Stop de Lockdown

Taal is belangrijk... en nergens zitten er "woordkunstenaars" zoals bij de overheid.

Heel veel communicatie van overheden, op zowel landelijk als regionaal niveau is niet veel meer dan PURE BLUF.

Met wollige zinnen en kretologie wordt een persoon die taalkundig minder bedreven is snel overrompeld.
"OK, het zal wel...." is een reactie die vaak voorbij komt.

Dit is al decennia lang hoe de overheid opereert inderdaad.

Denk bijvoorbeeld maar aan woorden zoals "Duurzaamheid". Wat betekent dit feitelijk nou?
In werkelijkheid is het niet veel meer dan "Iets van lange duur", of "Iets dat niet echt slijt".
Maar dankzij de woordkunstenaars in onze overheden is het door de jaren heen ook iets vaags geworden omtrent millieu en klimaat. Wat precies? Niemand die het echt weet... Maar in de politiek gaan ze allemaal voor "DUURZAAM"... Laat dit toverwoord vallen en al die politieke deugmensen worden helemaal blij!

De taal rond deze spoedmaatregelen is niet heel anders. De grote vraag is nu, wie trappen er allemaal in? In elk geval niet de ondernemers van ademvrijbijmij.nl 

In deze tijden begin je te zien dat heel veel van de overheids machinaties je feitelijk niet zoveel kunnen maken. Het is de verwarring die gezaaid wordt en de daaruit voorgekomen onwetendheid die zorgt dat mensen onderdrukt kunnen worden.

Dat is hier ook zo, hier wordt  genoemd ´´autoridad sanitaria´´,  maar dat bestaat gewoonweg niet. Daarnaast gaatdeze dan zogenaamd over de´´´sanidad publica´´, ook dit is onduidelijk.

Interpreteer het als de publieke ospitalen, publieke dokters ed, maar ik hoef niet naar een publiek hospitaal of publieke dokter te gaan, ik kan ook naar een privehospitaal of prive dokter gaan, of alternatieve geneeskunde of beter mezelf genezen

Het PCR-doek valt.

Peter Borger en Jorn Lukaszczyk in gesprek over pcr test en ook de sneltest, goede uitleg

Stichting JAS: 'Het PCR-doek valt’ | Peter Borger en Jorn Lukaszczyk (stichting-jas.nl)

https://www.destentor.nl/algemeen/brabantse-horeca-stelt-grens-aan-kabinet-17-januari-gaan-wij-weer-open~ad5526cc/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web&referrer=https%3A%2F%2Ft.co%2FyxarhEpKnJ%3Famp%3D1

Die stemming betreft mondkapjes plicht was gister en is er nu wel doorheen zag ik. Alleen van Haga en Partij vd dieren dacht ik stemde tegen. Dan vraag ik mij af: het is dus juridisch geregeld?

T4am6u5q3i5qgkmlofyvm13p30s47j9hm.jpg

Mike

Waarom zijn de winkels überhaupt open?? Er is een killervirus wat rondwaart! Iedereen zou thuis moeten blijven, opgesloten, alles moet dicht! Ik dacht dat de overheid echt om onze gezondheid gaf maar ze gooien ons gewoon voor de leeuwen.
Ik moet het even laten bezinken hoor.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan