The Great Awakening

God schiep de mens.... Adam man naar zijn evenbeeld
Daarna creëerde Hij uit Adams rib Eva nergens evenbeeld..

Eva viel voor de verleiding van satan waarna ze van de symbolische appel at daarna verleidde de eva Adam met de zelfde technieken sex dus.. Adam.

Ga maar in de oude Joodse geschriften zoeken.

De vrouw Eva is gevallen voor satans verleiding niet de man Adam daarmee is de vrouw Eva verantwoordelijk voor de zondeval Adams fout is dat hij Eva niet direct het paradijs uitgeschopt heeft, maar dat is van een andere orde

PS bij mij vliegen vrouwen na een waarschuwing de deur uit ik de man bepaal wat in mijn huis gebeurt.
Haha
Voortschrijdend inzicht laat het volgende zien:

God schiep dus de mens... Adam naar zijn evenbeeld:
Adam was androgyn ( net als God zelf onzijdig)

Daarna creëerde hij uit Adams rip, een 2e Adam (namelijk een onderdeel van zichzelf).
Dat was niet handig, dus op dat moment frutselde hij er een wormvormig aanhangsel aan
en iets bij Adam2, omgedoopt tot Eva, waar dat in kon.
Want komend vanuit eenheid, blijft de mogelijkheid tot eenwording, via seks.

God heeft de eenheid man-vrouw verantwoordelijk gesteld voor de zondeval:
ik twijfel niet aan het beoordelingsvermogen van God de Almachtige.

PS: Ik bepaal welke vent het verdient dat hij bij Mij mag wonen.
Geen nonsens want dan is het over en schluss, weg eenheid ;)

Laatst bewerkt:
De Nag Hamadi geschriften hebben mijn voorkeur.
Aan de bijbel is door de kerk veel te veel gesleuteld wat mij betreft.
Vind ik ook.

Jacob Slavenburg is een medevertaler van de Nag Hammadi-geschriften in het Nederlands.
Ik heb diverse lezingen van hem bijgewoond in een woord Geweldig!!
Hij heeft ook interessante boeken hierover geschreven.
Maar misschien zijn die je al bekend?

Vind ik ook.

Jacob Slavenburg is een medevertaler van de Nag Hammadi-geschriften in het Nederlands.
Ik heb diverse lezingen van hem bijgewoond in een woord Geweldig!!
Hij heeft ook interessante boeken hierover geschreven.
Maar misschien zijn die je al bekend?
Ja top!, ik heb ook eea van Jacob Slavenburg gelezen alsook andere uitleggen.
Vind ze allemaal positief tot nu toe.
Ook vind ik het tekenend dat de kerk deze geschriften tot niet-apocrief (ongeloofwaardig, niet-goddelijk geinspireerd) verklaarde.
Op wiens gezag?
Een :devilish: paus?
Gelukkig heb ik helemaal niets met kerken en al helemaal niet met hun zogenaamde 'gezag' 🤣

Ongelooflijk veel om uit te pakken wat hier allemaal voorbij is gekomen toen ik mijn laatste lezing van dit jaar gaf. Te veel nu, want ik ben wel zo'n beetje door mijn energie heen voor de dag, dus morgen meer.

Tipje van de sluier:

God schiep Adam in Zijn evenbeeld. Het is de MAN die het dichtst bij God staat, dus spiritualiteit is NIET vrouwelijk.

Adam en Eva zijn beide afvalligen. Eva liet zich verleiden door het Kwaad, maar Adam liet zich verleiden door Eva, het vleesgeworden Kwaad. Beiden gebruikten hun vrije wil en droegen dus verantwoordelijkheid voor hun eigen acties.

Gnostiek/Nag Hamadi = Luciferiaans. Jehova (God) wordt niet geeerd, maar in plaats daarvan een godin genaamd Sophia = kennis = verlichting door geleerde kennis = erfzonde = Lucifer.

Mike

Laatst bewerkt:
Dat mannen de leiding nemen is niet meer dan normaal, leiding geven is een mannelijke taak niet vrouwelijk vrouwen volgen zorgen en daar zit niets tussen, vrouwen zijn ook de oorzaak van de zondeval het luisteren en volgen van de leugens van satan.
Nou ja, als je er samen niet (meer) uitkomt, zit er vaak niet veel anders op dan beiden je eigen weg te gaan.
Hoewel ik aardig dominant ben, gebeurt het meeste in ons huishouden in goed overleg, met humor, en met respect voor elkaar. Gelukkig heb ik geen volgzame vrouw. Dat houd me scherp! 😀
Een vegan vrouw zou voor mij trouwens ook enkele bruggen te ver zijn 🤪
Gelukkig houden we allebei van goed vlees van grasgevoerd vee direct van de boerderij 😋

Gnostiek/Nag Hamadi = Luciferiaans. Jehova (God) wordt niet geeerd, maar in plaats daarvan een godin genaamd Sophia = kennis = verlichting door geleerde kennis = erfzonde = Lucifer.

Mike
Daarin kan ik je niet volgen.
Hoezo is een vertaling van de Nag Hamadi geschriften hetzelfde als theoretische godkennis?

Nou ja, als je er samen niet (meer) uitkomt, zit er vaak niet veel anders op dan beiden je eigen weg te gaan.
Hoewel ik aardig dominant ben, gebeurt het meeste in ons huishouden in goed overleg, met humor, en met respect voor elkaar. Gelukkig heb ik geen volgzame vrouw. Dat houd me scherp! 😀
Een vegan vrouw zou voor mij trouwens ook enkele bruggen te ver zijn 🤪
Gelukkig houden we allebei van goed vlees van grasgevoerd vee direct van de boerderij 😋
Ik zeg ook niet dat er geen overleg mogelijk is, en ik verlang geen totale volgzaamheid, maar het is en blijft mijn huis, en een beetje balans en reëel tegengas prima.
Het probleem van de huidige samenleving zijn vrouwen die gefeminiseerd wel bepalen wat gebeurt, maar wel gillen om alimentatie als het ontploft, dan kunnen ze ineens zelf niets meer.
Ik heb mn lesje wel geleerd wat dat betreft, ik geef de grenzen aan.
Roos at gewoon vlees hier soms niet maar dan wel vlees op tafel de tweede keer niet was ook vertrekken, ik eet vlees 2 x daags geen discussie over mogelijk 😁

John Lash wordt gezien als een gezaghebbend persoon over dit onderwerp:

Mike

De Nag Hammadi geschriften getuigen slechts van de vele dwalingen die er in de eerste eeuwen na Jezus ontstonden door versmelting van zijn leringen met heidense mythen en filosofieën. De boodschap van deze geschriften is in essentie dezelfde als die van vele andere religies: de mens moet zélf de weg naar God terugvinden. En het leven van Jezus dient daarbij hoogstens ter inspiratie.

Kortom satanisme ten top

De boodschap van deze geschriften is in essentie dezelfde als die van vele andere religies: de mens moet zélf de weg naar God terugvinden.
Moet het initiatief en de wens tot het verbinden en het beleven van God niet uit jezelf komen?
Mss komt het initiatief vanuit God als je daartoe gezegend of uitverkoren bent, daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

John Lash wordt gezien als een gezaghebbend persoon over dit onderwerp:

Mike
Mensen fantaseren, leggen teksten uit, delen in, filosoferen en bedenken een heleboel.
Is God niet de enige werkelijk gezaghebbende?

Door mensen geschreven, maar door God gedicteerd. En die Nag Hamadi heeft zichzelf ook niet geschreven, dus vanwaar de dubbele standaard? En wie heeft de NH dan gedicteerd? (hint: niet God).

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan