Stop de Lockdown

Waar is de 1,5 meter? De regels kunnen gewoon nietig worden verklaard iplv opgenomen als wet.

https://www.facebook.com/100001724952836/posts/3295371410530325/?d=n

@Mike, klopt die van burgerfront is niks mis mee die kan ik ook gewoon bekijken. Het ging om de link van facebook die Marijan plaatste. Maar blijkbaar komt dat omdat ik geen facebook account hebt. Bij mij opent die link niet.

Weer een hoogleraar die tegen de gevestigde orde in gaat. Mooi!

Hij wijst erop dat ministers niet zelfstandig regels mogen maken. De coronawet, die al per 1 juli moet ingaan, stelt ministers in staat om op eigen houtje regels te gaan maken, zonder dat het parlement daarbij betrokken wordt. Dat terwijl die regels hele belangrijke gevolgen hebben voor ons leven. “Dat kan niet en is in strijd met de basisprincipes van de democratische rechtsstaat. Deze spoedwet veroorzaakt kortsluiting in ons systeem.”

https://www.ninefornews.nl/hoogleraar-wil-mensen-wakker-schudden-pas-op-voor-de-coronawet/

Goeie Podcast!!!

Rick van Velthuysen spreekt met Erwin Kompanje, klinisch ethicus aan het Erasmus MC Rotterdam, over de coronacrisis. Waar zijn collega-wetenschappers vaak kijken naar de feiten en cijfertjes, daar kijkt Kompanje als filosoof en out of the box denker juist breder naar de gevolgen van de coronacrisis en de gevolgde aanpak.
Volgens Kompanje, straatvechter onder de ethici op de grootste IC van Nederland, prevaleert de aandacht voor de cijfertjes boven het gezonde verstand en is de huidige aanpak inhumaan.
Waarom ergert hij zich aan de dagelijkse dodenlijstjes? Waarom kreeg hij rillingen bij het ‘nieuwe normaal’ van Rutte en welke communicatiefout maakt de premier volgens hem? En wat zou het kabinet moeten doen als hij de man was die daar een beslissing over mocht nemen?
Beluister het nu in de eerste aflevering van ‘Heb een mening!’

https://open.spotify.com/episode/1CJavZP8vQpV6ZB5WNcHBH?si=-C3weBEoRA2PbXliRiE5pg

Wouter raatgever met Eva van zeeland.

Deze link doet het wel nu

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10158608181073447&id=617258446

Petities en demonstreren heeft geen zin zegt Jeroen maar wat kunnen we dan doen en bedoeld hij dan met "wij doen niet meer mee" dat we de regels v d spoedwet aan onze laars moeten lappen. Wat kunnen we doen behalve mensen wakker schudden.

We komen zeer binnenkort met een spoedcursus recht. In het kort komt het hier op neer:

Zodra je het gezag van de overheid erkent val je onder bestuursrecht en hebben ze je in de tang. Erken je het gezag niet, dan val je onder civiel recht. De overheid mag geen eenzijdig contract aan gaan met jou zonder jouw toestemming/instemming. Verstrek daarom geen persoonsgegevens, vecht niets aan, spreek geen betaalregelingen af, maar laat het voorkomen. Meer info volgt snel!

Mike

Ja mee eens. Inmiddels gewoon maling hebben aan alles wat ze ons vertellen. En dwars tegenin gaan. Dat is eigenlijk gewoon instinctief handelen denk ik. Hoe meer mensen dit voor laten komen hoe moeilijker dit te handhaven is. Eigenlijk is toegeven gehoorzamen.

Het komt ook zo overeen met wat ik al jaren zeg:

Zodra je aan de koning aangeeft een 'soeverein mens' te zijn erken je deze koning als je regent. Je bent al die tijd al soeverein, zo ben je geboren. Je grondrechten zijn bovendien gewaarborgd door de grondwet en door de universele mensenrechten. Een politiek systeem dat daar omheen wordt gebouwd kan d.m.v. INTIMIDATIE (maffia-praktijken) je klein proberen te krijgen en te houden, maar onder het civiel recht kan simpelweg geen eenzijdig contract worden afgedwongen. Het is zoals Jeroen zegt: wij doen niet meer mee!

Mike

Weer spandoeken in Friesland:
https://www.lc.nl/friesland/smallingerland/Anti-coronaspandoeken-opgehangen-in-Drachten-25755055.html

Ik op 26 december 2013:

Voor de Schepper is ieder van ons soeverein. We hoeven dit alleen maar voor onszelf te erkennen en op te eisen. Om wettelijk gezien ‘soeverein’ te worden, moet je toestemming vragen aan de Koning. iedereen die toestemming voor zoiets vraagt aan een ongekozen heerser, is per definitie niet soeverein.

Op 6 april 2015:

Een land dat zoveel wetten nodig heeft is per definitie niet vrij. Uiteindelijk hoef je alleen maar rekenschap af te leggen naar je eigen goddelijkheid. Werkelijke vrijheid is vrijheid van bewustzijn. De elite knijpt hem pas echt als we ons geboorterecht van vrijheid van bewustzijn opeisen. Geen wetten, geen parlement voor nodig, gewoon een beslissing in je hoofd in je hart. Je bent allang soeverein, altijd al geweest. Dat is het enige wat echt is, de rest zijn kunstmatige constructies om je vast te houden in de illusie dat je geen vrijheid van bewustzijn hebt.

Waarom krijg ik achteraf toch altijd gelijk?

Mike

Ben het met je eens. Maar er zullen toch echt wel meer mensen mee moeten doen en lak hebben aan de regels. Hoeveel zijn er niet die zeggen, ik pak toch maar een kar want geen zin in gezeur. Hou maar afstand want vrees voor een boete. Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om maling te hebben aan de regels en heb ook allang de daad bij het woord gevoegd.
Waar blijft de rest?

Uit de Volkskrant.

De speciale coronawet, die al per 1 juli moet ingaan, moet de huidige noodverordeningen ter bestrijding van het coronavirus vervangen. De Raad van State is zeer kritisch op de noodverordeningen, die eigenlijk bedoeld zijn voor korte, lokale crises als rellen bij voetbalwedstrijden of ontvlambare demonstraties. Nu de ergste nood is gelenigd, is een solide juridische basis nodig voor het inperken van grondrechten als de vrijheid van vereniging, vindt de Raad.

Is dit de reden dat Black live Matters zo demonstreert? Dat de een excuus hebben om die wet er volledig door te krijgen? Zou me niks verbazen.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/grote-zorgen-over-spoedwet-corona-terug-naar-de-tijd-van-willem-i~b67b3650/

Om niet alleen te staan is de oplossing wellicht om met een massa van wakkere mensen tegelijk de regels aan de laars te lappen. 50 man verzamelen en zonder kar de winkel in. In meerdere plaatsen. 50 man verzamelen en geen afstand houden. Dat soort dingen. En dan filmen zodat de slapers hetzelfde doen. Ach, het is zomaar een fantasie. Liever nog met 100derden tegelijk dat met 50.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan