Stop de Lockdown

Hoe zit het nu eigenlijk dan met verbaliseren als de winkelier je gewoon binnen laat zonder de dwangmaatregel van een mindkap.
Is de winkelier strafbaar en/of krijg jezelf mogelijk een boete wanneer de handhaver je betrapt op deze zware overtreding?

Het is juridisch drijfzand. De overheid weet donders goed dat de term 'publieke ruimte' juridisch geen betekenis heeft. Er is juridisch gezien van een openbare ruimte en een private ruimte. Wie het lef heeft om een zaak te beginnen tegen dit beleid kan juridisch gezien dus niet verliezen. We hebben echter bij de rechtszaken die Viruswaarheid heeft aangespannen al gezien dat je in kromstaat NL wel degelijk kan verliezen, waarmee we dus moeten concluderen dat we leven in een cryptodictatuur (verhulde dictatuur).

Waar men op gokt (en dit lukt buitengewoon goed) is een zelfcorrigerend mechanisme onder burgers en winkeliers. Dit is eigenlijk vanaf maart reeds het geval. Dit is alleen nog maar op te lossen middels MASSALE burgerlijke ongehoorzaamheid. Ik vrees dat de bereidheid hiertoe pas zal optreden zodra er sprake is van een test- en/of vaccinatieplicht. Het moet nog steeds veel meer pijn doen voordat de schapen wakker worden, het is niet anders.

Mike

Johnny,

Vanmorgen mocht ik het gezeur over het verplichte mondkapje zelf ervaren bij de bank. Ik had mezelf al voorbereid. Maar wat nog erger is, eerder stond op de site van rijksoverheid dat je niet aan hoefde te tonen of uitleg hoefde te geven dat je een chronische aandoening hebt. Nu staat er dat het aangetoond moet worden. het kaartje van een uitzondering is ineens niet genoeg meer.

Dat eerwaarde ik dus vanmorgen. Wat ik van tevoren had gedaan. Ik had een doosje medicijn van mijn kat de sticker van de dierenarts eraf gehaald en de dosering die daarop stond aan de binnenkant van het doosje gedaan. Ik had nog een medicijn liggen van mezelf van lang geleden van de apotheek. Daar heb ik de sticker op de bloeddruk verlagende doosje van me kat gedaan en mee genomen. Eerst aan die beveiliger gevraagd vanmorgen of ik ze BIC code even mocht zien maar daarbij keek hij nogal vreemd. Ik dacht weet je wat, laat maar. Ik heb geen zin in gezeik. Het was de ABN bank en die is van de staat volgens mij. Dus ik heb hem het doosje medicatie laten zien zonder uitleg. Het heet Amlodipine. Hij vroeg waarvoor maar ik heb gezegd dat het dat niet aan gaat en tussen mij en de huisarts is. Nou, ik mocht door. We moeten maar creatief zijn .

Mike, deze video is voor jou gemaakt. Waarschijnlijk kom je tijd tekort, maar het past zo bij jouw thema van nu. Werken aan jezelf.
Ik heb hem gezien, dank voor de tip! Willem en ik zitten helemaal op dezelfde lijn inderdaad. Ik sluit niet uit dat ik mijn 12 stappen ga aanbieden als 'therapie' via Viruswaarheid. Nu nog even niet, ik moet ze eerst allemaal zelf doorlopen hebben en ervaring opdoen met wat 'proefkonijnen' (uiteraard niet oneerbiedig bedoeld). Ook mooi dat Willem het LETTERLIJK heeft over een Great Awakening, hij noemt de term gewoon! Verder haalde ik er nog uit dat ook Willem net als ik van mening is dat het veel erger moet worden voordat het beter wordt, het moet nog meer pijn doen eer men wakker wordt.

Mike

Dank Mike en Binc voor jullie antwoorden.
Morgen naar de natuurwinkel en ik hoor wel wat de huisregels zijn.
Ik loop er al een tijdje over na te denken en heb eigenlijk helemaal geen zin om onwaarheden over mijn gezondheid aan te voeren om geen mondkapje te dragen. Ik draag ze niet omdat ze geestelijk en lichamelijk ongezond voor me zijn, dat is het.

Ik vrees dat de bereidheid hiertoe pas zal optreden zodra er sprake is van een test- en/of vaccinatieplicht. Het moet nog steeds veel meer pijn doen voordat de schapen wakker worden, het is niet anders.

Ik weet het niet Mike. Zelfs dan denk ik eerlijk gezegd nog steeds niet! Ik vrees dat die vaccinatie propaganda machine volop zal draaien en er toch heel wat schapen voor zullen vallen net als nu met die muilkorven.
Vanochtend sprak ik iemand en die zei: ja de mondkapjes helpen echt wel iets hoor. Als het maar een klein beetje bescherming biedt dan is dat toch goed? Ik moet mijzelf dan echt inhouden anders ontplof ik.

De corona-aanpak op middelbare scholen moet strenger.
https://www.nporadio1.nl/standpunt/2020-12-02

Tvzx4dxpd0yzxqfderdrtd96s0d3a59u3.jpg

Dat begrijp ik Johnny, ik geloof niet dat mensen dit überhaupt willen. Gelukkig is het niet overal zo streng. Je kan ook de natuurwinkel bellen of mailen met de vraag hoe ze hiermee omgaan. Gisteren bij de AH en bij de dierenwinkel ook gevraagd hoe ze ermee om gaan. De dierenwinkel doet er niet moeilijk over. Bij AH zeiden ze meteen al dat ze niet moeilijk doen over de uitzondering. maar goed, ik heb geen zin om ieder te vertellen wat ik of een ander wel of niet moet doen. Succes morgen bij de winkel. Hopelijk kan je zonder mondkapje naar binnen.

Mike, je schreef ondereenheleboelmeer:

Ik vrees dat de bereidheid hiertoe pas zal optreden zodra er sprake is van een test- en/of vaccinatieplicht. Het moet nog steeds veel meer pijn doen voordat de schapen wakker worden, het is niet anders.

Ik denk dat het eerst nog veel en veel erger moet worden, de meeste mensen zijn enorme slapjanussen geworden en hebben zich te lang gewenteld in de schijnbare vrijheid van onze demoncratie. Als politie en militairen dan ook al tegen burgers ingezet worden....

Diverse retailers zeggen hun klanten niet te verplichten een mondkapje te dragen in winkel, terwijl de mondkapjesplicht per 1 december ingaat. Dat schrijft NRC na een rondgang.
https://retailtrends.nl/news/62614/detailhandel-we-gaan-mondkapjes-niet-verplichten

Vanmorgen bij bakkerij Paulussen. Ik heb wat lekkers gehaald voor mijn voormalige collega's. Ik wil een beetje een voet tussen de deur krijgen.

Ik met spatscherm in bakkerij. Naast me oude vrouw ZONDER MONDKAPJE. Ze bestelde iets warms en moest buiten gaan wachten. De vrouw vroeg waarom, want er waren geen andere klanten binnen. Ze is toen naar buiten gegaan, want het moest en ik ben met haar een gesprek aangegaan. De vrouw was heel wakker en keek ook Jensen. Wat een leuke ontmoeting.

Vanmiddag kerstboom gehaald bij Intratuin. Ik weer met spatscherm en mocht niet binnen. Toen heb ik mijn NOS-Fake-nieuws mondkapje opgezet. De vrouw die me door liet lopen, lachte erom. Ze vond het blijkbaar leuk.

Tja, ik denk dat ik met mijn spatscherm niet ver ga komen. Ik heb ook nog mijn mondkapje van een netkous, waar ik goed door kan ademen. Dat moet dan maar. Ik herinner me aan de video van Stanley.

Maar ik wil even zeggen dat ik de vondst van Binc geweldig vind. Ik heb bloeddruktabletten voor de kat. Misschien werkt dat ook. Anders die van mijn vader.

Ik ga erover nadenken.

Dorothé

Nou Dorothé, goed om te horen dat er ook oudere mensen wakker zijn.

Ja, dat spat scherm mag dus niet volgens de site van Rijksoverheid.
2 weken geleden heeft Hugo de Jonge op Twitter nog gezegd dat een doktersverklaring niet nodig is en een mondelinge toelichting voldoende is voor wat betreft de uitzondering op mondkapjes. Dat stond ook in de link waar hij naar refereerde toen. Het hele verhaal is nu aangepast.

Tja, bij wat rond vragen gister en eergisteren kwam ik erachter dat veel winkels niet zo streng zijn.
Maar ja, de bank van de staat is wel weer een ander verhaal. Ik had geen keuze. Dus wie weet is het verder helemaal niet nodig. Maar het was gewoon een voorgevoel met die bank. Wie weet, als je iets onbekends koopt bij de natuurwinkel dat het ook werkt indien het nodig mocht blijken.

Tweet Hugo 2 weken geleden.

?s=20

En een screenshot wat toen op de site stond van Rijksoverheid. Niks daarvan staat nog zoals het was.

T7cpnzl5m538t0vzs9o4oj3soak80futq.jpg

Stichting Protect Everybody komt voort uit Containment Nu, en werkt samen met de platforms Scholenmeldpunt, Scholen Veilig, Zero Covid Alliance en Endcoronavirus.org.
De websites lijken allemaal op elkaar en zijn overduidelijk door dezelfde partij(en) gemaakt. Allemaal zeggen ze dat ze bestaan uit wetenschappers, bezorgde burgers en zakenmensen. Alleen Containment Nu bevat namen: Jaap Stronks, Michael Blok en Vicky van der Togt.

Het bedrijf van Jaap Stronks heet Bolster:

https://bolster.digital/personen/jaap-stronks/

http://jaapstronks.nl/

En laten deze sites nu allemaal 'powered by Bolster' zijn!

Michael Blok schrijft voor de Volkskrant. Hier zijn artikelen, deze zeggen genoeg:

https://www.volkskrant.nl/tag/michael-blok

Vicky van der Togt heeft samen met Michael Blok onderstaand opiniestuk geschreven voor De Volkskrant:

https://www.containmentnu.nl/articles/long-covid

Kortom, dit is helemaal geen initiatief van 'wetenschappers',  'bezorgde burgers' en 'zakenmensen', dit is een marxistisch platform van activistische journalisten en een handige IT'er!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.554
Leden
8.670
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan