Stop de Lockdown

Ongevaccineerden in NewYork worden gearresteerd en afgevoerd

We wisten dit al, maar kijk eens hoe de NOS de zaak omschrijft.

De Jonge hoopt dat de Tweede Kamer uiteindelijk instemt met 2G, dat is het systeem waarbij alleen mensen die gevaccineerd of hersteld zijn naar de horeca of een evenement kunnen. Een negatieve coronatest is daarvoor dan niet meer geldig.

Strenge selectie bij drukke cafés en evenementen kan ertoe leiden dat de overige regels minder streng kunnen worden. "Het kabinet is helder: 2G moet je toevoegen aan je gereedschapskist. Anders zit je langer in de lockdown."

Dus, met andere woorden: Hij rept niet over 2G op het werk en alle andere gelegenheden. Hij heeft het hier alleen over pleziertjes en niet over essentiële zaken. Natuurlijk ben ik geheel tegen 2G, ook in de horeca en evenementen, maar ik wil dit gewoonweg even onder de aandacht brengen. Mensen zijn zo dom dat ze dit ook weer zullen omarmen. Maar,.... als de gevolgen voor iedereen duidelijk worden en het ook op het werk en alle andere zaken geldt, dan zullen er misschien en hopelijk weer ogen opengaan.

Dorothé

We wisten dit al, maar kijk eens hoe de NOS de zaak omschrijft.

De Jonge hoopt dat de Tweede Kamer uiteindelijk instemt met 2G, dat is het systeem waarbij alleen mensen die gevaccineerd of hersteld zijn naar de horeca of een evenement kunnen. Een negatieve coronatest is daarvoor dan niet meer geldig.

Strenge selectie bij drukke cafés en evenementen kan ertoe leiden dat de overige regels minder streng kunnen worden. "Het kabinet is helder: 2G moet je toevoegen aan je gereedschapskist. Anders zit je langer in de lockdown."

Dus, met andere woorden: Hij rept niet over 2G op het werk en alle andere gelegenheden. Hij heeft het hier alleen over pleziertjes en niet over essentiële zaken. Natuurlijk ben ik geheel tegen 2G, ook in de horeca en evenementen, maar ik wil dit gewoonweg even onder de aandacht brengen. Mensen zijn zo dom dat ze dit ook weer zullen omarmen. Maar,.... als de gevolgen voor iedereen duidelijk worden en het ook op het werk en alle andere zaken geldt, dan zullen er misschien en hopelijk weer ogen opengaan.

Dorothé
Duidelijk verhaal en maakt helder wat iedereen allang aanvoelde: Hugo dJ is niet essentieel

@Ragnar Peterson

Had jij niet al bericht dat er maandag een persconferentie zou zijn.... 3 januari

Blijkbaar was dit al gelekt richting scholen dan

@Ragnar Peterson

Had jij niet al bericht dat er maandag een persconferentie zou zijn.... 3 januari

Duimschroeven 2 slagen aandraaien, effe wachtte, een slag terug, effe wachtte, 2 slagen aandraaien, effe wachtte, 1 slag terug..

@Ragnar Peterson

Terwijl Oostenrijk 3 januari in harde lockdown gaat en zelfs supermarkten en tankstations dichtgaan las ik net op telegram( als dat al waar is)
Van mij mogen die klote scholen dichtblijven heb je helemaal niks aan!

De Jonge erkent verder dat de Tweede Kamer het advies van de Raad voor de rechtspraak over een wetsvoorstel dat het 2G-syteem regelt eerder had moeten ontvangen. Het advies werd volgens hem „per ongeluk” niet meegestuurd op 22 november, toen het demissionaire kabinet de initiatiefwet naar de Tweede Kamer stuurde. Toen zijn ministerie erop werd gewezen dat „één stuk” niet was verstuurd, heeft hij dat alsnog laten doen. De Jonge vindt dan ook dat „er niet zo gek veel aan de hand” is wat betreft de informatievoorziening richting de Kamer.

Voor 1 zwembad, maar hopelijk volgen er meer!

"De eigenaar van 't Gooische bad denkt dat er na de uitspraak nog veel meer zwembaden zullen volgen. Universitair docent staats- en bestuursrecht Geerten Boogaard legt uit dat de uitspraak van de rechter in principe geldt voor alle zwembaden in een vergelijkbare situatie. De verwachting is dat bij alle zwembaden die in dezelfde positie staan, de rechter hetzelfde zal beslissen", zegt hij.

Of de uitspraak ook gevolgen heeft voor het controleren van de coronapas bij andere zwembaden, kan de rechtbank Midden-Nederland niet zeggen. "De voorzieningenrechter heeft echt alleen gekeken naar de situatie tussen de gemeente Hilversum en dit zwembad", zegt een woordvoerder."

@Ragnar Peterson

Ja klopt. Was een bericht van de school

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan