Spiritueel nihilisme

@debsy

Heb jij weleens een dierbare verloren door een misdrijf?

Ik hoop 't niet, maar voor mensen die dat wel

meegemaakt hebben is het leven echt een lijdensweg.

Waar ze uiteraard niet voor gekozen hebben.

en zo zijn er nog duizenden situaties waardoor het leven ondragelijk wordt en dus een lijdensweg is.

dick

 
Gerard ik heb mij veroorloofd om mijn mening te geven over spiritualiteit en over de paranormale eigenschappen die sommigen beweren te hebben hier op dit forum. Sommigen hebben hele gesprekken met overledenen en anderen zien ufo''s of aliens of staren zich blind naar de mooie graancirkels die door buiten aardse wezens zijn gemaakt. Mike kan geen mening waarderen die afwijkt van zijn mening of ingenomen standpunten. Ik beweer niet dat er geen mensen zijn die iets meer kunnen dan anderen, dat hoor je mij niet zeggen. Wat ik beweer is dat mensen die beweren dat ze paranormaal begaafd zijn charlatans zijn en oplichters. Zo oud als de mensheid is heeft men al getracht om een macht te creëren die mensen moet overtuigen van een leven na de dood. Laat ik voorop stellen dat ook ik niet weet of er een leven na de dood is, ik geloof het simpel weg niet in en als het wel zo is is het meegenomen....los van de vraag of mensen er überhaupt behoefte aan hebben om dit te willen !

Tot nog toe zijn er geen mensen gevonden die praktisch gebruik kunnen maken van hun veronderstelde paranormale gaven. Paragnosten, pendelaars, paranormale genezers, wichelroedelopers, auralogen en andere 'begaafden' hebben hun grote claims nog nooit overtuigd kunnen waarmaken. We kunnen niet uitsluiten enkelen van hen soms iets boven de kansverwachting scoren, maar dat biedt absoluut geen verklaring voor hun populariteit, want zulke effecten zijn zo klein dat alleen een statisticus ze zal opmerken !

 
Jacob,
Quote:
Wat ik beweer is dat mensen die beweren dat ze paranormaal begaafd zijn charlatans zijn en oplichters



En verder beweer je dat je iedereen in zijn waarde laat?

Quote:
Mike kan geen mening waarderen die afwijkt van zijn mening of ingenomen standpunten



Jij wel?

 
Jakob,

Quote:
Wat ik beweer is dat mensen die beweren dat ze paranormaal begaafd zijn charlatans zijn en oplichters.


Wat een ongelofelijke kilte straalt hier van af.

Je zal maar zwaar paranormaal begaafde kinderen hebben :(

Gezondheid,

 
Iemand in zijn of haar waarde laten is iets anders dan het met deze persoon eens te zijn. Ik wil niemand mijn mening opdringen en ik hoop dat dat wederzijds is. Als jij en Mike geloven dat er paranormale mensen zijn met bijzondere "krachten" moet je dat aan kunnen tonen met feiten en geen losse beweringen die niet te controleren zijn !...neem eens de moeite om op de site Robbert van den Broeke ontmaskert te kijken, ook hij was op zijn manier paranormaal begaafd en wist miljoenen mensen voor de buis te krijgen....en wat bleek ?...juist ja... ook hij had iedereen bij de neus genomen net als al die andere "paranormaal begaafden"

 
Je zal maar zwaar paranormaal begaafde kinderen hebben

Als jij die kinderen weet te vinden heb ik wel iemand die dat wel even wil testen HOE paranormaal begaafd ze zijn !!!

 
Robbert van den Broeke :roll:, Char, Geller, je komt met allemaal inderdaad dubieuze figuren aan. De meeste zo niet alle zijn inderdaad tv charlatans. Maar je hebt overal oplichters in.

 
Zou het niet zo zijn dat als er werkelijk iemand was die aantoonbaar paranormaal begaafd is deze op de hele wereld op zijn kop liet staan ? Ook die oplichten die ik noemde en ondertussen allemaal zijn ontmaskert hadden miljoenen aanhangers en volgelingen omdat ze precies vertellen wat de mensen graag willen horen.....maar goed Pike, noem jij me maar iemand die dan wel over deze gave beschikt.....jij moet zo te lezen genoeg kennen !

 
Quote:
Als jij en Mike geloven dat er paranormale mensen zijn met bijzondere "krachten" moet je dat aan kunnen tonen met feiten en geen losse beweringen die niet te controleren zijn !...



Ik heb zelf (start X Files tune) "bijzondere krachten" .. Eigenlijk niets bijzonders want dat heeft iedereen in meer of mindere mate.

Als jij zou hebben ervaren wat ik heb ervaren gedurende mijn leven dan zou jij ook tot de conclusie zijn gekomen dat er iig "meer" is.

Dingen die absoluut 100% niet rationeel te verklaren zijn en bevestigd door anderen. Ik snap ook wel dat jij nu denkt dat dat onzin is en ik een of andere goedgelovige sukkel ben die niet rationeel kan nadenken maar daar is helaas niets aan te doen.

Dit moet je zelf meemaken.

Maar ik kan het niet op commando dus die miljoen dollar gaat aan mijn neus voorbij.

Ik ben trouwens atheïstisch opgevoed, deze ervaringen hebben mij tot andere gedachten gebracht.

(nooit gepraat met doden trouwens :wink: )

 
Zou James Randi een miljoen dollar aan iemand beloven terwijl hij weet dat paranormale begaafdheid bestaat....wat denk je zelf ?

 
Met de doden kun je niet praten, dat neemt niet weg dat er mensen zijn die zich dat inbeelden dat ze het kunnen....maar dat is iets anders. Als je maar oud genoeg wordt maakt ieder mens wel een keer een bijzondere gebeurtenis mee, en als jij dat wilt associëren met een hogere macht vindt ik dat prima.....Op dit forum zijn er wonder veel mensen met wat zij noemen paranormale begaafdheid,.....heb ik nog een laatste vraag, is er iemand die het wil en kan aantonen dat hij of zij over deze wonderbaarlijke kracht beschikt ?

 
Nee Randi denkt dat paranormale begaafdheid niet bestaat.

Zou het Amerikaanse leger vele miljoenen in remote viewing steken, jarenlang, als ze wisten dat het niet werkt en geen enkel resultaat oplevert?

Wat denk je zelf?

 
Quote:
Tot nog toe zijn er geen mensen gevonden die praktisch gebruik kunnen maken van hun veronderstelde paranormale gaven.


Jawel hoor, heb je wel boeken van Pieter Langedijk gelezen? Paranormaal wordt door de wetenschap gewoon doodgezwegen. Genoeg onderzoeken gedaan waaruit blijkt dat de paranormale genezers andere mensen konden genezen en ook dat kleine kinderen gemiddeld paranormaal gevoeliger zijn dan oudere kinderen.

Je zal het ankertje "thetagolven" vooral eens moeten lezen. En dit is nog niet alles.

Hier nog meer over het paranormale en onderzoekingen

http://pieterlangedijk.blogse.nl/log/geheimen-achter-paranormale-genezing.html

Ook het stukje hier

"Het lijkt of de officiële wetenschap, ook veel kerken heel bewust alles doen om de mensen dom te houden en beperkt beeld over de mens, wat nauw samen gaat met gebrek aan zelfvertrouwen gevoel van kleinheid waardoor we ons zeer afhankelijk opstellen van ‘zij, die weten'of beweren te weten, waaronder artsen, psychiaters, priesters, imans, medicijnen, enz, waardoor die macht kunnen blijven uitoefenen. Daarbij gebruiken ze alle middelen, zoals afkraken, belachelijk maken, negatieve kritiek, je dom en klein houden, enz. "

Precies wat Mike al veel langer dan vandaag al door had.

Gezondheid,

 
Het lijkt mij juist een uitdaging voor jullie om aan te tonen dat het wel bestaat toch ?.....of zijn het allemaal miljonairs op deze site die niet meer op een miljoen dollar zitten te wachten ?

 
Quote:
Als je maar oud genoeg wordt maakt ieder mens wel een keer een bijzondere gebeurtenis mee, en als jij dat wilt associëren met een hogere macht vindt ik dat prima



Het gaat er niet om of het al dan niet een "bijzonder gebeurtenis" is het gaat erom dat je dingen waarneemt, ziet of weet of communiceert anders dan middels de bekende zintuigen.

En het is niet een keertje of zo.

En nee niemand zal zich hier denk ik aanmelden om een en ander te laten bewijzen vooral om de reden die ik eerder al gegeven heb.

 
Je maakt een vergissing Gezondheid door te stellen dat de wetenschap het bestaan van paranormale-geneeskunde of hoe je het wilt noemen dood zwijgt ?....nee, men heeft met de moderne methodieken nog nooit aan kunnen tonen dat het wel bestaat. Bijna alle pausen worden na hun dood heilig verklaart om dat ze wereldwonderen zouden hebben verricht, trouwens heel goochem want niemand kan het tegendeel bewijzen. Weet je nog de ontvoering van Gerrit Jan Hein ?...tientallen vooraanstaande paragnosten werden geraadpleegd en niemand maar ook niemand zat ook maar in de richting van waar Hein verbleef....je zou toch veronderstellen dat er toch wel 1 goed gegokt had, maar niemand van deze helderzienden zat op een goed spoor. Als iemand paranormaal begaafd is moet dat te toetsen zijn, anders kan iedereen zich voordoen als zijnde paranormaal begaafd !....Tot nog toe is het NIEMAND gelukt....NIEMAND

 
Quote:
Als iemand paranormaal begaafd is moet dat te toetsen zijn


Dat is ook getoetst, maar uit jouw reactie vind ik het zeer opmerkelijk om te lezen dat je partijdig bent, wat ook heel erg kenmerkend is bij wetenschapsmensen en dat maakt hen tot misschien wel de meest barbaarse mensen die deze planeet ooit gekend heeft. Ik vind het spijtig om te zeggen maar ik vrees dat deze barbaarse mentaliteit ook in jou leeft. Je kiest ervoor om het paranormale te ontkennen terwijl er ook onderzoeken zijn geweest die het paranormale WEL bevestigen, zoals het linkje wat ik je gaf.

Gezondheid,

 
Quote:
Bijna alle pausen worden na hun dood heilig verklaart



Eerst worden ze toch "zalig" :roll: verklaart ? Inderdaad trieste poppenkast

 
De georganiseerde wetenschap maakt meer kapot dan je lief is.

Iedereen is paranormaal begaafd, het mooie van goede voeding is dat je dit steeds meer bij jezelf gaat waarnemen. Luister naar je lichaam, naar je intuitie, dan ben je sterker dan je ratio.

 
Het is decennia lang een trend aan het worden om je uit te geven als paranormale genezer / gebedsgenezer ect. Er ligt een miljoen te wachten in Amerika en niemand die de uitdaging aandurft en degenen die wel de moed hadden zoals Oglivie zijn grandioos door de mand gevallen. In jou linkje wordt paragnost Gerard Croiset genoemd....kijk dan ook ff op mijn lijk als je wilt.

http://www.skepsis.nl/paranorm.html

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.147
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan