Telegram groep

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vuurvogel
  • Startdatum Startdatum
V

Vuurvogel

Guest
Ik zit te denken aan een besloten Telegram groep:
Je kan je nummer afschermen en een gebruikersnaam verzinnen. Het is makkelijk om wat af te spreken, of als iemand hulp nodig heeft, of als je je ei kwijt wil, noem maar op.

Vooral de komende tijd lijkt het me belangrijk om iets te hebben, bijvoorbeeld deze groep.

Bij voldoende animo kan ik een groep aanmaken. Daarvoor zijn minstens 2 contacten nodig.

ik doe mee, ik heb het sinds een paar weken.
Maar dat nummer/naam afschermen ed ben ik nog niet tegen gekomen. Hoe moet dat?
Dan kunnen we ook wat meer prive spreken

Goed initiatief vuurvogel. Maar is het doel om dan berichten die normaal hier worden geplaatst te chatten buiten het forum om? Of allebei?

Naïef, je kunt bij instellingen kiezen voor privacy en daar kiezen bij telefoonnummer niemand.

Ik wil ook meedoen, maar ben totaal geen smartphone mens ik haat dat ding.
Kan ik dit ook doen via mn pc want volgens mij heb ik wel een telegram app op mn system staan dan kan het toch ook (typen gaat veel makkelijker vandaar).

Goed initiatief vuurvogel. Maar is het doel om dan berichten die normaal hier worden geplaatst te chatten buiten het forum om? Of allebei?
Nee, het eerste wat in me opkwam, eigenlijk al een tijdje geleden, was de privacy en het gemak rondom het afspreken. En wat ik een goed idee vind, ik citeer Mike;
Ik kan iedereen die vol zit met opgekropte frustratie rondom deze nu al veel te lang durende situatie aanraden om hetzelfde te doen. Laat het niet afhangen van twee forum-meetings per jaar bij Marijan, maar kruip zelf bij elkaar en deel je verhalen. Als ik iets heb geleerd van AA, dan is het wel DELEN IS HELEN. Onderschat ook niet de kracht van een ‘denktank’ van gewone mensen die op een soortgelijke golflengte zitten

Als jullie me je contactnaam geven in Telegram, dan creeer ik een Telegram-groep en voeg jullie toe.

Mike

We doen het nog anders. Ik heb zojuist een Telegram-groep aangemaakt genaamd 'Kronakreuners'. Je weet nooit wat voor censuur er nog gaat komen, ook op Telegram, en dus wilde ik op verhulde wijze verwijzen naar corona. Kreuners, omdat we hier allemaal onder lijden. Iedereen die op Telegram zit kan nu zoeken op deze naam via de zoekfunctie en zichzelf toevoegen aan deze groep. Ik moest minimaal 1 persoon uit mijn contacten toevoegen, dus Jasper is reeds toegevoegd (je gaf immers aan hieraan deel te willen nemen). Wie volgt?

Mike

Ik krijg niets te zien als ik zoek 😟 Hoe kan dat?

@Jokejoke, je kan op je pc inloggen met je tel. nummer. Dan ontvang je een login code op je mobiel en die voer je in op de pc.

Ik doe graag mee. Via de zoekfunctie  van Telegram komt 'Kronakreuners' bij mij niet in beeld... Misschien heeft 't wat verwerkingstijd nodig? Of kun je me toevoegen (contactnaam widha)? Of evt de link hier delen? Of is dat niet veilig?

Kan iedereen zomaar lid worden? Of moet men toegevoegd worden? Hoe waarborgen we de beslotenheid en zorgen we dat er geen trollen binnenkomen/meelezen?

Ik kan hem ook niet vinden via de zoekfunctie.....
Volgens mij werkt dit alleen bij een nieuwskanaal en niet bij een groep.
Mike kun je zien of je mij kunt vinden onder de Telegram naam Jeetje B?

Kan dat ook als je geen smartphone hebt, dus via computer? Ik kan wel een mobielnummer opgeven, maar wil dat anoniem doen. Ik heb hier al eens gevraagd en ook antwoord gekregen, maar ik wilde dat toen voor Berlijn doen. Ik heb het toen niet gedaan en weet er dus niet meer het fijne van.

Ik ben een echte kneus wat dat betreft, omdat ik niets van dat alles heb, geen twittter, alleen linkedIn.

Wat kun je daarmee? Is het net als email? Maar dan moet je er dus steeds op inloggen?

Dorothé

Als iedereen z'n instellingen aanpast bij privacy > groepen en kanalen > wie kan je aan groepen toevoegen

Je hebt een o6 nummer nodig Dorothé, daarna kan je kort gezegd via je pc inloggen op telegram. Via de instellingen kan je je 06 onzichtbaar maken.
Tz1g8jedhdkgu8iu6gyh7dhql9cgg7k96.jpg

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan