Spoed!

Ik zit op zwaar overgewicht en val er echt niet door af.... Maar dat terzijde.

Ik heb zo af en toe een aanval en dat was t dan. Ik doe er verder niets aan, behalve zorgen dat ik voldoende vet eet en regelmatig mijn leverzuivering. Maar die doe ik nu al ruim 2 jaar en dat staat er voor mij los van.

Ik weet dat er iets dwars zit als ik weer een zweet/warmte aanval krijg. Vaak ook met maag of andere krampen zoals lever of alvleesklier. Vet erin en lozen maar! En dan kan ik daarna weer goed functioneren. Opgelucht dat ik weer wat kwijt ben.

Ik heb geen oplossing nodig, omdat het mij niet belemmerd in mijn functioneren. Een tijdje terug op het werk heb ik het een half uur echt rustig aan moeten doen en toen was ik weer hersteld en niets meer aan de hand. Mijn collega's moesten me er echt op wijzen dat het die ochtend even niet goed met me was gegaan. Ik neem de tijd om mijn lichaam te geven wat het nodig heeft en vaak is dat vet, vet en nog meer vet en even een flinke pas op de plaats. En die tijd en ruimte krijg ik dan ook (tja, anders moet ik ziek naar huis, terwijl ik nu met een half uur weer helemaal goed ben). Er gebeurd nog dagelijks zoveel in mijn lijf dat ik allang blij ben dat ik funtioneer en pijnvrij ben. En dat af en toe de sluizen open gaan... Tja, dat hoort erbij.

Van de week nog, ik ga een rondje lopen met een kindje. Komen we in onze achtertuin, moest ik het kind achterlaten, want er kwam toch een hoop zooi los! Geen idee wat de trigger was, maar ik haalde de wc nog net op tijd. En ik kan na zo'n lozing even wat van slag zijn, maar ik denk dat dat komt omdat je zoveel afval dumpt, letterlijk en figuurlijk, dat je lichaam er weer even aan moet wennen dat je een mini-beetje schoner bent.

 
Mij belemmerd het helaas wel..het is echt een aanslag op m'n gezondheid..{zo voelt het iig} en zo heftig dat ik nergens meer toe in staat ben op zo'n moment..en daarna dus echt uitgeput en kapot..maar goed,ik moet nog meer vet gaan eten dus mischien dat het dan beter gaat? ik snap het toch nog niet helemaal..ook omdat verschillende ostheopaten verklevingen e.d. hebben gevoeld in mijn lijf/darmen..

 
Ik kan niet voor jou spreken I-lady. Ik kan alleen mijn ervaringen delen.

Ik heb mezelf dusdannig weten op te krikken, dat een aanval me niet meer letterlijk uit het lood slaat. Ik zit nog vol aan de adrenal, ik ben nu ruim een jaar mijn voedingstekorten aan het wegwerken, ik doe ruim 2 jaar de grote L&Gzuivering. Mijn lichaam kan weer een stootje hebben, als ik maar luister!

Maandag begint mijn vakantie en ga ik mezelf en het eten dat ik tot me neem weer eens goed onder de loep nemen. En zeker 1grote zuivering in deze periode doen, misschien 2.

Er is geen route/medicijn voor iedereen, wat is het dat jij nodig hebt? Ik weet dat het vet is waar ik op draai.

Het probleem zit onder andere aan het begin van de vertering, dus dat staat nog los van je verklevingen.

 
Ja dat ben ik met je eens..het zit inderdaad in het begin van de vertering.Ik ben blij dat je je ervaringen met me wil delen Alexandra dankjewel!

Ik vindt het heel moeilijk merk ik..maar er zit ook veel angst bij mij..had dit dus een periode zo heftig dat ik iedere avond bang naar bed ging..bang voor de volgende morgen..bang om naar de wc te gaan omdat ik daar zo veel en vaak zo naar werdt met dus koliek/darmpijnen/weeen die uren duurden..heb daar echt een trauma van.Desondanks wil ik niets liever dan daar vanaf komen..

 
Ik heb die angst niet, ik accepteer en vergeet. Ik verdring niet, maar vergeet de pijn en de ongemakken. Mijn collega vroeg een paar dagen later aan mij hoe het met me ging en ik was echt vergeten dat ik die aanval op het werk had gehad. Ik ga er doorheen, ervaar en ga weer verder. Blijf niet hangen en heb zeker geen angst. Ik vertrouw erop dat mijn lijf doet wat nodig is en dat dat niet altijd even prettig is, tja, daar ben ik me ontzettend van bewust!

Mijn homeopaat snapte ook niet zo goed hoe ik dat deed hoor, helse pijnen doorstaan en vervolgens moeten nadenken hoe erg het ook alweer was en dat eigenlijk niet terug kunnen oproepen. Niet dat ik dat wil hoor!

Ik heb maanden 24/7 pijn gehad, sliep max 4 uur per nacht in 2x2 uurtjes met 2 uur wakker ertussen. Slikte me ziek aan codeine en wist niet meer hoe ik het had. Maar zodra ik ook maar enigzins minder pijn had, me ietsje beterder voelde dan was ik het ergste alweer vergeten. En het is niet verdringen, ik ben niet bang, ik ben niet bang voor wat komt, want ik heb het volle vertrouwen dat het goed komt. Ik weet dat het goed komt. En als ik het even niet meer weet, dan "dump" ik dat hier op het forum en dan is er weer iemand die met antwoorden komt, een hart onder de riem steekt of gewoon even laat weten dat het gelezen is.

Ik weet dat ik er nog niet ben, maar ik ga niet in de angst zitten. Ik heb heel veel uren op de wc doorgebracht. Ziek, zwak, misselijk. Niet wetend via welk gat ik het eerste zou moeten lozen. Dan maar de ipad mee naar de wc, of een boek. Ik heb "eet vet, wordt slank" volgens mij alleen maar op de wc gelezen :wink:

Maar aan angst doe ik niet. Ik ben niet bang voor wat mijn lichaam doet, omdat ik weet dat mijn lichaam het beste wil en dat is gezondheid. En het geeft signalen die ik begrijp waardoor ik voeding kan nemen die leidt tot gezondheid. Het is een weg die lichaam en geest samen bewandelen. En dat doe ik vol bewondering!

 
Het oude gezegde 'angst is een slechte raadgever' gaat eens te meer op. Door in angst te zitten, zit je in stress en verhinder je je eigen genezing!

Mike

 
Nou het is gelukkig al een stuk minder dan het was..heb al meer vertrouwen in m'n lichaam..maar weg is het niet.

Mischien moet ik er weer eens een emdr behandeling aan wagen..

Wat jij kan Alexandra vindt ik knap,ik voel me gewoon heel raar en naar tijdens die aanvallen..maar denk nu wel dat die bloedsuiker spiegel daar ook een grote rol in speelt..en de bijnier uitputting aangezien ik continu pijn in m'n rug heb bij de onderste ribben zeg maar en gewoon bijna niet rechtop kan lopen en staan van de uitputting..

Wat ik ook vreemd vindt,zat ik gister ineens aan te denken..mijn moeder en broertje hebben dit ook in bepaalde mate {wel minder heftig} en mijn oma had het ook. Terwijl de rest van het gezin nergens last van heeft..vraag me af of er een erfelijk iets een rol speelt.

 
Het is niet de erfelijkheid, maar de diorgegeven degeneratie die een rol speelt. Ik vraag me af of het je bijnieren zijn die je voelt. Volgens mij zitten je ribben lager. Ik den eerder aan de galblaas, lever en verstopte galwegen. Moet je tijdens een koliekaanval eens proberen rechtop te staan.is volgens mij een onmogelijke opgave.

Voor EMDR moet je de bron weten van de angst. En misschien is dit wel een angst zonder aanwijsbare reden. Sowieso scheelt het al een stuk als je bijnieren meer op orde zijn. Zelf heb ik me na een trauma gesupplementeerd met Bach Rescue, had overal waar ik ging een flesje bij. Misschien iets voor jou ter ondersteuning. En daarnaast zijn er ook nog verschillende andere soorten "therapieën" om van angsten af te komen. Zelf heb ik in het verleden spectaculaire veranderingen gezien door middel van Spiritual Response Therpie. Maar als jij vertrouwen hebt in EMDR, vooral doen!

Ik ben tijdens die aanvallen ook even "niet van deze wereld". Acute griepaanval lijkt het wel. Maar ik geef mezelf de tijd en rust om te herstellen, ter plekke. Met in mijn achterhoofd, als ik me binnen een uur niet normaal voel ga ik naar huis. Ik mot ook wel even pas op de plaats maken, want zoals ik me dan voel kan ik echt niet op de fiets stappen en naar huis gaan. Ik denk dat ik er ook even heel beroerd uitzie, want mijn collega's geven me dan echt alle ruimte die ik nodig heb en doen zelf 10 stappen harder. Effect is wel, we oeven geen vervanging te regelen en ik werk met plezier daarna weer verder.

Ik moet zo naar een vergadering, ik zal later eens kijken in andere topics waar je actief bent of er nog meer overeenkomsten zijn. Sterkte vandaag!

 
Angst komt op. Weerstand tegen angst IS het lijden. Angst is gewoon angst en is tijdelijk, het zal verdwijnen zoals het gekomen is, zonder oorzaak. Er iets aan willen doen voedt het idee dat angst iets is waar wat aan gedaan kan worden; één van de wegen die het denken gebruikt om lijden te vermijden, alweer een weerstand die op zichzelf weer lijden is.

De suggestie dat in angst zitten niet goed voor je is, houdt tevens een veroordeling is van het in angst zitten, wat op zichzelf nog meer stress oproept, want jouw in angst zitten wordt veroordeeld. Angst is er gewoon. Het idee dat je er van af zou moeten brengt nog meer onrust te weeg. Voel de angst en zie dat het alleen een gevoel is, niets goed of slecht, het is er!

Vertrouwen hebben in je lichaam is mooi. Boven vertrouwen hebben in je lichaam staat dat je er niet eens meer over nadenkt, dat dit vertrouwen er zo automatisch is dat het eerder gevoeld wordt dan gedacht, je gaat en leeft er gewoon van uit. Dat is de natuurlijke staat die altijd aanwezig is maar vaak onzichtbaar is als het denken bezit lijkt te hebben genomen van de gang van zaken.

Of er erfelijke factoren zijn is niet zo belangrijk, er achter komen wat voor jou werkt des te meer. Dat heeft tijd nodig want je zult moeten onderzoeken wat bij je past en om het nog wat ingewikkelder te maken: dat verandert, zeker als het organisme herstellende is.

Gezien de informatie over jouw toestand in deze draad, zou ik weggen: Gebruik Andrenal Cortex i.p.v. Adrenal. Zolang je dat nog niet kan kopen, stop met de Adrenal als het je eerder opjaagt dan rust geeft.

Voorzichtig met middelen die prikkelend werken op de ingewanden, zoals jodium, H2O2 enz. Je kan het gerust gebruiken, maar goed verdunnen en niet te veel, probeer geen resultaten te forceren, maar neem er liefdevol de tijd voor.

Het lijkt me duidelijk dat je vet niet goed verteerd (vandaar de diarree) door gebrek aan gal. Waarschijnlijk is de galuitgang verstopt. Nogmaals: eerst een kuur om de galstenen zacht te maken, dus glazen water met appelazijn voor je weer een leverreiniging gaat doen.

In de tussentijd zoveel vet gebruiken als gaat zonder dat het de spijsvertering in de war schopt, je zou anders verzwakken. Daarnaast kokosolie, dat kan in grotere hoeveelheden omdat gal daarbij geen rol speelt. Probeer daarmee aan te komen en weer een beetje conditie te krijgen.

Gebruik probiotica. Melkkefir is heel goed zelf te maken en dat is nog leuk ook.

Diabetes, als je dat hebt, zal verbeteren als je spijsvertering beter gaat werken. Doe voorlopig geen dingen die extremen in de bloedsuikerspiegel uitlokken.

Succes! :wink:

 
Dankje! nou dat vindt ik wel lastig wbt een kuur..want ik verzwak dus kennelijk enorm van de bitterzout? kan ik dat tijdens zo'n kuur dan wel opvangen?

Bottenboullion gaat goed..ik wil het boek van Andreas Moritz kopen..nu even een paar weken bijkomen en dan heb ik vakantie en dan wil ik een kuur gaan doen.Appelazijn kan ik dus gebruiken ipv appelsap he?

Alexandra: als je dat wilt doen graag! Ik heb ook SRT gehad..heb al mega veel gehad om eerlijk te zijn...Hypnotherapie,SRT,EMDR,Voice dialogue,focussen en de helende reis..waarvan vooral die laatste 2 me enorm veel opgeleverd hebben.

Ik kan inderdaad tijdens een koliekaanval niet rechtop staan..verkramp helemaal..en die verkramping blijft ook vaak een tijdje hangen..zo schoot gister bijv. een voet helemaal in de kramp..erg pijnlijk.

Gerard..daarin heb je ook gelijk..ik heb moeite om de angst te accepteren..ik moet het gewoon de ruimte geven om er te zijn..is een moeilijk puntje voor me.

 
Kramp is vaak magnesiumtekort. Magnesiumolie smeren. Tevens zink en selenium supplement gebruiken of beter nog, veel lever eten, krijg je meteen ook ijzer en B12 binnen (+nog een hoop meer) Ei en lever zijn een soort multivitaminen.

Doe pas een grote reinigingskuur als je lichaam het aan kan, het lijkt nu gewoon weg te veel voor je te zijn. Je kan de kleine leverreiniging proberen (ei, citroensap en olie 's ochtends op een nuchtere maag en dat een paar uur niets eten).

 
Euh... wat heb ik aangeboden om te doen? Dat heb ik even gemist.

Je zegt dat je van bitterzout verzwakt. Maar ik vraag me serieus af of dit alles het effect is van de bitterzout. Ik heb deze aanvallen ook als ik al in weken geen bitterzout heb gebruikt. Voor mij is er dus geen link tussen deze zaken.

Ik vraag me wel af wat je tegenwoordig eet. En of je nog steeds bezig bent met kleine stapjes.

Ik denk niet dat magnesium helpt tegen krampen van een koliekaanval. Dan heb je echt bitterzout nodig. Iets anders opent volgens mij niet zo snel je galwegen. Zou bijna zeggen, ik probeer het de volgende keer uit, maar ik ga ervan uit dat de aanvallen nu echt verleden tijd zijn en tijdens een koliek ga ik ook niet experimenteren.... Misschien probeer ik het een keer uit als ik erge gevoeligheid heb. Dan spuiten met magnesiumolie op de lever/galblaas.

 
Dankje Marijan!

Ik ga met de kleine leverreiniging beginnen denk ik inderdaad..met het rauwe ei,citroensap en olijfolie.En heel veel lever en ei eten dan..ik merk dat ik "verkramp" ook door uitputting..vanmorgen weer wezen werken en s"morgens voelde ik me prima..daarna langzaam maar zeker ebde de energie weg en dan krijg ik overal pijn..in spieren,organen etc. en verkramp ik dus.

Ik heb magnesiumcitraat..maar je zou denken dat ik door het bitterzout juist een magnesium boost zou hebben gekregen toch?

 
Alexandra:je zou in andere topics kijken of er meerdere overeenkomsten waren? {of ik heb het verkeerd begrepen}

Ik verzwak van het laxeren..en het kwijtraken van alle mineralen en vitaminen denk ik..

Ik ben nog steeds bezig met kleine stapjes idd..eet 2x in de week lever, wat ik nu ga opvoeren..1/2 keer in de week vette vis,4/5 eieren op een dag..geen nachtschades meer..veel bottenboullion en vette {kokosolie} boekweit pannekoeken voor de koolhydraten.Naast uiteraard de groenten..

 
Ik zou aanvullen met rauwe melk en roomboter. Dan kan je je kh uit de melk halen.

Meer overeenkomsten niet gevonden in het screenen. Ik ben radicaal overgestapt op Wapf, volledig en compleet. En daarmee in een week al 100% gezondheidswinst geboekt. Ik ben daarom ook geen voorstander van kleine stapjes nemen. In mijn geval, grote stappen, snel thuis! In ieder geval gaf het mij een basis waarop ik verder kon gaan bouwen.

 
Oke dankje..zaterdag ga ik rauwe melk halen en dan wil ik er eerst kefir van maken om te kijken hoe dat gaat..en dat dan uitbreiden als het goed gaat.

Ik kan niet het roer ineens omgooien..werk voor mezelf het grootste gedeelte..en geen werk = geen inkomsten..ik moet dus wel kunnen blijven functioneren.

 
Volgend mij functioneer je niet op dit moment. Dat is wat ik uit je verhaal haal. Ik hoop dat je snel een haalbare en functionele balans vindt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.160
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan