Syrie

Beste Mike
Ik lees iedere dag jouw blog en zal dat dan ook blijven doen op jullie nieuwe blog. Ik begrijp de verdeling. Ik vermoed dat jullie hierdoor ook een veel grotere groep gaan aanspreken want ik ben ervan overtuigd dat deze groter is dan dat je denkt. (ook vanwege de naam en juist omdat het in het Engels zal zijn) Ik begrijp wel wat je zegt want ook ik kom nu pas na ruim een jaar dagelijks mee lezen met een reactie. Deelnemen is toch net even anders dan mee lezen. Overigens ben ik via mijn vrouw bij weston price gekomen. Zij volgt met name alles over voeding. Dus ook bij ons de verdeling in interesse maar beide delen je mening. Bij ons beideis dat overigens een aangeboren afwijking van de massa. Van jongs af aan ben ik ervan overtuigd dat de machthebbers al eeuwen lang de zaken manipuleren. De moderne tijd (internet) ik vermoed ook door hen gefinancierd om nog meer controle te krijgen tevens hun grootste vijand. De groep die de zaken van meerdere kanten kan belichten zal altijd klein blijven ten opzichte van de massa maar gelukkig kunnen we nu die grote groep makkelijker bereiken. Ik wens jullie daarbij alle succes en wil graag mijn steentje bijdrage in welke vorm dan ook. Een gezonde groet, enrico
 
Ook ik ben meer een lezer dan een actief deelnemer aan de discussies. Ik heb echt heel veel aan de "nieuwstopics" en ik hoop dan ook dat je doorgaat met de stukjes in het Nederlands. Hoop dat er meer zijn die jouw parels meer dan waarderen!
 
Ik kan zeker overwegen om ook hier door te gaan, naast de nieuwe Engelstalige site, het is nauwelijks extra werk aangezien ik dan toch mijn dagelijkse selectie van nieuwsitems aan het maken ben.

Goed om nu ook reacties van stille lezers te krijgen! Keep it coming, dan ga ik vanzelf wel overstag! ;-) Maar serieus, dan weet ik ook waar (en ook voor wie) ik het doe!

Mike
 
Ook ik ben tot nu toe alleen een lezer en volg de topics die over wereldgebeurtenissen gaan op de voet, en waardeer alle bijdragen hieraan!

 
Dank dat jullie de moeite nemen om je in te schrijven en me dit te laten weten. Ik wacht verdere reacties af en ga dan besluiten of ik ook hier door ga of alleen op de nieuwe blog, die hoe dan ook morgen van start gaat.

Mike
 
Hoi Mike,
Ik zou het ook zeer erg appreciëren als je hier ook doorgaat. Ik zal zeker kijken op het nieuwe blog, maar ik zal heel veel informatie dan missen.
En reageren kan ik dan ook niet meer, want ik reageer vaak met Duitse films.

Sehr schade!!!
 
Mike, Engels is voor mij geen probleem. Misschien kan de nieuwe blog-site en dit forum elkaar mooi aanvullen.

We gaan het zien!

Mark
 
Hoi Mike,

Hier nog een stille genieter.

Ik zou je bijdragen hier zeker gaan missen!
Mijn Engels is niet goed genoeg om het dan nog in detail te kunnen volgen maar ik zou zeker een poging doen omdat ik veel waarde hecht aan jou visie op alles wat in de wereld gebeurt.

Ik merk zelf heel vaak dat als ik in gesprek raak met mensen over gezonde voeding en met name de WAP visie op voeding je altijd uitkomt op waarom we zo worden voorgelogen en de macht die de elite heeft. Je kunt het volgens mij niet los van elkaar zien.

Alles begint bij de goede voeding met name het consumeren van o.a. dierlijke vetten wat de pijnappelklier stimuleert en dan begint ook het wakker worden en het willen weten hoe wat en waarom alles gebeurt in de wereld.

Nu worden alle facetten hier belicht en dat is soms heel confronterend maar ook heel verhelderend!Nu is het 1+1=3 is dat na 11-11 ook hier ook nog zo?

Groet, Femke
 
Wederom dank dat je me dit speciaal laat weten. Onderdeel van mijn beslissing is ook een stuk frustratie, die ik hier ook wel vaker heb geuit. Ik krijg nog wel eens het idee dat Nederlanders te gehersenspoeld zijn om wat ik doe op de juiste waarde te schatten. Uit deze reacties merk ik dat het wel degelijk wordt gewaardeerd, maar Nederlanders zijn alleen niet zo vocaal: ze lezen liever stilletjes mee dan van zich te laten horen. Daarom voel ik me echter regelmatig een roepende in de woestijn, dus jullie terugkoppeling doet mijn hart goed!

Mike
 
Vaak merk ik dat veel mensen helemaal geen idee hebben wat er echt in de wereld afspeeld dat had ik ook maar half. De kennis die ik via het WP forum heb opgedaan begon met wat voeding met je doet maar lees ook veel over "ze" ,Syrië ,MH17, varkens (daar lees ik ook oude berichten in) etc. Ik kijk dagelijks meerdere malen in het forum dus de woonkamer topics graag blijven doen ik zal ze gaan missen.
Blogs in het Engels zal mijn aandacht langzaam aan gaan verliezen dat heb ik nu al als ik quotes in het Engels zie.

Alles kennis is hier begonnen en ook de lezingen van Mike hebben me.meer en meer nieuwsgierig gemaakt daar vloeit weer uit voort dat ik andere GVA avonden vaker wil bezoeken.

Waarom reageer ik weinig...
Er zitten hier mensen met zoveel specifieke kennis die veel beter gezondheids of politieke en spirituele zaken kunnen behandelen en met een leraar Nederlands aan het roer moet ik ook nog goed op mijn spelling letten :p.






 
hoi Mike,
ik lees (bijna) alle onderwerpen hier. Ook alle zogenaamde niet voedingsgerelateerde onderwerpen omdat het super interessant en informatief is.
Meestal reageer ik daar niet omdat ik dan niets zinnigs te zeggen heb. Deel wel diverse topics onder belangstellenden.
Heel fijn is jouw Nederlandse commentaar tussen de teksten door, zodat je makkelijk linken kan skippen. Ik heb al zoveel Engelstalige teksten gelezen in mijn leven al vanaf 1998 of zo, congressen bezocht, in Amerika geweest, allemaal om hulp/info te zoeken voor onze dochter. Het blijft erg vermoeiend en de hoeveelheid informatie groeit met de dag die tot me komt. De ene of andere tekst kan moeilijk zijn en soms ook best makkelijk. Helaas kost al het lezen echt veel tijd en in het Engels blijft gewoon lastig.
Dus ik waardeer nogmaals jouw Nederlandse uiteenzettingen in het bijzonder om alles toch te kunnen volgen. Ga daar alsjeblieft mee door!
DANK.
 
nog een toevoeging,
ik denk wel dat VOEDINGS topics gescheiden moeten worden van puur de NIET VOEDINGS topics.
Ook ik heb wel het idee dat de heftige teksten inzake politiek enz. mensen die op voeding zoeken in eerste instantie, afschrikt.
 
Wederom dank voor de ondersteunende woorden! Zie mijn reactie in De doodsstrijd van de dollar: we gaan nadenken over een oplossing. Check vanmiddag de nieuwe blog uit, misschien valt het allemaal wel mee met dat Engels. Let me know!

Mike
 
Onderdeel van mijn beslissing is ook een stuk frustratie, die ik hier ook wel vaker heb geuit. Ik krijg nog wel eens het idee dat Nederlanders te gehersenspoeld zijn om wat ik doe op de juiste waarde te schatten. Uit deze reacties merk ik dat het wel degelijk wordt gewaardeerd, maar Nederlanders zijn alleen niet zo vocaal: ze lezen liever stilletjes mee dan van zich te laten horen. Daarom voel ik me echter regelmatig een roepende in de woestijn, dus jullie terugkoppeling doet mijn hart goed!



Kan ik me goed voorstellen en heeft mij doen besluiten vaker te reageren.
Femke
 
Hoi Mike,

Ik zuig alle voor mij interressante info in me op,zodat ik niet met een mond vol tanden sta in gesprekken,bedankt voor je enorme en tomeloze inzet , en ga zo door!

een tekst voor jou:

Als we aan voedsel denken dan praten we over brood, groenten, granen enz. en iedereen weet dat het verwerken van voedsel ons organisme energie geeft.

Niettemin zijn er mensen die door voedsel nauwelijks energie krijgen, hetgeen bewijst dat er in de eenheid: ziel, geest en lichaam iets niet in orde is.

Naast lichaamsenergie geven bepaalde voedingsbestanddelen ook geestelijke energie, wel te verstaan: denkkracht en emotionele sterkte.

Het hoeft geen betoog dat het hier gaat om volwaardig voedsel.

Als we over geestelijk voedsel praten dan menen we meestal: voeding, die ons spiritueel sterkt, of die ons spiritueel wijzer maakt en we menen vrijwel nooit een voeding die denkkracht en emotionele kracht geeft.

Toch is er een overeenkomst tussen lichaamsvoedsel en geestelijk voedsel; beide hebben tot doel ons energie te geven, een kracht die ons aanzet tot daden of tot gedachten dan wel tot sterke, goede emoties.

Hongeren kun je in twee opzichten: geestelijk en lichamelijk.

Beide ontberingen onttrekken energie en warmte aan ons en verminderen onze interesse, zowel voor aardse als voor geestelijke doelen.

In de alternatieve geneeskunde is het duidelijk dat er een direct verband bestaat tussen geestelijke en lichamelijke honger.

Er zijn behoeften die niet door lichamelijk voedsel kunnen worden bevredigd.

Het geestelijke hongergevoel kan lichamelijke stoornissen veroorzaken, precies zoals lichamelijke honger dit kan.

Als het lichaam goed wordt doorvoed en deze geestelijke behoeften sterk aanwezig blijven, ontstaan er niettemin lichamelijke klachten.

Het is dus belangrijk dat een mens lichamelijk en geestelijk voedsel krijgt.

Ook hier is een overeenkomst tussen lichamelijk en geestelijk voedsel: de mens eet zoals hij is en dit slaat zowel op lichamelijke, als op geestelijke voeding.

Zoals men niemand lichamelijk voedsel kan opdringen, uitgaande van de ene of andere principiële regel, zo kan men iemand evenmin geestelijk voedsel opdringen, uitgaande van de ene of andere overtuiging.

In beide gevallen verteert het voedsel slecht en kunnen er klachten ontstaan.

Er zijn talloze mensen, die uit lichamelijk, dan wel uit geestelijk voedsel, ernstig ziek worden.

Om hen te helpen moeten beide voedselsoorten veranderen, want aan een uitsluitend eenzijdige verandering heeft men niet veel, hoogstens kan er tijdelijk verbetering zijn.

Wel, wat voor eisen kan men in het algemeen aan geestelijk voedsel stellen: het moet ons innerlijk bevredigen, d.w.z. wij moeten er - precies zoals in het spreekwoord van de paarden - warm, voldaan, rijk van worden.

Hetzelfde wat een goede maaltijd doet.

Zodra iemand zich niet meer bevredigd gevoelt, deugt het voedsel niet meer voor hem.

Mystiek voedsel geeft voeding aan de emoties; intellectuele voeding scherpt het denken.

Toch behoeven geen van beide spirituele rijkdommen te verstrekken. Men kan zich net zo goed mystiek bevredigen aan muziek, ontspanning, kunst e.d. of intellectueel aan boeken, studies, gesprekken.

Geestelijk voedsel moet méér doen dan dit.

Je moet je erdoor innerlijk opengebroken voelen, verruimd, groeiend.

Een uitsluitend intellectuele studie verarmt dikwijls de emoties en omgekeerd.

Het is bekend dat intellect en emotie een eenheid behoren te zijn, dus volwaardig samen behoren te gaan; intellectuele hoogstandjes zoals mystieke extase kunnen onevenwichtigheid in de persoonlijkheid en in het organisme scheppen.

De mens zoekt vrijwel altijd zijn mystieke, dan wel zijn intellectuele honger te bevredigen, dus bepaalt zijn onevenwichtigheid de keuze van zijn voeding.

En dit zien we overal om ons heen gebeuren: de verbazing over de keuze van een medemens.

Iedereen beoordeelt nl. vanuit zijn eigen innerlijke situatie.

De mens is een unicum en kan ook als zodanig ontsporen, met unieke mankementen.

De Hoogste Bron of God staat buiten deze verhouding tussen voeding en keuzen.

Niemand kan tegen u zeggen: u hebt een goede keuze gedaan.

Uw innerlijke disharmonie, dan wel harmonie bepaalt uw persoonlijke keuze en uit uw keuze zou eventueel uw innerlijke standing, uw welzijn, zijn af te lezen.

We verwisselen psychologie, of psychotherapie nogal eens met geestelijk voedsel.

We leven in een tijd dat de honger der eeuwen zich als een machtige kracht naar buiten dringt en een heel pantheon van psychologen, psychotherapeuten en min- of meer religieuze verzorgers nodig maakt.

De rekening van de misstanden wordt altijd na het feit gepresenteerd, nooit eerder.

De meesten van ons zijn emotioneel en intellectueel gemanipuleerd, door suggesties gedeformeerd en verkeren in een verwarrende situatie, waar psychotherapie en religie om de voorgrond strijden. Hierin is een helder, spiritueel, objectief denken en voelen onmogelijk.

Een mens geeft gehoor aan een innerlijke behoefte, een instinctmatige drift die honger bevrediging zoekt.

En wat hongert?

Het hart? De ziel? Het intellect?

Wie weet precies wat er in hem om voedsel vraagt?

Hebben we ooit duidelijk geleerd of begrepen hoe we in elkaar zitten?

Hoe de verhouding is tussen geest (of denken), ziel en lichaam? Weten we ooit precies wat er op een gegeven moment in ons spreekt: de ziel, het intellect of het lichaam?

Kennen we onze ziel? Kennen we onze gedachten?

Kennen we ons lichaam?

De praktijk bewijst dat we niet zo heel erg op de hoogte zijn van deze drie. Meestal laten we ons van buitenaf beïnvloeden zonder eerst de eigen stem aan te horen, hetzij van de ziel, hetzij van het denken, hetzij van het lichaam.

Anders zouden we dat geestelijk voedsel eten dat deze drie hecht aaneensmeedt en deze drie - ieder op de eigen wijze - bevredigt en dus voedt.

De oude Grieken en Egyptenaren gingen hier beter mee om.

In onze tijd van computers verhongert de emotie of het hart en dit tekort wordt dan aangevuld door alle mogelijke cursussen, in Tai Chi, yoga, meditatie, mystieke ceremoniën.

Vandaar dat de cursussen als paddestoelen uit de grond opschieten; er is honger naar emotioneel voedsel.

Een bewijs dat de mens onevenwichtig is.

Dat onze tijd die onevenwichtigheid stimuleert en wel in velerlei opzichten, zoals ook de vervuiling van het milieu, de voeding van lichaam, ziel en geest aantast.

Een verstoort organisme kan zich niet meer oriënteren, het zoekt eenzijdige bevrediging.

Hetzelfde geldt voor de natuur of de aarde: een verstoord aarde-organisme kan zich niet volwaardig voeden, het zoekt eenzijdige waarden.

Als het organisme dorst heeft zoekt het water; als het benauwd is zoekt het lucht; als het koud is zoekt het vuur; als het honger heeft zoekt het vast voedsel en als het geestelijk hongert zoekt het ether, d.w.z. etherische ongrijpbare voedingsstof die bezieling geeft.

Voor de aarde, onze moeder aarde, gelden deze regels eveneens.

Het tragische is dat met de elementen ook de ether wordt verontreinigd. Zodat je kunt veronderstellen dat we ook ons geestelijk voedsel zullen moeten ontberen.

Mensen doen niet alleen aan lucht-, water- en aarde-vervuiling, zij doen ook aan ethervervuiling.

Ethervervuiling gebeurt ook door onze gedachten en onze gevoelens, zelfs al zijn deze verborgen.

Natuurkundig reinigt de ether zich - buiten door mensen - ook door de maan en de dauw.

De zon sterkt de ether, voedt de ether, de maan reinigt haar.

De nachttijd is onze reinigingstijd.

Als alles goed verloopt natuurlijk.

De zon, zowel als de maan, zijn echter mede afhankelijk van de lucht, de lucht die wij verzieken.

Door een algemene milieuvervuiling ontkrachten we dus de bronnen die voeden en reinigen en zo komen we in een vicieuze cirkel terecht, waaraan we slechts kunnen ontsnappen door een afdoende ingreep, een massale ingreep.

Wij voeden ons 's nachts, via onze ademhaling, méér met ether dan overdag.

Vermoeid opstaan betekent dat we die etherkracht hebben gemist: hetzij door vuile lucht, hetzij door een overactiviteit van het denken of de gevoelens.

Het reinigingsproces kon hierdoor niet plaatsvinden en dus kunnen we onze kracht niet hervinden.

Er zijn mogelijkheden om de reinigende of voedende etherconcentraties te verzamelen, te bundelen.

Dit kan door groepjes mensen gebeuren, en de soort of kwaliteit van de ether is uitsluitend afhankelijk van het soort mensen.

Niemand kan oproepen of uitstralen wat hijzelf niet bezit.

Die etherconcentraties noemen we een veld, soms is het een krachtveld, soms een vernietigend, soms een wurgend veld.

Maar het vormt altijd een krachtbundeling.

Ieder mens die geconcentreerd met iets bezig is, straalt een ether uit en deze is in overeenstemming met wat hij doet, denkt of voelt.

Breng verschillende mensen tezamen dan wordt zulk een veld sterker en degene die daarbinnen komt, baadt zich erin, tot zijn verderf of tot zijn herstel, of - en dat gebeurt ook - het glijdt langs hem af, het doet hem niets.

Iets wat ons niets doet, heeft geen enkele connectie met ons, blijft voor ons ongevaarlijk.

Of het ons "niets doet" kan beoordeeld worden naar onze gevoelens en onze gedachten daarna of soms naar onze lichamelijke klachten, enkele dagen, soms enkele weken, daarna.

Dan wordt de rekening gepresenteerd.

Het inhaleren van zulk een etherisch veld heeft nl. gevolgen in ons organisme. De ene mens is gevoeliger, kwetsbaarder dan de andere.

Dit is afhankelijk van zijn eigen uitstraling, zijn eigen etherkracht, die afweert, reinigt, onaantastbaar blijft.

En er wordt heel wat etherische kracht op ons uitgestraald, zelfs via beelden.

Onze ogen absorberen, maar kunnen ook afweren.

Wij leven in de tijd van de beelden: computerschermen zijn beeldend; de T.V. is beeldend; de reclame is beeldend.

Wij groeien op met stripverhalen, beelden dus.

En beelden voeden of ontkrachten via de ogen.

Wie beheerst zijn blik, wie beheerst het rechteroog - de zonnekracht, of het linkeroog - de maankracht?

Het oog staat regelrecht in binding met de ziel, met het denken en met het hart. Als beide ogen op elkander zijn afgestemd: dus de ene voedt en de andere reinigt het voedsel, gaat er harmonie naar de ziel.

Vandaar dat kijken zo vermoeiend is, de ogen zijn intens actief en soms bestrijden zij elkander, of de ene kan niet voeden en het andere kan niet reinigen.

De ogen inactief houden, zoals bij onbewust kijken, is uitermate inspannend. Als de ogen tevreden zijn - vrede hebben - worden denken, hart en ziel gevoed.

Vandaar dat het aanschouwen van schoonheid, zoals de Grieken dit beoefenden, harmonie geeft voor het gehele wezen.

Geestelijk voedsel komt via de zintuigen binnen: de ademhaling en de reuk; de ogen en het zien; het voelen en de huid; het smaken en de tong; de ziel en de ether.

De ether bevindt zich zowel in de reuk, in het zien, als in het voelen en het smaken. Zo zitten we dus vast aan de vijf elementen die ons omringen en die we, met ons allen, verknoeien.

Onze zintuigen zijn afhankelijk van de elementen, maar eveneens dienaren van het organisme en hopelijk ook dienaren van de geest of de ziel.

Dit is een groeiproces: zintuigen die worden veranderd door goede geestelijke voeding, door sterkende elementen, door innerlijke reiniging, het openbreken van wat levenslang verborgen was.

Dus goede geestelijke voeding doet iets in ons; is dit niet het geval dan is er geen of nauwelijks verbinding tussen het aangeboden voedsel en onszelf.

Iets dat wordt verteerd maakt zijn kracht vrij en, zoals het woord zegt: verwarmt ons.

Indien dit niet gebeurt kunnen er twee obstakels zijn: of wij zijn niet in staat het voedsel te verteren, dus is het niet voor ons, of het is minderwaardig voedsel en wij zijn niet in staat, om de een of andere reden dit te weigeren.

Laten we wel inzien dat wij het voedsel bepalen en niet andersom.

Het voedsel is ondergeschikt aan onze keuze.

Iemand kan zich slechts veranderen, heiligen, reinigen, innerlijk verrijken, wanneer hij voedsel tot zich neemt dat aansluit bij zijn geestelijke verteringsmechanisme.

Geen enkel onheilig mens kan zich heilig eten, maar heiligen voeden zich wel anders, hun keuze bepaalt hun voeding.

Hoevele leven en voeden zich niet z.g. "boven hun stand" en veranderen niets?

Het enige is dat zij een levensstaat moeten ophouden die niet bij hen past, met alle gevolgen van dien.

Geestelijk voedsel is niet bepalend voor ons, wij zijn bepalend voor het geestelijk voedsel.

Wij bepalen wat we nemen uit de aangeboden verscheidenheid en wij bepalen of wij genoegen nemen met de aantasting van de elementen, die zo noodzakelijk zijn voor de overleving van geest, ziel en lichaam.

Het is onze keuze of we besluiten onder te gaan in de massa en af te wachten of we het redden, dan wel ons op te richten en het heft in handen te nemen.

De weerbaren zijn altijd degenen die innerlijke kracht bezitten: de objectief voelenden, de helder denkenden, de innerlijk gereinigden, dus opengebrokenen.

De keuze, hoe deze ook komt, blijft aan ons, dit is de veelgeprezen vrije wil.

Moge onze keuze ons zegen brengen!
 
Ware woorden, jon! Als ik hier al wel eens gefrustreerd raak op mijn eigen platform over gebrek aan begrip en inzicht over dit soort onderwerpen, hoe frustrerend moet het dan wel niet zijn om in de buitenwereld hierover met je medemens in gesprek te gaan?

Vanochtend op de radio hoorde ik dat ze nu een meerjarenbudget voor defensie er doorheen willen drukken dat 'buitenparlementair' is bekonkeld. Achterkamerpolitiek dus! En waarom? Omdat we goed voorbereid moeten zijn in NAVO-verband op de evt. annexatie van de Baltische staten door Rusland. WELKE annexatie? Dezelfde als die van De Krim, waar ruim 90% van de bevolking zelf koos voor heraansluiting met Rusland?

Ondertussen vindt er in NAVO-verband in de Baltische staten wat ik noem een 'defensieve bezetting' plaats van deze landen, die pal aan de grens met Rusland liggen. Rusland wordt door Europese belastingcenten omsingeld op basis van een niet-bestaande dreiging omsingeld! Veel succes om dit uit te leggen aan je medelanders!

Mike
 
Ik ben heel blij met jouw artikelen en kijk op niet-voeding en ik heb veel waardering en bewondering voor de energie die je erin steekt.

Zeker twee keer per dag bezoek ik de site. Eveneens hecht ik waarde aan jouw analyse. Als je de vraag moet beantwoorden waarom we voor de gek gehouden worden met voeding kom je automatisch uit bij deze onderwerpen.

Onder vrienden, familie of aan cliënten laat ik wel eens ontvallen wat er gaande is.
Sommigen vinden het interessant, voor anderen is het een brug te ver. Zij die het interessant vinden gaan weer zelf op zoek en zo is weer een zaadje geplant.

Wil maar zeggen de steen die jij gooit in de vijver rimpelt uit, ook al zie je het niet terug in de actieve bijdrage van lezers op het forum, waaronder ikzelf.

 
Dank, dank, dank! Dit sterkt mij in de overtuiging dat ik wel degelijk ook hier door moet gaan hiermee. We moeten alleen een modus zien te vinden die anderen die hier niet op zitten te wachten niet afschrikt. Ik kom er nog op terug!

Mike
 
Ik sluit me graag aan bij jouw woorden Spal.

Bedankt Mike voor je zelf-loze inzet op het forum en de verspreiding van een hele belangrijke boodschap.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Berichten
546.860
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan