Stopt het of.....?

Oh Marijan, ik zit met hetzelfde..zucht... Hier BMI van 30. Ik let erg op mijn koolhydraat-gebruik, eet veel dierlijk vet en kokosolie. Eet ruim een jaar WAPF maar val ook geen gram af. Op zich voel ik me heel goed, alleen die dikke buik zit me gruwelijk in de weg.

Tis wat, de een te dun, de ander te dik.....

 
Dat is precies het probleem van de moderne, gedegenereerde mens. De een is te dun en heeft ondergewicht, de ander is te dik en heeft overgewicht. Vrijwel niemand zit op zijn/haar werkelijke, natuurlijke gewicht. Zowel onder- als overgewicht zijn het gevolg van ondervoeding, waardoor de stofwisseling of te snel of te langzaam verloopt. Hormonen spelen hier een sleutelrol in. De focus in de media is op overgewicht, maar ondergewicht is een veel groter probleem, omdat er dan sprake is van 0,0 reserves. Mijn belangrijkste boodschap is dan ook: don't believe the hype, ondergewicht is gevaarlijker dan overgewicht en is niet 'hip' of mooi', het is EXTREEM ONGEZOND! Liever reserves dan tekorten, als je gezondheid je lief is!

Mike

 
Quote:
Er spelen bij jou hormonale factoren (schildklier), die verhinderen dat jij snel en veel afvalt.



met mijn schildklier gaat het toch aardig de goede kant uit, ik zit nooit meer onder de 36.0. Tegenwoordig bij heel regelmatige meting tussen de 36.2 en 36.5 gemiddeld.

Als ik op een BMI er tussen in zou zitten, dus bv. BMI 27, moet ik nog steeds 15 kilo afvallen.

Marianu, meestal heb ik er niet zo'n (mentale) last van. Echter nu het weer verandert, warmer dus, en ik heel veel kleding maat 44 in de kast heb liggen en een ruime 46 draag krijg ik er wel eens een sik van. Ik vertik het gewoon om nog 46 te gaan kopen en ook m'n uitgavepatroon moet ik sober houden.

Dus inderdaad weleens... zucht...

 
Ik weet dat je gelijk hebt Mike, en zo voel ik dat ook wel hoor.

Wat ik wel frustrerend vind is op te moeten boksen tegen de algemene opinie dat mager zijn ook altijd gezond is. Als je tegen mensen zegt dat mager zijn niet perse betekend dat je ook gezond bent kijken ze je altijd aan alsof je van lotje getikt bent.

 
mager zijn is niet gezond,dik zijn ook niet.Het is ook allebei niet mooi,tenminste als je bij mager zijn ingevallen wangen hebt,ingevallen buik en overal de botten uitsteken.Dan is het niet mooi.Net als bij te dik zijn een onderkin niet mooi is,een dikke bierbuik of dat het lijkt of je 6 maanden zwanger bent etc.

Ik ben ook te dun,maar heb nog wel een buikje en je ziet niet al mn botten hoor,mn heupen zijn rond de 100 cm.Die zijn dan toch niet zo smal?ik heb maat 38 van kleding,maar omdat ik lang ben lijk je ook sneller dun.Toch wil ik graag voller worden,en dan vooral mn onderbenen..Die kloppen niet in verhouding met de rest,mn broers en vader hebben dit ook.Mijn vader is te zwaar,bierbuik( sorry pap :wink: ) maar hij heeft wel dunne onderbeentjes.Mn oudste broer fitnesst en heeft een mooi lichaam,hij eet ook goed maar toch weer die dunne onderbenen.Wat zou ik daar aan kunnen doen,want als ik aankom is dat eerst op mn buik,en nooit op mn onderbenen.Denk dat dat gewoon niet meer te veranderen is.

 
Danielle,

Dat je aankomt in je buik is volgens mij iets hormonaals, ik dacht dat het met cortisol te maken heeft. Misschien dat je lichaam zich wel aanpast als je hormonen in balans komen door deze voeding. Bij mij is her juist dat m'n benen wat dikker zijn in verhouding met m'n buik en bovenkant. Lukt het trouwens al een beetje met aankomen op deze voeding?

 
Zoals eerder aangekondigd vind ik in de Wise Traditions, het kwartaalblad van de WAPF, steeds meer bevestiging van ideeen die ik er buiten de WAPF op na hield en hier al ruim anderhalf jaar verkondig. Het zal jullie niet ontgaan zijn dat ik het regelmatig heb over 'ondervoede hersenen'. Wat lees ik in de recensie van het boek 'The Fat Revolution: Why Butter and Real Fats Actually Make Us Slim'? In het Nederlands door mij vertaald:

Quote:
Op een gegeven moment moet het bij de soja-industrie zijn opgekomen dat soja weinig vet bevat en dus is men hard aan de slag gegaan om iedereen ervan te overtuigen dat vet gevaarlijk is. De rest van de bewerkte voedselindustrie heeft ook zo zijn financiele motieven om zijn klandizie vet te onthouden. Dit pakt bijzonder goed uit voor de farmaceuten, omdat het vetarme model resulteert in veel zieke mensen met een suboptimale hersenfunctie, waardoor ze gemakkelijk ervan kunnen worden overtuigd dat er een medicijn is voor elke kwaal.


I rest my case...

Mike

 


"I like big butts and I can not lie

You other brothers can't deny

That when a girl walks in with an itty bitty waist

And a round thing in your face

You get sprung, wanna pull out your tough

'Cause you notice that butt was stuffed

Deep in the jeans she's wearing

I'm hooked and I can't stop staring

Oh baby, I wanna get with you

And take your picture

My homeboys tried to warn me

But that butt you got makes me so horny

Ooh, Rump-o'-smooth-skin

You say you wanna get in my Benz?

Well, use me, use me

'Cause you ain't that average groupie

I've seen them dancin'

To hell with romancin'

She's sweat, wet,

Got it goin' like a turbo 'Vette

I'm tired of magazines

Sayin' flat butts are the thing

Take the average black man and ask him that

She gotta pack much back

So, fellas! (Yeah!) Fellas! (Yeah!)

Has your girlfriend got the butt? (Hell yeah!)

Tell 'em to shake it! (Shake it!) Shake it! (Shake it!)

Shake that healthy butt!

Baby got back!"

(genoeg cholesterol in de hersenen=dus ook het vermogen om te genieten!!

en yes! they can! ;) )

 
Hebben jullie al de nieuwe TV-commercial en het billboard langs de weg gezien van C&A? Opnieuw zo'n graatmager model met een ingevallen buik en geen kont! C&A = Constipatie & Anorexia!

Mike

 
Esprit swimwear

Ik heb de commercial niet gezien. Wel bovenstaand model van Esprit. Sinds ik dit forum ken en bekend ben met Weston Price kijk ik geheel anders naar de modewereld, tijdschriften, etc. Zelf heb ik een Burda International in de kast liggen (naaipatronen), daar zijn de vrouwen ook slank maar niet zo androgyn als nu.

Ik ben erg blij met dit forum. Ik heb vanaf mijn zeventiende een anorexisch ideaal aangehangen waardoor ik laag in BMI zat met de nodige klachten. Ik zag dit zelf als een normaal, gezond ideaal.

Ik ervaar nu niet veel gezondheidsklachten vergeleken andere mensen die hier schrijven. Ik heb zelfs het idee dat mijn PMS klachten verdwijnen en misschien wel verdwenen zijn (laatste menstruatie ging geweldig). Ik zie wel dat ik veel gezondheidsklachten vroeger heb gehad die ik nu beter kan verklaren. Wat ik ervaar is dat ik in een soort groeiproces zit, letterlijk en figuurlijk. Ik ben veel vrolijker, minder angstig dan voorheen en voel mij lekker in mijn lichaam. Mijn vriend zegt elke dag dat ik zo lief ben. Ik voel mij ook zo (misschien stom). Ik begin koken leuk te vinden nu ik weet welke keuzes ik moet maken. Voorheen had ik altijd de wens om me te verdiepen in koken maar kon ik door de bomen het bos niet zien. Kortom: ik ben erg blij met dit forum.

 
Heb je het nieuwe reclamespotje van H&M gezien? Een wulpse Beyoncé, dat zou je toch deugd moeten doen, H&M omarmt het Weston-price ideaal.

En over de post voor je laatste post, hoe moet ik dat interpreteren? Dat mijn hersens aan capaciteit verloren hebben omdat ik geloof in het fabeltje?? dat buikvet hormonaal id?

 
Ik geloof niet dat H&M het weston price ideaal omarmt gezien dat de meeste modellen op de site. Beyonce is ongekend populair onder jonge meisjes. Als H&M maar verkoopt.

 
In die videoclip zie je beelden van 'big butts'. Ik merk in Nederland ook steeds vaker dat dit wordt gezien als een 'dikke kont'. Maar dit is een normale omvang! Triest om vast te moeten stellen dat dit nu al te boek staat als een 'big butt'.

Wat Beyonce hetreft, die is van zichzelf weliswaar breder geschapen, maar doet er wel alles aan om zo 'slank' mogelijk te blijven. Ik herkende haar in eerste instantie niet eens op de H&M-posters vanwege de dikke lagen make-up die ze op heeft.

Enne, eli, dit zijn rappers met een beetje te veel testosteron. Ik zou er niet te veel achter zoeken of me al te druk over maken.

Mike

 
kaasmeisje, dat H&M het weston price ideaal zou omarmen was natuurlijk een grapje. H&M heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord van weston price.

dat beyonce in hun reclame video verschijnt is natuurlijk enerzijds absoluut omdat ze zo populair is en HM natuurlijk wil verkopen. Anderzijds moet ik zeggen dat ik het ook om de volgende reden een goede zet vond: ook in de mode wereld is discussie gaande of de modellen niet te dun worden. als H&M met een dergelijke filmpje het lichaam van beyonce in het modebeeld laat verschijnen, zal denk ik automatisch een 'shift' in het hoofd van vele meisjes omgaan, namelijk dat welgevormd misschien juist ook wel mooi is. In die zin doet H&M het dus erg goed vind ik als ze zo een steentje bijdragen aan het vertekend modebeeld.

 
Ja, ook films worden naderhand digitaal bewerkt. Zo weet ik bijv. van Sharon Stone dat zij wilde dat de sproeten op haar gezicht werden 'weggepoetst'. Inderdaad geen sproet te bekennen op haar gezicht in de films!

Mike

 
Ik heb deze week nav de C&A billboards mijn 8 jarige dochter maar eens ingelicht over het heersende schoonheidsideaal en wat daar aan mankeert. Ik hoop dat alle rauwe melk haar hersenen voldoende voedt om hier niet in mee te gaan, ik hou soms mijn hart vast met 2 dochters in huis.

Ik kan aan haar lichaam trouwens wel zien dat ze beter doorvoed is, ze is echt meer massa gaan vormen.

 
Tanja,

Goed zo! De strategie van de 'dark side' is: get 'em while they're young. Laatst zag ik nog een tekenschrift met een manga-tekening van een jong meisje op de kaft van de dochter van mijn broer. Behalve dat het jonge meisje er poppetsjesachtig uit zag met haar veel te grote, ronde ogen liep de taille zo ver toe dat het lichaam een ruitvorm kreeg waarbij de boven- en onderkant naar het midden (de taille) diagonaal naar elkaar toe liepen. Het is aan de ouders om de meisjes te laten zien dat er ook een andere werkelijkheid bestaat, we zien nu al meisjes vanaf 5 jaar of zo anorexische neigingen vertonen! Door MTV leren ze als pubers dat ze er als goedkope stoephoeren uit moeten zien. Don't believe the hype!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan