegelijk en daarmee dus zowel een 'Vader' als een 'Moeder'.

@dick,

De aarde is niet de hel en we komen niet keer op keer terug naar de hel om hier lessen op te doen. Jij bent besmet door de gedachte 'het leven is lijden'. In het Engels zeg je: live your life. Leef je leven. In het calvinistische Nederland zeggen we: lijd je leven. Dat is een krachtige boodschap die we via onze taal hebben meegekregen. Als we doodgaan 'overlijden' we, we zijn dan 'over het lijden'. Onzin! We kunnen NU de hemel op aarde creeren en een eind maken aan alle lijden, het is helemaal niet moeilijk! Het enige wat we hiervoor nodig hebben is een kritische massa die uiteindelijk het volledige energieveld beinvloedt. Waar denk je dat de satanisten al zo lang mee bezig zijn? Ook zij willen een kritische massa en zolang jij blijft geloven dat het leven lijden is doe jij hier onbewust aan mee!

Willen we onszelf echt bevrijden van aangeleerde, verkeerde denkbeelden dan zullen we meer moeten AFleren dan aanleren!

Mike

 
Mike God is een Hij en Zij klopt. En er Zij uitgesproken vanuit het Hij. Je kunt God de Vader en de Zoon veranderen in het zichzelf kennende en het ten uitvoer brengende. Of Vader en Moeder die de zoon verwekken.

Het Al, dat is het Vuur van de Liefde van het zichzelf opmerken, het Licht daarvan als de Vader die zich leert kennen, en de Zoon als de uitgevoerde Wil en Wijsheid en Liefde.

Of ook gezegd: Het begrip van het zichzelf opmerkende, die dan vol liefde ontvlamt voor zijn eigen aanwezigheid, die zijn dualiteit ontdekt van zowel de ontvanger als schepper van leven te zijn, dus een vaderlijke kant en een moederlijke kant.

Ik ging teveel uit van Vader en de Zoon, zonder ook de ontvanger en doorgevende in aanmerking te nemen.

Het Al was er altijd dus is de Vader, en hij schept en laat het leven het leven ontvangen, dus is ook Moeder.

 
@Mike

ik ben iemand die absoluut gelooft in reïncarnatie en dat je net zolang terug blijft komen totdat je er klaar voor bent - in balans bent (Yin Yang) - om opgenomen te worden in 't hogere energie.

we zullen ons zelf idd moeten bevrijden van verkeerde denkbeelden en dat moet gebeuren door heel veel lessen te leren en dat, ja idd, dat gaat ook gepaard met lijden of we dat willen of niet.

AFleren gebeurt door deze lessen te volgen.

onbewust weten we allang wie we zijn maar zijn dat vergeten daarom ben je hier op aarde, jezelf terug vinden en opnieuw leren kennen.

dick

 
Quote:
onbewust weten we allang wie we zijn maar zijn dat vergeten daarom ben je hier op aarde, jezelf terug vinden en opnieuw leren kennen.


Prima, maar dat maakt de aarde nog steeds niet tot een hel. Het hoeft helemaal geen lijdensweg te zijn!

Mike

 
@Mike:

Ik weet heel goed wat demonen zijn en ze zijn niet van mij.

Ik ben die demonen wel in mijn eigen leven tegengekomen en heb zelf gezien hoe ze zijn als hun masker afvalt.

Ik weet dat jouw vriendin met demonen praat en denkt dat dat overleden personen zijn,

en dat het waarschijnlijk voor jou daarom beter is, om te denken dat het goed is.

Maar ik kan je vertellen, dat als ze het masker afdoen, van de persoon die ze spelen, zal je schrikken. Dan zal je ook pas beseffen, dat er niet voor niks voor gewaarschuwd wordt.

 
Quote:
Ik weet dat jouw vriendin met demonen praat en denkt dat dat overleden personen zijn,

en dat het waarschijnlijk voor jou daarom beter is, om te denken dat het goed is.

Maar ik kan je vertellen, dat als ze het masker afdoen, van de persoon die ze spelen, zal je schrikken. Dan zal je ook pas beseffen, dat er niet voor niks voor gewaarschuwd wordt.


Ik zeg dit niet omdat zij hiermee bezig is, ik zeg dit omdat ik zie hoe geindoctrineerd jij bent d.m.v. angst en onwetendheid, precies de twee factoren waardoor er zoveel mis gaat op deze wereld.

Ik vind het triest om enerzijds te zien hoe angstig jij bent en je heil zoekt in een valse vorm van 'religie' en anderszijds hoe iemand als Jakob minstens zo angstig is en zijn heil zoekt in een valse vorm van 'wetenschap'. Jullie lijken tegenovergestelde visies te hebben, maar vinden elkaar in angst en valse geloofsovertuigingen.

Mike

 
@Mike:

Huil maar niet om mij, ik heb me juist uit die angst bevrijd, door het paranormale los te laten en voor God te kiezen. Het paranormale was juist een keuze uit angst.

De keuze voor God was een keuze voor Zijn Liefde die ik ervaarde.

 
Dacht dat we hier op forum zaten die bezig was om mensen te overtuigen van een gezonde levensstijl ?....het lijkt meer op een religieuze forum.....trouwens Mike als jij in het paranomale mee gaat dat men met de overledenen kan communiceren heb ik je onderschat !

 
Dit is een forum over wijze tradities, precies datgene wat de door jou gekoesterde 'wetenschap' niet is. Enne...je hoeft hier niet actief te zijn. Of je negeert deze topic, of je stopt met dit forum. Mij maakt het niet uit, je mag van mij gaan of blijven, aan jou de keus.

Mike

 
Vanuit mijn universitaire opleiding mag ik stellen dat ik niet als een een onwetend iemand op dit forum schrijf, en inderdaad Mike, ik hou ervan wetenschappelijke bewijzen en onderbouwingen toe te lichten, om te zeggen dat iemand met de overledenen kan praten doe ik af als prietpraat !

 
Uit jou bewoording maak ik op dat ik niet gewenst ben....dan stop ik !

 
Maar Jakob, als iets niet wetenschappelijk bewezen is, dan betekend het toch niet dat het er niet kan zijn? Trouwens de wetenschap wordt mijninziens flink gekleurd door de verkeerde partij. Ja, ik ben ook iemand van de onderbouwingen, maar inmiddels hoeft dat voor mij niet meer door de wetenschap te gebeuren. Ik word steeds sceptischer over berichten van die kant.

Ik denk dat de opleiding je dwars zit. Stel je gewoon open voor ander soortige info en als je niet weet wat je er mee moet, dan parkeer je dat gewoon in je brein. Op een dag weet je zelf wel of je er wat mee kunt of dat het in de kliko kan. Ik heb al diverse info op deze manier kunnen gebruiken, terwijl ik een aantal jaren terug pilletjes, dwangbuizen en een busje voor de andersdenkenden had geregeld.

Laat het los. Dat mag.

 
Quote:
Prima, maar dat maakt de aarde nog steeds niet tot een hel. Het hoeft helemaal geen lijdensweg te zijn!

Mike


@Mike,

ben jij in staat om één persoon te noemen die geen leed in het leven heeft meegemaakt?

ik zou niemand kunnen noemen..

iedereen heeft een rugzak met zowel prettige herinneringen alsmede hele verdrietige momenten.

ik kan duizenden situaties opnoemen waarbij het leed niet te overzien is en voor de slachtoffers het leven een lijdensweg is, situaties waar deze slachtoffers totaal niets aan zouden hebben kunnen doen.

en dan zeg jij "het hoeft helemaal geen lijdensweg te zijn"

en ik zeg; wij hebben wat dat betreft helemaal niets te kiezen, 't overkomt je en je kan 't niet voorkomen.

en das nou "Lot"

dick

 
Wij maken zelf het leven tot een tranendal omdat we onze vrije wil niet gebruiken. Trouwens dat je leed meemaakt wil niet zeggen dat leven een lijdensweg is. Je hoeft niet uit het oog te verliezen hoe bijzonder en mooi leven werkelijk is, hoe ontzettend ingenieus en hoe mooi liefde is en wezens /planten daar op reageren. Het probleem is misschien wel dat ze dat niet meer zien en ze zich alleen maar focusssen op leed, kwaad en ellende. Onbewust wordt dat dan alleen maar versterkt. Kijk eeens een willekeurig filmpje op internet van Byron Katie.

 
Nee Mike je hoeft ook geen moeite te doen om me hier te houden, ik heb de neiging om te denken dat als iemand hier een afwijkende mening heeft of jou niet naar de mond praat dat je dan liever hebt dat die persoon ermee stopt. Ooit was je overtuigend vegetariër en ik neem toch aan dat jij destijds net als op deze forum mensen toen ook probeerde te overtuigen dat dat het beste levensstijl was, en derhalve ook pittige discussies kreeg met mensen die geen aanhanger waren van het vegetarisme!. Als ik niet in een God geloof en al zeer zeker niet in een paranormale begaafdheid om met de doden te communiceren ben je schijnbaar niet welkom op dit forum ! Ik heb alleen gezegd dat al tal van die zogenaamde Uri Gellers Char's en Derek Ogilvie 's door de mand zijn gevallen met hun paranormale begaafdheid, maar schijnbaar zijn de meesten op dit forum hier blind voor. Ik laat iedereen in zijn waarde maar ben geen persoon die naar ieders mond praat en al zeer zeker niet richting spiritualiteit in de van bovengenoemde items. Ik ben mede door dit forum gezond gaan eten en dat is voelbaar/ merkbaar en zichtbaar en dat is wezenlijk verschil met iets wat niet aan te tonen is, als er forumleden zijn die in de opgevoerde toneelstukken van paragnosten of helderzienden willen geloven prima...maar die wil laat ik mij niet opdringen. Vreemd dat niemand hier op dit forum ooit gehoord schijnt te hebben van gold reading of ook maar even de moeite neemt om de site van James Randi er op na te slaan, nogmaals en ik val in herhaling....er ligt een miljoen dollar te wachten op iemand die kan aantonen dat hij of zij paranormaal begaafd is, niet op dit forum schrijven dat je het bent.... maar ook aantonen dat je het ook kunt, en neem van mij aan dat je de EERSTE bent ! Ik heb respect voor jou mening Mike en al die anderen op dit forum, en hoewel jij kan weten hoe radicaal mensen van inzicht kunnen veranderen toon je weinig respect voor mensen die met jou van mening verschillen, je spoort ze aan om dit forum te verlaten en dat siert een moderator niet....maar goed, jij krijgt je zin !!

 
Waarom zou je je iets aantrekken van een mening van een ander? Je kan gewoon blijven meedoen en onderwerpen die je niet aanstaan negeren. Meningen hebben we allemaal over van alles en nog wat, maar ze hebben geen enkele betekenis gezien in het licht dat er meer dan 7.000.000.000 mensen op de aarde rond lopen die allemaal meer of minder verschillende meningen over van alles en nog wat hebben. Wat doet die ene mening van iemand er nou toe?

Ik gebruik dit forum in de eerste plaats voor mijn gezondheid en wat er verder voorbij komt, tja, het mocht wat.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan