Stop de Lockdown

Helemaal mee eens, de vijand van je vijand is je vriend.

Iedereen die mensen wakker maakt is goed en als het stof gedaald is kijken we wel wie the whole picture zag.

Ook een reden dat ik nog steeds pro Jensen ben. Hij verteld steeds, op zijn manier, het goeie verhaal.
Ik ook, maakt me niet uit op welke manier dan ook....... Ieder zijn eigen publiek. Als ze maar zien wat er gebeurt en zich er tegen wapenen.

Landelijk onderzoek naar standpunt Nederlanders over nieuwe coronamaatregelen​

Deelnemers kunnen per scenario een keuze maken uit steeds twee pakketten met maatregelen. De resultaten kunnen beleidsmakers helpen bij het nemen van beslissingen en het inschatten van het draagvlak voor nieuwe maatregelen in verschillende situaties.

Nieuwe beperkingen zouden bijvoorbeeld nodig kunnen zijn als het aantal coronabesmettingen weer hoog oploopt, of als er een nieuwe, extra besmettelijke variant opduikt.

Ik ben begonnen met deze questionnaire. Uiteindelijk bleek al snel dat ik 2 keuzes had van maatregelen. In de meest acceptabele keuze zat wel het element van testen voor toegang. Toen ben ik maar gestopt, want die maatregelen wil ik ook niet. Dus er bleef voor mij niets over.

Dorothé

Na vandaag wordt de spoedwet met drie maanden verlengd, dus tot 1 december 2021. “De criteria zijn compleet gewijzigd: van zorgcapaciteit, opnames en overlijden naar vaccinatiegraad als enig criterium!” twittert Bas Filippini, partijleider van Vrij en Sociaal Nederland.

Landelijk onderzoek naar standpunt Nederlanders over nieuwe coronamaatregelen​

Deelnemers kunnen per scenario een keuze maken uit steeds twee pakketten met maatregelen. De resultaten kunnen beleidsmakers helpen bij het nemen van beslissingen en het inschatten van het draagvlak voor nieuwe maatregelen in verschillende situaties.

Nieuwe beperkingen zouden bijvoorbeeld nodig kunnen zijn als het aantal coronabesmettingen weer hoog oploopt, of als er een nieuwe, extra besmettelijke variant opduikt.

Ik ben begonnen met deze questionnaire. Uiteindelijk bleek al snel dat ik 2 keuzes had van maatregelen. In de meest acceptabele keuze zat wel het element van testen voor toegang. Toen ben ik maar gestopt, want die maatregelen wil ik ook niet. Dus er bleef voor mij niets over.

Dorothé
Je kunt bij alle vragen eerst kiezen uit A of B en daarna neerzetten dat je eigenlijk adviseert om niets te doen. Dat heb ik consequent gedaan 😬😬😬

Al die onderzoekjes. Ik ga er vanuit dat alles zo rot en gemanipuleerd is als de pest. Zelfde gevoel heb ik altijd bij petities tekenen. Dus ik doe aan geen van dat soort mee.

En t levert btw ook meer frustratie op als je de meeste tussen en of eindstanden ziet.
Zoiets als wij van de vis club vinden a) vissen leuk b) vissen leuk of c) vissen leuk

En mocht t wel keer hoge score zijn in ons voordeel, dan wordt er niets mee gedaan 🤷🏼‍♀️

Sandra

Wereldbeelden zijn ernstig vertroebeld.
Het kentert. Ik zie meerdere mensen wakker worden.
Ik zie een levenslange trouwe VVD stemmer die vindt dat Rutte een grote leugenaar is.
Ik zie meerdere mensen in mijn omgeving met 'de prik' die 'de truc' door hebben en uitdrukkelijk zeggen dat ze 'm absoluut niet nemen. Die 3e booster.
Het stemt me hoopvol dat mijn naasten die gevaccineerd zijn het hele QR-circus belachelijk vinden. Dan maar niet naar een theater.
Bovenstaand is gebaseerd op mijn fieldlab-onderzoek van de afgelopen weken.

🙏

Ik heb vandaag op radio horen zeggen dat 3e prik niet erg waarschijnlijk is of strikt noodzakelijk is .
Maar in ieder geval zei Marc Bonte in 1op1 met sven kockelman dat er een PAS moet komen.

Themenauszug:
▫️Diagnose- und Behandlunsoptionen bei Impfschäden
▫️Impfschadenkompetenzzentrum
▫️Masernimpfungen und die Kinder im Fadenkreuz
▫️Widerstand durch fotografische Dokumentation
▫️Die Situation in Australien - ein Land im Zero-Covid-Wahn
▫️Abmahnungen gegen aggressive Impfwerbung

Dorothé

Laatst bewerkt:

20 september te vroeg om maatregelen af te schaffen​

..Als de besmettingscijfers tegen die tijd versoepelingen toelaten, dan worden die pas op 25 september doorgevoerd.
..Reden voor het uitstel van vijf dagen is dat de wet moet worden aangepast om de afstandsregel te mogen schrappen.
..Voor de mondkapjesplicht en het thuiswerkadvies hoeft de wet niet aangepast te worden (die zouden dus wel op 20 september kunnen worden geschrapt), maar het kabinet wil graag één datum voor alle versoepelingen.

..Bovendien willen ministers om de versoepeling zacht te laten landen eerder corona-toegangsbewijzen gaan vragen. Het idee was om bij groepen groter dan 75 mensen te vragen om een bewijs van vaccinatie, van genezing of van een negatieve test. Die groepsgrootte wordt naar beneden bijgesteld.
..Betalen voor een test zou de vaccinatiebereidheid misschien nog wat kunnen doen toenemen, zo is de hoop.
..Het is nog onduidelijk of het kabinet vasthoudt aan 1 november als laatste stap van het openingsplan. Op deze datum zouden alle versoepelingen van tafel gaan, zoals de beperking op de sluitingstijden van de cafés, de sluiting van de clubs en de verplichte toegangsbewijzen voor drukke ruimtes.
..De persconferentie van premier Rutte en minister De Jonge, eerder gepland voor 17 september, wordt waarschijnlijk vervroegd naar dinsdag de 14de.

Dit vind ik het frappantste
..Bovendien willen ministers om de versoepeling zacht te laten landen eerder corona-toegangsbewijzen gaan vragen. Het idee was om bij groepen groter dan 75 mensen te vragen om een bewijs van vaccinatie, van genezing of van een negatieve test. Die groepsgrootte wordt naar beneden bijgesteld.

Als ik het dus goed begrijp, gaan die coronabewijzen al voor 20 september gelden en voor ruimtes met minder personen dan de eerder aangegeven 75 personen.

Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan