Spirituele voeding

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Dankjewel RobinAlexander :)

Gisteravond had ik een huiskamerdemonstratie waar de Spirituele wereld weer met zoveel mooie bewijzen kwam dat het leven gewoon doorgaat aan de andere kant.

De bewijzen die ze geven zijn er om de aandacht te vangen, waar het om gaat is het bewust worden dat we allemaal een ziel zijn en dat het om de les van de onvoorwaardelijke liefde gaat. Dat we allemaal een uniek onderdeel van het grote geheel zijn en dat iedereen zijn/haar levenslessen mag leren hier op aarde maar ook hierna.

Het bewust worden van je eigen gedachtes, woorden en daden en het effect op anderen is ieders eigen verantwoordelijkheid. Regelmatig krijg ik via de 'overledenen' (die vaak levendiger zijn dan wij :-) ) door dat ze zich verontschuldigen voor hun gedrag tijdens het leven, dat ze sorry zeggen tegen degene voor wie ze komen.

Hoe mooi zou het zijn als we tijdens dit leven al onszelf bewust worden wat voor een invloed/impact we hebben op anderen, positief of negatief. Hoeveel leed kunnen we anderen en onszelf besparen door rekening met elkaar te houden, zelfkennis te hebben en liefdevol te blijven?

Fattymama

 
Ik had het al in de nieuwsbrief zien staan, leuk! Ik heb je gelijk voorgesteld bij mijn dichtstbijzijnde GVA lokatiehoudster, ik wil het wel meemaken.

 
Fattymama, Mike,

Hoe kijken jullie aan tegen manifesteren/creatiepotentieel? (oa abraham/esther hicks)

 
Ik vind dat verhaal van 'abraham' eigenlijk maar een fantasieverhaal, net als Anastasia. Ik kan werkelijk niet geloven dat er zoveel mensen intuinen.

Mike

 
Ok. Maar wat versta jij wel onder spiritualiteit en gedachtenkracht? Zit er een gedachte bij jou achter een opmerking als 'dit kan geen toeval zijn'?

Nieuwetijdskinderen vind je waarschijnlijk ook onzin neem ik aan? En hoe denk je over de ideeën dat men 'naar een hoger bewustzijnsniveau' zou gaan?

 
'Nieuwetijds'kinderen of 'indigo'-kinderen is inderdaad volledige onzin, evenals 'hooggevoeligheid'. Ik zie helemaal geen 'overgang naar een hoger type mens', ik zie degeneratie en devolutie, ik zie dat we uitsterven als we zo doorgaan!

Ik geloof zeer zeker in gedachtenkracht, intuitie en synchroniciteit, maar heb een broertje dood aan de pseudoreligie die 'New Age' heet. Spiritualiteit definieer ik als eenheid, eenheid met onszelf, met elkaar, met de aarde en met de kosmos. Ik hang echter een aardse spiritualiteit aan, waarbij je diep geworteld moet zijn om hoog te kunnen reiken. Daarnaast vier ik het aardse bestaan en accepteer dus materiele beperkingen en individualiteit (afscheiding van het geheel) als een feit des levens en probeer mijn ego zoveel mogelijk in te zetten voor persoonlijke groei.

Mike

 
We gaan absoluut naar een hoger bewustzijnsniveau Eli, er zijn nu veel meer mensen die een breakthrough maken in hun persoonlijk leven dan pakweg 20 jaar terug. Dat zie je gewoon om je heen. En Mike , je mist de helft.

Je hamert erg op informatie - 'dit moet je lezen! - dan zul je bewust worden!', maar groei is juist zonder informatie weten wat gedaan moet worden. Dus in veel gevallen: de leegte opzoeken en jezelf leren kennen. Informatie is dan in het begin eventjes nodig om je op weg te helpen.

Het is het ego dat je van redenen voorziet om bezig te blijven met dingen die makkelijk zijn, om de moeilijke dingen uit de weg te gaan.

Bij echt leren , de dingen leren die voor iemand lastig zijn om te leren , zit het ego doorgaans juist in de weg, dat zal iedere leraar je vertellen.

Ik kan zelf bijvoorbeeld de belangrijkste dingen uit de weg gaan, en alle tijd besteden aan de meest complexe boeken (of muziekstukken) : het is het ego dat me dat ingeeft, want dat wil veilig terrein. De vraag is steeds: wat ga je hiermee uit de weg? In welk opzicht heb je te groeien?

Dus : het ego erkennen, waarderen, maar dan vooral beteugelen, ik mis dat laatste in jouw spectaculaire betoog. Waar houdt je ego je van weg?

 
Ik denk dat beide heel belangrijk zijn, zowel kennis als zelfkennis. Daarnaast geloof ik in een positief ego en een negatief ego. Het positieve ego is mannelijk en is naar buiten gericht op groei en ontwikkeling. De mythische figuur Lucifer (lichtbrenger) vertegenwoordigt dit positieve ego. Het negatieve ego is vrouwelijk en naar binnen gericht en wil helemaal niet groeien, maar streeft naar alles houden zoals het is, is angstig en wil niet groeien.

Ik heb het al vaker gezegd: we zijn te yin. Het is de mannelijke energie die wordt onderdrukt. Laatst zag ik nog op een natuurdocu hoe het eraan toe gaat in een bijensamenleving. De koningin staat aan het hoofd en de mannetjes zijn werkbijen, die na verloop van tijd keihard uit de korf geschopt worden en dan ten dode zijn opgeschreven. Leuk dat het zo werkt voor bijen, mieren en termieten, maar een volkomen verkeerd model voor mensen!

Mike

 
Quote:
Je hamert erg op informatie - 'dit moet je lezen! - dan zul je bewust worden!', maar groei is juist zonder informatie weten wat gedaan moet worden. Dus in veel gevallen: de leegte opzoeken en jezelf leren kennen. Informatie is dan in het begin eventjes nodig om je op weg te helpen.


Precies dat merk ik zelf ook aan mijzelf. Iedereen die maar hamert op dat ik moet gaan wandelen. Daarmee zitten ze ook te veel in hun hoofd. Ja met wandelen kan je je hoofd leegmaken, maar als je dat doet omdat je weer een keer moet gaan wandelen en het moet in plannen omdat het er anders niet van komt dan werkt dat niet op die manier. Gewoon lekker rustig dingen in huis doen, en een beetje tv/filmpjes op internet (zonder dat je daar echt informatie uit wilt halen en opslaan) werkt ook. En dan komt dat wandelen vanzelf als er weer wat druk van de ketel is en het verder ook wat beter gaat. Maar met kerst toen ik nog werk had en het daar ook druk was merkte ik ook al dingen waarvan ik nu weet dat het spirituele vooruitgang laat zien (en waarvan ik nu eindelijk weet dat het dat betekend) ik had ze vroeger ook en nu is het weer terug gekomen.

Dit proces staat los van de informatie die ik nu wel heb en het werkt ook duidelijk op een andere manier en vanuit andere dingen. Maar ik ben wel heel erg blij dat ik nu eindelijk al een hele tijd via dit forum weet waar (en met wat voor zoekwoorden) ik naar dat soort informatie moet zoeken.

Daarnaast heb ik echt niks met dat soort mensen die zeggen denk jij dat nou droom maar lekker verder. En als je dan vraagt hoe zij er overdenken hoe het dan wel in elkaar zit. Dan krijg je echt helemaal niks los, geen korte omschrijving, geen websites, geen zoekwoorden, geen filmpjes op youtube, geen namen, enz. want dat zou ik toch niet snappen omdat ik niet zo ver zou zijn. Ik denk echt serieus dat ik al die tijd wel zo ver was het komt allemaal zo logisch over en een paar specifieke dingen wist ik al alleen dan niet exact hoe het precies zit. En veel algemene dingen wist ik ook al. Als er nou maar een iemand de moeite had genomen om me maar een aanknopingspunt te geven dan had ik dit soort dingen al veel eerder geweten, want als je niet weet met welke zoekwoorden en namen je moet zoeken dan kom je er niet. Dus als je nou iemand op straat of binnen je familie en vrienden tegen komt die daar meer van wil weten geef hem gewoon wat beginners informatie en zeg niet dat ie rustig verder moet dromen.

 
Graag gedaan Fattymama!

Ik hoop dat je wordt uitgenodigd, zodat ik je verhaal kan horen, leuk stukje trouwens op je blog :P

 
Healings, Psychic readings en Mediamieke consulten

Ik heb hier ook ervaring mee, behalve het eerste, alles wat ik doorkreeg vond ik maar evil, kreeg ook m'n oma door op haar uitvaart, het was 100% zij, ik moest zelfs iets checken wat ze zei en wat ook nog klopte, maar het bleek gewoon een imiterende kwade geest (die nooit mens is geweest). Ik zou ermee oppassen, want het geestelijke is een mijnenveld met alleen maar oplichters naar mijn ervaring. Maar het is zo spannend en overtuigend, ik weet er alles van, dat is hun wapen.
 
Hoezeer je psychische relatie tot voeding bepalend is voor je gezondheid:



Food History: What had I been told about certain foods or meals growing up? What was the general attitude towards healthy and unhealthy foods? What associations do I keep with certain foods?

Food Attitude: What is my inner dialogue or mentality when it comes to nourishing my body with calories? What is my strongest emotion when it comes times to eat? Is it guilt or shame?

Food Logic: What is the story I keep telling myself that continues to justify my current relationship/patterns/habits with food?

Food Skills: What is my ability to nourish my body and eat for optimal health? What skills or information do I already have and what am I lacking? http://tinyurl.com/pf7vz6b via http://tinyurl.com/q8uuvf5

Is it guilt or shame?: ik denk bij mij onbewust: schaamte. Ik kom uit een groot gezin. En iedereen at vroeger snel. Als je je bord niet op tijd leeg had, dan viel je uit de toon. Ik moet echt moeite doen nu om langzaam te eten (jammer genoeg), terwijl dat veel gezonder is natuurlijk. Mijn buurman (graatmager, diabetes type II, andere buurman: ook mager ook diabetes II!) vertelde me dat hij eerder op het werk zo min mogelijk at. Hij at niet graag op het werk. Ik herken dit. Ik eet het liefst in stilte, niet met mensen om me heen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan