Stopt het of.....?

Afgelopen week kreeg ik een rondleiding in een jeugdgevangenis. In principe probeert men je daarbij zo veel mogelijk bij de gedetineerden vandaan te houden, maar in dit geval kwam er onverwachts een groep langslopen. Kan natuurlijk gebeuren. De jongens begonnen direct: "Ooh, allemaal lekkere dames" en weet ik veel wat. Nu vind ik het niet heel schokkend, maar een man met enig fatsoen zegt dat in ieder geval niet in het bijzijn van hen - en gaat daar ook niet de volgende 100m mee door.

Het ergste vond ik nog wel dat degene die de rondleiding gaf, aangaf dat ze al blij was dat één van de jongens "dank je wel, schoonheid" zei en niet iets als slet, hoer, etc.

Voor mensen in zo'n inrichting is het een hele prestatie als ze jongeren zo ver krijgen dat ze dat beetje fatsoen kunnen tonen. Oké, het zijn de jongeren met de grootste (externaliserende) gedragsproblemen die we hebben - en die problemen hebben ze niet voor niets. Maar dan nog. Persoonlijk vind ik het toch om te huilen dat jochies van 12 - 14 jaar dat soort taal tegen me - en volgens de medewerker tegen alles dat een vrouw is, hoe ze er ook uitziet - uitslaan.

 
Ook ik houd mijn hart vast. Mijn dochter is nu 13, gebruikt geen make-up, heeft alleen een goedkope prepaid mobiel voor noodgevallen en draagt geen merkkleding. Ze heeft een heel eigen stijl , ze is gek op pandaberen, dus ze heeft een pandaschooltas, een pandamuts en nog veel meer. Ze heeft het lef om als enige meisje in de brugklas af te wijken van de massa. Ik hoop echt dat ze dit vast kan houden en haar eigen plan blijft trekken.

 
das knap wommes, ik was zelf, als erg bezig om juist anders te zijn.

Mijn 13 jarige levert meteen haar roze fiets in als iemand deze als kinderachtig bestempeld.

behoorlijk beinvloedbaar dus.............

Ik hoop dat jouw dochter zich aan haar eigen plan vast houdt.

Houd jouw dochter van schrijven?

De mijne wil graag schrijven met een leeftijds genootje en doet dit nu met iemand uit de oekraine, omdat het in het engels is zie ik dat als pluspunt.

Wellicht een leuk idee het dichter bij huis te zoeken.

Ik roep maar iets hoor, als het niks is is het oke :-)

ratel

 
@Wommes mijn dochter vraagt mij of jouw dochter er al uit is............;-)

 
Rateltje, mijn dochter heeft wel interesse. Misschien dat Mike onze emailadressen kan uitwisselen dan geef ik je het mailadres van mijn dochter.

 
thx Lia, dat vindt ze erg leuk!!

Je dochter hoort van haar na de pinksteren, we gaan een weekendje c(r)amperen op de camping :-P

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
529.791
Leden
8.655
Nieuwste lid
Monique vdf Jacobs
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan