Stop de Lockdown

Tydgoug98litwioju7qp9ad2tj5cpl51p.jpg

Jaja gunstige vaardigheden, voor wat eigenlijk?

https://www.telegraaf.nl/nieuws/966326528/limburg-zet-militairen-in-als-boa-in-buitengebied

Je kunt je afvragen wat nu feitelijk gaat precies veranderen vanaf 1 december?

"Publieke ruimte" is namelijk nogal een vaag begrip, en juridisch gezien nog steeds een wespennest.

Zo is een supermarkt/winkelpand gewoon privaat terrein wat toebehoort aan een huurder/koper.
De winkelier heeft hier eindverantwoording over.

Een station is ook een serieus grijs gebied, want zijn de bedrijven die daar huizen zoals de NS niet ook geprivatiseerd?

Laten we maar eens kijken waar deze juridische belachelijkheid toe gaat leiden allemaal.

Wil publieke ruimte dan niet zeggen dat het openstaat voor publiek. Dus dat je het niet kan afschermen voor alleen privégenodigden?

Dorothé

Nou feitelijk werkt het niet zo.

Een winkelier bezigt zijn handel, en om dit te kunnen doen heeft hij/zij klanten/gasten nodig. De deur staat dus open, maar een winkelier zou de deur kunnen sluiten en alleen op afspraak werken.

Wat geldt in een dergelijke ruimte zijn de "huisregels" die de eigenaar/verhuurder heeft opgesteld.
Die huisregels kunnen dus een mondkapjesplicht impliceren, echter is dat nog  steeds discutabel gezien artikel 11. in de grondwet, en de Universele verklaring van rechten van de mens.

Nogmaals, de spoedwet is illegaal, want wij als burgers hebben nooit onze toestemming gegeven voor dit eenzijdige contract.

Bovendien staat boven dit alles de "Universele verklaring van rechten van de mens" die men nota bene zelf in 1948 vanuit de UN heeft aangenomen.

@ marijan: Volgens mij is dat emailbericht vd rijksoverheid fake bericht hoor. Op de website vd Rijksoverheid staat gewoon dat het verplicht is per 1 dec.

Betreft Jumbo, heb ik ook goede hoop. Het kleine filiaal hier dwingt de medewerkers niet om een muilkorf te dragen. De teamleider laat zijn personeel daarin vrij. Ik ga vandaag even het gesprek aan om te overleggen of ik na 1dec ook gewoon zonder muilkorf binnen kan wandelen met een uitzonderingskaart.

Bij de natuurwinkel ga ik dat ook doen.

Hoi Charza,

Dank je.

Dit soort informatie staat ook in die toolkit van Burgerfront. Ik heb die en ik begrijp die.

Alleen, hoe zal de overheid het gaan uitleggen?

Dorothé

De overheid heeft een flinterdun verhaal. Het enige wat ze nu kunnen doen is het met een geweldsmonopolie afdwingen, of de niet oplettende burger overrompelen, waardoor deze wellicht impliciete toestemming geeft.

Dit gaat de tijd zijn waarop we de rug echt recht moeten gaan houden!

Het is inderdaad overrompeling en niets wetende burgers, hier in Andalucia bv :

Zogezegd verplicht mondkapje overal en avondklok tss 22h-7h

Wel, dit is de normativa van de Junta de Andalucia in een decreet 926/2020. Er bestaat echter een hierarchie. Destijds heeft de regering een Ley gemaaakt 21/2020 waarin staat mondkajes te dragen in openbare ruimten, buiten niet als je de 1.5m kan bewaren en er zijn mensen met uitz, met een justificatie (al dan niet medisch). Betreffende de medische justificatie bestaat er de wwet 3/1998 ter bescherming van je data en vnl medische, dus die moet je al niet laten zien. Aangezien een Ley van de regering een hogere rangorde heeft gaat deze boven het decreet van de Junta.

De avondklok is ook onwettig. Er is hier een zogenaamde estado de alarma die ze gebruiken om dit de mensen wijs te maken:  Art19.1 van de constitutie geeft je recht op vrije circulatie, en art.55 zegt dat die niet beperkt kan worden dmv een estado de alarma, slechts door een estado de sitio/exception.

Ook hier houdt ik me dus niet aan.

Enzovoorts

Er staat: Ook wordt gevraagd om extra te letten op mensen die eenzaam zijn. 🤔🤔🤔🤔🤔🤔 dus, als we daar gehoor aan geven vervalt de rest van de checklist. We letten immers heel erg op die duizenden eenzame mensen sinds de Corona. Probleem opgelost! En we knallen gewoon het nieuwe jaar in.

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/feestdagen-coronaproof-door-checklist-van-ggd/?utm_source=dmdelivery&utm_medium=email&utm_content=dmd-radar&utm_campaign=20201127&at_medium=email&at_emailtype=retention&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20201127&fbclid=IwAR0CP03uDOr_L0dZpte4k_00QA2-3CWAEwafcOTdwANF3vUBOrNNKLluQ9A#at_emailtype=retention&at_medium=email&at_campaign=avrotros_dmd_radar&at_send_date=20201127

Kijk,.. wil het kabinet het dragen van een mondkapje in onder andere winkels, musea, restaurants en theaters vanaf 1 december verplichten.
"Willen" moet ik dit lezen als moeten?

T95syc6mqy5jp5fx8uyxg04wwwvtpoghp.jpg

De overheid rekent inderdaad op het verassingseffect, de apathie bij de burger en onwetendheid. Dat doet ze niet alleen nu hoor, dat is al eeuwen zo.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan