Stopt het of.....?

Serieus of is dit een grap? Ik ben bang dat je het meent. Zo ernstig zijn we er dus aan toe. FUCK MTV! Waar denk je anders dat ze dit vandaan halen? Meiden moeten er als goedkope stoephoeren uit zien en jongens als 'pimp daddies' uit de 'hood'. Ga eens kijken in een willekeurige stad op koopavond. Op elke hoek van de straat zie je de 'bitches' en 'mothafuckas' staan, alsof ze regelrecht uit een videoclip zijn weggelopen!

Mike

 
Oh wat een walgelijke toestand. Klopt wat je zegt Mike, ze staan bij de AH of de KFC, favoriete hangplaatsen. Zag het zo vaak in Arnhem. Heb me altijd afgevraagd wat er nou leuk was aan dat "hangen". Heb ook wel periodes gehangen vroeger, maar wij stonden nog "gewoon" stiekem te roken, niet de supermarkt te plunderen voor chips en energy drank.

 
Nee het is geen grap. Helaas.

Ik verbaas mij er ook vaak over hoe meiden van tussen de 12 en 15 er uit zien. Zoveel ouder. Ik was tussen mijn twaalfde en vijftiende nog echt een kind met een rugzak waar ik zelf kraaltjes op had genaaid en deed met vriendinnen verkleedpartijtjes en toneelstukjes. Heerlijk onschuldig allemaal. En mijn leeftijdsgenoten in die tijd zagen er ook nog niet uit 'bitches' en 'mothafuckes' (op een kleine 3% na). Verder had je onschuldige seksuele fantasieën maar dat was nog meer in de zin van dat je verliefd was. Pijpen, standjes was niet het onderwerp van gesprek. Afgaand op tv is dat nu wel anders.

Nu zie je zoveel jongvolwassenen met verschrikkelijk taalgebruik en geen smaak. Maar goed er zijn gelukkig nog genoeg leuke jongvolwassenen

 
Bizar hoor, van die jongetjes. In welke omgeving woon je kaasmeisje?

Ik moest tijdens mijn opleiding in 2005 een boek lezen over Megatrends in de NL'se samenleving. Daarin stond dat door de invloed van de Islam Nederland zou "verislamiseren" qua kleding, gedrag, etc. Alles zou kuiser en beschaafder worden ipv dat alles maar kan en mag. Nou zie er weinig van terug... Ook als ik zie wat de meisjes onder de 20 nu in de stad dragen overdag: een hotpants van spijkerstof. En dan zien ze er verder heel normaal uit. Het is gewoon een gangbaar kledingstuk geworden. Daar durfde ik echt niet mee naar school hoor!

 
Wat dacht je van alle make-up die al gesmeerd wordt? Er zijn meisjes die er al mee beginnen als ze nog op de basisschool zitten!

Hoe dat gaat als ik straks zelf kinderen heb, word ik wel eens bang van..

 
Dat van dat pijpen gebeurde in Drenthe. En over make-up. Ik heb een erg principiële tante die wat betreft make-up niet zo principieel is. Haar dochter van toen acht droeg mascara en lippenstift als ze naar school ging. Een kennis van mij (in de dertig) gaat nooit zonder zwaar opgemaakte ogen de deur uit. Ze vind zichzelf mooier met make-up. Ik zag haar een keer zonder, niks mis mee, maar ze zag er zo anders uit. Ik gebruik ook make-up maar ook dagen niet. Ik wil niet dat ik mezelf lelijk ga vinden zonder make-up.

Ik kan mij wel voorstellen dat het angstig is om straks zelf kinderen te hebben. De invloed van je omgeving is op een bepaalde leeftijd zo groot en dan ervaar je je ouders als vervelend (althans zo had ik het).

 
We zijn lolita's aan het creeren. Jonge meisjes worden op deze manier geseksualiseerd. Dit is volkomen ziek en moet stoppen!!

Mike

 
Als ik kinderen krijg, verhuis ik naar het platteland of naar een eiland! Ook komt er geen tv-toestel mijn huis binnen!

 
@Tanja: ja bizar he, onbegrijpelijk dat ze dat bij kindjes van 4 jaar al doen. Daar geef ik bij mijn dochter tzt geen toestemming voor, om zoiets bij te wonen. Deed de school van jouw dochters er ook aan mee?

@zotteke: ik kom uit een klein dorp. Probleem daar is dat er niks te doen is, dus wat doet de jeugd veelal? Vul maar in. Heb om me heen ook veel kinderen met zeer strenge ouders compleet zien ontsporen, daar zit ook de oplossing niet.

 
@Zotteke: ik ben op een eiland geboren en mijn ouders wonen daar ook nog. Ik kan je zeggen: het maakt geen klap uit!

Net zo gevoelig voor druk, ook daar is media en kent men het hangen op straat!

 
San,

Nee! gelukkig niet. Als de school van mijn kinderen dit programma zou volgen zijn ze daar niet bij aanwezig in elk geval, ik vraag me zelfs af of ik ze dan niet (na hevig protest) naar een andere school zou brengen.

 
Toen ik in de zesde klas van de lagere school zat droeg geen van de meiden make-up. We hadden een combiklas met de vijfde klas, daar droegen de meisjes wel make-up....

We hadden op de groep een meisje van onder de 12. Die wilde met de grote meiden "make-uppen". Dat mag best. Als ze t er maar na een half uur afhaalde!

 
het is makkelijk praten vind ik,als ik ze later groot heb dan...........

ik heb er eentje "groot" en ze mag geen make-up, behalve mascara en lichte oogschaduw op een feestje.

Ze alleen der mobiel als ze van huis gaat en heel soms als ze erom vraagt om muziek te luisteren of spelletje doen.

Alle meiden (7) uit haar klas dragen make-up, hebben geld op zak, slapen met hun mobiel naast hun.

Beste vriendin loopt "verbaal te pronken" over dat ze een jongen hebben afgelebberd.

Wat doe ik als ouder?

Haar duidelijk maken dat haar lijf haar lijf is en dat menig jongen die denkt en hoopt dat hij een goede imitatie is van justin bieber, haar zal ziet als lustobject.

Dat zij baas is van haar eigen lijf, dat ik het belangrijk vind dat zij zichzelf is en niet zich hoeft voor te doen als iemand anders.

Dat ze niet mee hoeft te lopen, dat de lebberaars van nu de slettebakken van straks zijn.

Als zij iets niet wil dit ook niet moet doen, ze dit nooit meer terug kan draaien, omdat ze op dat moment erbij wil horen, ze er zeker spijt van krijgt.

Bij twijfel niet doen, vriendschap is vele malen belangrijker dan die jongen die iedereen zo leuk vindt en alle meiden er verkering mee willen, alsof dat een eer is.

Het is voor de jongen een soort van wedstrijd hoeveel meiden hij kan krijgen om ze vervolgens 1 voor 1 weer weg te doen.

Persoonlijk contact face-to-face "echt" contact is, al het andere kun je de woorden invullen zoals je wilt.

Meer kan ik als ouder niet doen, duimen dat mijn kind de goede beslissingen maakt, ik kan moeilijk een muurtje om haar heen bouwen.

Ik heb het stuk van anneke bleeker op mijn facebook staan en tegen de tijd dat ik het nodig ben het zeker naar school zal "sturen", persoonlijk.

 
Is ook zo hoor Rateltje, je kunt ze niet opsluiten, alleen bewapenen met inzicht en goede voeding en dat doe je, verder is het ook een kunst om ze los te laten en maar hopen dat het goed komt. Ik heb ook meiden en kom tzt nog bij jou om raad vragen of uithuilen.

 
Ik heb ook twee dochters van 4 en 5.

Goed wat je haar meegeeft Rateltje ik denk daar ook al af en toe over na.

 
vanmiddag is per ongeluk de mobiel van mijn puber (13) uit haar zak gevallen tijdens een ritje in een kermisgevaarte.

Hele toestand, der geld, portemoniks, mobiel en fietsleutel weg.

Eind van het verhaal was dat ze der mobiel het aller aller belangrijkste vond, terwijl wij dachten dat het lopen naar huis omdat der fietssleutel weg was erger zou zijn in beleving.

Ze liep nog liever naar school en dat is toch zo'n 4-5 km denk ik.

Kortom ze kan niet leven zonder haar mobiel, nu moet ze, van haar laatste spaar- en zakgeld had ze net een deal gesloten met ons voor het samen dokken van haar zelf vernielde fietswiel.

Dus zij geen geld meer over en zakgeld sparen duurt wel ff na deze deal ;-)

Ik zeg wij hebben daar geen geld voor, je hebt nog een mobiel ,maar daar is de pincode van vergeten. Wellicht maar flink wat codes proberen de komende tijd.......

Dit was de eerste die ze van ons kreeg, zelf uitgezocht, maar geen whatsapp erop, paps dacht daar anders over en kocht haar zonder overleg eentje die dit wel had.

Ga er maar aan staan als gescheiden ouder, los het maar op......

Nu weet ze dat ze geen van ons krijgt, zelf moet sparen, wat langer gaat duren, tenzij ze keuzes maakt zoals zakgeld, telefoongeld enz te sparen en dan is ze er met een maand of 3.

Ze weet dit, zij moet nu de juiste keuze maken.

Klinkt hard hoor, maar hebben haar wel 100 keer gewaarschuwd dat ze haar zakken goed dicht moet doen, oppassen voor haar spullen enz enz.

Nu hoopt ze dat haar paps het zielig vindt en haar een nieuwe mobiel koopt, wat leert ze daarmee?????

Ik heb haar na het gebeuren een dikke knuf gegeven en erkend hoe vervelend en verdrietig dit is, maar dat het haar eigen verantwoordelijkheid is dat ze zuinig is op haar spullen.

Een nieuwe mobiel kopen kon ook, maar daarmee geef ik aan dat het niet uitmaakt, geen waarde heeft en alles te koop is.

 
Ik heb trouwens zelf ook nog een anecdote. Jaren geleden liep ik op een warme zomeravond door de stad en werd aangesproken door een klein groepje flink aangeschoten meiden die op een terrasje zaten. Ze boden mij een pijpbeurt aan voor 25 euro, zodat ze daarna weer verder konden drinken (kennelijk was het geld op). Ik heb vriendelijk bedankt en ben doorgelopen, maar hoeveel kerels met minder ethiek zouden hier wel op zijn ingegaan? En hoe triest is het als je dit voor drankgeld doet en hier kennelijk nog geen 2 seconden over nadenkt?

Mike

 
Ik hoop dat ze niet het serieus meenden en dat ze gewoon dronken een geintje maakten.

En wat betreft kerels met minder ethiek, die zijn er veel. Gelukkig heb ik niet meer last van.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.551
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan