Syrie

Bewijs dat het Russische vliegtuig in het Syrische luchtruim is neergeschoten:

http://sputniknews.com/military/20151124/1030695406/mod-su-24-flight-path.html#ixzz3sRt8zTnY

Mike

Voor de mensen die liever Nederlands lezen;
http://bovendien.com/categorieen/actualiteit/putin-blijft-koel-ondanks-provocaties-van-de-elite

Schaakmeester Poetin flikt het weer! Hij heeft een samenwerkingsverband voor elkaar gekregen met Frankrijk, waarbij illegale oliesmokkel naar Turkije hoog op de agenda staat:

https://www.rt.com/news/323603-isis-oil-smuggling-turkey/

En Turkije heeft het nakijken. Ondertussen is er genadeloos afgerekend met de daders van de moord op de piloot van de Su-24 en de marinier in de zoekhelicopter:

https://www.rt.com/news/323578-su24-search-terrorists-killed/

Rusland heeft er een nieuwe vijand bij: de Turkmenen. Deze ontdekken nu met wat voor geduchte vijand zij te maken hebben. En Turkije heeft het nakijken.

Mike

Rusland heeft Turkije inmiddels ook gedwongen tot medewerking i.p.v. tegenwerking omtrent het onderzoek naar de ware toedracht achter het neerhalen van het Sukhoi-vliegtuig:

http://sputniknews.com/politics/20151127/1030833059/turkey-russia-cooperation.html

Rusland heeft een zware troef achter de handen: de South Stream-gaspijpleiding. Het zou een economische ramp zijn voor Turkije als Rusland besluit om geen zaken meer met hen te doen!

Mike

tYSO8Ph.jpg

Mike

Ik heb het nog steeds razenddruk en volgende week wordt helemaal een gekkenhuis: drie keer repeteren met twee bands, een lezing in Den Haag en twee optredens met twee bands. Ik probeer tusen de bedrijven door het alternatieve nieuws bij te houden, maar ik zal dit uitsluitend doen op mijn andere platform, ConspiracyDiscovery. Wil je op de hoogte blijven, dan moet je daar dus dagelijks checken.

Mike

Klasse, das ist ja super (dat filmpje!)

Zeg Mike, geen stress in de adventstijd hoor - doe rustig wat je hebt te doen en mocht er een drama gebeuren, dan krijgen we het wel mee. Ondertussen dobbert het wel gewoon door met de gewone ellende.
Succes en plezier volgende week!

Dorothé

Turkije weigert de grens met Syrië te sluiten om oliesmokkel te stoppen.

http://sputniknews.com/middleeast/20151204/1031234308/turkey-bordel-oil.html

Mark

De strijd spitst zich nu toe op de Turks-Syrische grens, vanwege wapentransporten en illegale oliehandel. Bovendien vormen de Turkmenen een '5e colonne' in dit hele verhaal.

Mike

Gisteren plaatste Mike een link naar een artikel dat stelde dat IS in feite anti-islam is. Ik vond dat in eerste instantie een goed artikel en plaatste er een tweet over.

Bovenaan dit artikel staat een citaat uit de Koran (5:32):
Islam proclaims that killing one human being (unjustly) is equal to killing the whole humanity (Qur’an, 5:32)

Niet heel lang erna kreeg ik een duidelijke reactie van een Engelsman die schreef dat dit citaat niet klopt en hij gaf me het volledige citaat van 5:32 plus het daarop volgende vers 5:33, zoals het (vertaald) in de Koran staat. De rest van het artikel klopte volgens de Engelsman dan ook totaal niet.

Ik besloot om verder onderzoek te doen, zodat ik m’n eigen mening kon vormen. Want wat wist ik nou eigenlijk echt over de Koran?

Hier vond ik meerdere Engelse vertalingen van de Koran, gerangschikt in hoofdstukken en versen.

Daar las ik het volledige citaat van 5:32:

Because of that, We decreed upon the Children of Israel that whoever kills a soul unless for a soul or for corruption [done] in the land – it is as if he had slain mankind entirely. And whoever saves one – it is as if he had saved mankind entirely. And our messengers had certainly come to them with clear proofs. Then indeed many of them, [even] after that, throughout the land, were transgressors.

En 5:33:

Indeed, the penalty for those who wage war against Allah and His Messenger and strive upon earth [to cause] corruption is none but that they be killed or crucified or that their hands and feet be cut off from opposite sides or that they be exiled from the land. That is for them a disgrace in this world; and for them in the Hereafter is a great punishment.

Dat is een stuk minder liefdevol dan wat vaak door Westerse moslims wordt verkondigd. Vaak hoor je alleen een deel van 5:32 vermeld, zoals in bovenstaand artikel en zoals Obama ook gedaan heeft in een toespraak, waardoor het lijkt of de (fundamentele) Islam een liefdevolle religie is die geen geweld predikt.

Ik kwam nog veel meer versen tegen die aanspoorden tot geweld tegen de ongelovigen (zij die niet geloven in Allah).

9:29:

Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the Religion of Truth, from among the People of the Book, until they pay the Jizyah with willing submission, and feel themselves subdued.

Dus niet alleen geweld gebruiken als je aangevallen wordt, maar actief vechten tegen ongelovigen (of anders-gelovigen).

Maar waarom valt IS dan ook moslims aan in bijv. Irak?
IS bestaat uit Sunni moslims die zich strikt aan de Koran houden en doodt andere moslims die zich minder strikt hieraan houden. Bovendien is er een politieke kwestie gaande waardoor ook Shia moslims (die zich ook streng aan de Koran houden) gedood worden.

Beide moslim-groepen worden door IS gezien als ongelovigen en moeten dus, volgens de Koran, gedood worden.

Ik zag een lezing waarbij een ex-moslima uitlegt aan een klas studenten (veel moslims) in Engeland, waarom ze geen moslim meer is en zij en een andere vrouw vertellen onder andere over hoe slecht ze in Islamitische landen behandeld zijn. Er waren veel spanningen gedurende de lezing, maar uiteindelijk kwam er een goede discussie los. Er kwam een aantal keer naar voren dat in landen als Saoudi Arabië een andere Islam wordt beleid dan dat zij (Westerse moslims) dat doen.

En dat terwijl ze toch van dezelfde Koran uitgaan. Ik zag een goede verklaring van David Wood in onderstaand fimpje hierover, waar ik zelf ook aan dacht. Moslims die opgegroeid zijn in het Westen, krijgen (deels) de Westerse normen en waarden mee van het land waar ze wonen.
De Koran wordt dan in dat licht bekeken, vanuit die normen en waarden die veel milder zijn dan in een Islamitisch land.

David Wood ontleed daarnaast diverse versen uit de Koran (in context) in dit filmpje. David Wood is zelf een Christen overigens.

Dus strikt genomen volgt IS de opdrachten uit de Koran op, hoe verderfelijk ook en IS is dus niet anti-islam. En het wordt dus militair en financieel gesteund hierin door landen als Turkije, Amerika en Saoudi Arabië.

Mijn voorlopige conclusie is dat de Koran en Islam wel degelijk oproept tot geweld, maar dat er gelukkig vooral in het Westen veel gematigdere moslims wonen, die totaal niet gewelddadig zijn. Ik ken persoonlijk verschillende moslims die zeer vredelievend zijn en ook niet worden aangesproken over hun moslim-zijn (ze kleden zich westers, dus het is van de buitenkant niet zichtbaar dat ze moslim zijn).

Het nadeel is dat verschillende niet-moslims (zoals Wilders) alle moslims over 1 kam scheert.

Ik ben benieuwd hoe de moslims op dit forum hier tegenaan kijken. Een cursist van mij vertelde me laatst dat hij nog wel eens wantrouwend wordt bekeken door mensen. Alsof alle moslims terroristen zijn.

Mark

Verbaast mij niets, aangezien de 3 georganiseerde religies allemaal uit dezelfde koker komen en uitgaan van een straffende en wraakzuchtige God.

Mike

Er komt nog meer aan. Ik verwacht ook 'terreur' op Duitse en Amerikaanse bodem, misschien ook wel hier in Nederland.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.543
Leden
8.665
Nieuwste lid
Solana
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan