Ik heb er ondertussen iets meer over uitgezocht. Het klinkt als een door Microsoft opgezette valstrik. Je moet je nl. afvragen wat de betekenis is van Q33. Op het internet wordt gesuggereerd dat dit het vluchtnummer zou zijn van de eerste vlucht, die zich in de North Tower boorde. Dat vluchtnummer was echter 11, dus dat komt niet eens in de buurt. Anderen beweren dat Q33 op de staart van dat vliegtuig vermeld zou staan. Ook dit blijkt niet te kloppen, dat was N34AA.
Hebben we hier nu te maken met een hoax? Ja en nee. Het is duidelijk dat iemand met Wingdings is gaan rommelen. Wingdings bestaat enkel uit symbolen en geen letters. Het lijkt erop dat iemand een aantal van die plaatjes achter elkaar heeft gezet en toen is gaan kijken welke letter- en cijfercombinatie tot deze plaatjesreeks leidt. De menselijke hersenen willen alles kloppend maken en dus is al snel de hoax ontstaan dat Q33 een bestaand vluchtnummer is, wat dus niet het geval is.
Niemand stelt zich echter de vraag: wat doet Wingdings, dat uit plaatjes bestaat, tussen de fonts van Word? Als ik een willekeurige tekst in een TEKSTverwerker intyp kan ik kiezen uit allerlei lettertypes, zoals bijv. Times New Roman, Arial, Courier, etc. Symbolen zijn geen fonts, dus wat doet Wingdings daar? En ook heel interessant is het woord 'wing' (vleugel). Mijn theorie is dat Microsoft dit ertussen heeft gestopt met de hint 'wing', wetende dat er vanzelf wel iemand zou komen die op de combinatie 'Q33 NY' of 'Q33 NYC' zou komen (wat ook is gebeurd). Ook wisten ze dat die persoon er een verhaaltje omheen zou verzinnen om betekenis te geven aan Q33, in relatie tot 9/11. Vervolgens is het heel makkelijk om dit verhaal te ontkrachten, zodat je 'debunking' sites als snopes.com en urbanlegends.com een schot voor open doel geeft en de indruk wordt gewekt dat mensen echt alles willen doen om iets te willen geloven en kloppend te maken.
Ik heb zelf ook even nagedacht over de letter Q. Dit is de 17e letter in het alfabet. Dit telt samen op tot 8 (1 + 7). Het getal 8 vertegenwoordigt oneindigheid en is dus het 'God-getal'. In poolbiljart is de 8-bal de bal die het spel beslist en kan het getal 8, samen met de zwarte kleur, dus gezien worden als 'black death' (zwarte dood, omdat deze bal het spel plotseling beeindigt). Dat is de draak steken met God, door creatie te presenteren als oncreatie. Zou dit hier ook het geval zijn? Het getal 33 is een veelvoud van 11 en een meestergetal dat we ook terug zien in de hoogste graad van de Vrijmetselarij.
Of ben ik nu ook druk bezig om alles in mijn hoofd kloppend te maken? Niemand die het weet, inclusief ikzelf niet. Veel duidelijker is bijvoorbeeld de URL www.itanimulli.com. Dit is 'illuminati' andersom gespeld. Geloof het of niet, maar dit webadres komt uit op de website van de NSA, de grootste spionage-organisatie van de V.S., die zich o.a. bezighoudt met het breken van codes! Dit is natuurlijk ook al een code en dit kan geen toeval meer zijn, dus deze is veel duidelijker dan het Wingdings-verhaal. Maar zelfs al is dat 1 grote hoax, die symbolen naast elkaar zijn hoe dan ook creepy!
Mike