We zullen zien, Arend, het is nog te vroeg om te constateren dat dit scenario daadwerkelijk zal worden uitgespeeld. Als je gelijk gaat krijgen, ben ik zeker bereid om toe te geven dat ik het verkeerd heb ingeschat.
Feit is dat Trump voor zijn buitenlandbeleid volledig in de tang zit van de Deep State. Interessant om te zien dat enkele dagen nadat Trump en Tillerson hadden aangekondigd juist geen 'regime change' meer te willen in Syrie dit gebeurt. Gedurende die dagen kondigde ook Steve Bannon zijn vertrek aan uit de National Security Council.
Een van de grootste inschattingsfouten die Trump voor zijn NSC heeft gemaakt is wel het heilige principe 'nooit zaken doen met familie'. Zijn schoonzoon Jared Kushner, een zionist eerste klas, onderdeel laten uitmaken van zijn directe kring van adviseurs heeft ertoe geleid dat Kushner, samen met Reince Priebus, een meerderheidsstem hebben gekregen en Bannon het nakijken heeft, dus houdt deze nu de eer aan zichzelf. Dit voorspelt weinig goeds voor het verdere buitenlandbeleid van Trump, want nu is de enige tegenstem in de NSC verdwenen en wordt Trump uitsluitend nog door zionistische neocons 'geadviseerd'.
Uiteindelijk gaat het niet om jouw gelijk of mijn gelijk, maar dat we niet gaan recht praten wat krom is. Vandaar dat ik schreef dat ik deze raketaanval niet ga verdedigen. Als nu bewezen zou zijn dat de gifgasaanval ook daadwerkelijk door Assad zou zijn uitgevoerd was er wellicht nog iets voor te zeggen geweest, maar tot nu toe zijn de enige vingerwijzers naar Assad de uiterst dubieuze Witte Helmen en het Syrian Observatory for Human Rights. Als Trump op basis van dat soort bronnen nu al bereid is tot militaire actie zegt het veel over het 'advies' dat hem door lui zoals Priebus en Kushner wordt ingefluisterd. We kunnen alleen maar hopen dat Trump nog de wijsheid ontwikkelt om hier ook eens tegenin te durven gaan, zoals Kennedy destijds. Maar ja, je weet wat er daarna met JFK is gebeurd...
Vorige week nog liep Trump gewoon weg van een openbare ondertekening van een decreet (executive order) nadat hij een kritische vraag kreeg van een journalist over Michael Flynn en liet zijn VP Mike Pence verdwaasd achter. Begint de druk Trump teveel te worden?
Mike