Spirituele voeding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dorien,

Baseer je identiteit niet teveel op je leed/ongezondheid. Waar je je aandacht op richt, groeit. Ontkennen heeft uiteraard ook geen zin, zoek het evenwicht tussen (h)erkenning van je klachten en oplossinggerichtheid. Ziekte is niets meer dan een fysieke expressie van een energetische disbalans. Daarom heet het ook 'dis-ease' en 'dis-order'.

Mike

 
hallo Mike, ik ben geen masochist hoop ik, er is al leed genoeg op mijn pad gekomen.

Ik heb het niet nodig om nog meer leed erbij te verzinnen.

Naar mijn eigen idee begint het leven voor mij soms wel eens leuker te worden overigens.

Juist nu ik het leed wel zie of durf te voelen.

 
Ik ben ook nog op reis, de reis van het leven. En aan het einde kan ik je vertellen of de weegschaal is doorgeslagen naar leven over overleven. Of misschien wel veel eerder, ik hoop t! Ben zo stiekem aan al regelmatig op de goede weg :D

 
Hoi Alexandra, ik vroeg wat je verstaat onder "gewoonweg" "leven".

Wat is dat voor jou?

Je hoeft niet te antwoorden hoor, maar ik kreeg in elk geval geen antwoord op mijn vraag volgens mij.

Voor je het weet is het gewoon - weg - leven (zelfs ook als je officieel gewoon nog ademt en de dingen doet die mensen geacht worden te doen wil dat doorgaan voor "leven").

 
Stap 1 is voor mij inderdaad iedere morgen opstaan en ademhalen. En het beste maken van wat ik onderweg tegenkom. Vanuit mijn eigenheid, ego, eigenwijsheid en alles wat maakt dat ik ben die ik ben. En hier en daar mag en kan er vanalles aan geschaaft worden, verander ik, leef ik, overleef ik, lijdt ik, lach ik, ervaar ik. En alles wat ik verder nog maar kan bedenken. En voordat je t weet wordt je op een woord aangesproken, gewoonweg omdat het kan en mag.

 
Quote:
En voordat je t weet wordt je op een woord aangesproken, gewoonweg omdat het kan en mag.


haha en wat wil je daarmee zeggen Alexandra?

En als je je niet aangesproken wil voelen: een vraag maakt nergens aanspraak op.

Vergeet verder niet dat jezelf ook nogal eens van de pittige vragen bent zeg he.

(niets mis mee als ik weer eens in het rijk der zombis aan het rondhangen ben, dan kom ik wel weer even voor je uit mijn graf haha).

 
Dat het kan, mag en dat dit de dingen zijn die kleur geven aan je leven. De muziek die we samen maken, in de afgescheidenheid. En nu is het aan het ego en ervaringen wat je ermee doet.

Voordat we in een heen en weer ding terecht komen.... Ik heb er met een grote glimlach naar gekeken en daarna het antwoord geschreven. Een andere dag, een ander moment, een ander gevoel had het totaal anders kunnen lopen. Vandaag dus een dag van leven in plaats van overleven! Voor mij dan toch :D

 
Had al antwoord gegeven voordat je je tekst aanvulde. Als ik niet wil antwoorden, of het antwoord niet weet, dan zeg ik dat wel hoor!

 
He? Halen mijn vragen je uit het rijk van de zombies? Als dat zo is, dan kom ik je iedere dag wel lastig vallen hoor! Ik geloof namelijk ook dat het niet de bedoeling is dat we daar ronddwalen. Behalve met allerheiligen, maar dan wil ik wel mee! :mrgreen:

 
Alexandra; ja laatst bij die dmso-discussie hoe jij dmso moet zien in relatie tot voeding.

Toen moest ik wel even schakelen.

 
Spirituele voeding is voor mij...

Leven vanuit dankbaarheid, leven vanuit het besef dat iedereen zijn/haar verhaal heeft en dat niemand het gemakkelijk heeft of heeft gehad.

Wat maakt het verschil tussen leven en overleven? Waarom blijft de ene persoon navelstaren en gaat de andere persoon verder kijken dan z'n eigen kleine wereldje en gaat volledig leven ipv overleven?

Voor mij is het dankbaar durven zijn voor wat je wèl hebt, niet wegvluchten in het verleden of in de toekomst maar in het hier en nu durven zijn. Je persoonlijke verantwoordelijkheid opnemen en niemand of niets de schuld geven over hoe je je nu voelt of hoe gezond of ongezond je nu op dit moment bent.

Spirituele voeding geef ik mezelf en krijg ik van anderen, door naar binnen te gaan en door uit te wisselen met andere mensen, elkaar inspireren en elkaar dragen.

 
Quote:
Start by doing what's necessary; then do what's possible; and suddenly you are doing the impossible.

Francis of Assisi


Mooi Brian en helemaal waar!

 
Uit mijn meest recente inzichten blijkt meer en meer dat fysieke heling niet voldoende is voor de mensheid om uit een te laag en bekrompen bewustzijn te komen en ons te verheffen naar een hoger mens-zijn. Sinds enkele dagen is hieronder een banner te vinden van ButterflySound, Praktijk voor Healings, Psychic readings en Mediamieke consulten. Wie geinteresseerd is in spirituele heling, naast fysieke voeding, nodig ik uit om de banner aan te klikken en een kijkje te gaan nemen op de website van fattymama.

Mike

 
Eeuwen oude Chinese Qi Gong oefeningen werken ook erg helend voor mij en naast dat het met weinige inspanning erg goed voor de fysieke conditie is, heb ik het ook het gevoel dat het verruimend werkt op het bewustzijn, dus is QI Gong voor mij een spirituele voeding, want het voedt je bewustzijn.

Verder kan men ook Yoga oefenen, maar veel yoga-vormen die we in deze tijd kennen is veel TE gemoderniseerd en hebben hun spirituele waarde verloren.

Gezondheid,

 
Van harte Fattymama :D

Ik ben zelf ook erg spiritueel... verdiep mij momenteel in het boeddhisme :)

En ik ben er van overtuigt dat onze gedachten meer krachten hebben dan wij zelf denken.

Greg Braden en enkele andere mensen proberen te laten zien dat je gedachten veel bergen doen verzetten...

Christendom zegt: Oogst en hij zult zaaien. gedachten worden werkelijkheid.

Niet dat ik christen ben, maar dit kwam zo even in me op :)

En fatsnotbad, nice dat er een banner is!! Ik denk dat er op dit gebied nog veel te winnen is!!! voornamelijk in de westerse wereld.

Ik probeer ook steeds meer mensen, erg voorzichtig, naar dit forum te praten wanneer ik denk dat zij er "klaar voor zijn".

Erg gaaf!!!

OFF-TOPIC: IK BEN HELEMAAL BLIJ MET DIT FORUM!!!! :D:D:D:D

 
Ow ja, Jan Kraak. Ik vond zijn site al jaren voordat ik met Weston Price in aanraking kwam al erg goed en interessant. Jan Kraak was in vergelijking met de meeste mensen al heel ver vooruit toen hij veel artikelen op zijn site had gezet of schreef, zeker iemand die meer wakker is dan de meeste andere mensen. Ook over vaccinaties en autisme schreef hij veel over.

En Deroen, Chris de Korte zegt mij niks. Zelf beoefen ik Qi Gong uit het boek "Chi voor beginners", zeer eenvoudig en toch zeer krachtig, ik voel de meridianen letterlijk stromen.

Gezondheid,

 
Bedankt fatsnotbad voor het plaatsen van mijn banner naar ButterflySound!

Graag hoor ik van jullie wat je ervan vindt...

Fattymama

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.522
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan