Ademen is voor mij ‘het lijntje naar boven’, ademen is voor mij ‘de oeroude religie’. Ademen is voor mij God. Het is de Adem die mij beschermt tegen alles.
Hoeveel mensen hebben deze ‘oude’ religie nog? We zitten vast in onze bovenlichaam, daar dwalen we nu al eeuwenlang rond terwijl de adem ontstaat in het onderlichaam, daar in het bekken waar het leven begint. De geboorte van een kind laat ons dat duidelijk zien.
Angst begint met het verliezen van het vertrouwen in de adem, je ziet jezelf afgescheiden van je natuurlijke goddelijke aard. Het is het ‘ik tegen de wereld’. Wij gaan ademen met bewegingen want dat geeft ons houvast, we gaan ons met de adem bemoeien….. terwijl de adem vanzelf moet gebeuren, zonder beweging van onze kant…net zoals ons hart zonder beweging van onze kant blijft kloppen, en de maag voedsel verteert zonder onze inmenging.
Dat is wat Dr. Buteyko bedoelde met ‘oppervlakkig ademen’. Zo min mogelijk beweging van onze kant, laat de adem vanzelf opkomen, laat de adem ontstaat in je bekken, geef je longen een moment van rust.
Als wij zo leren ademen, dan begint de verandering in ons leven, want de adem beschermt ons en geeft ons gezondheid. Waarom zouden we anders ademen?
De adem is een Godsgeschenk, als je hiervan gebruik maakt dan kan je bergen verzetten
Adem werkt heel nauw samen met gedachten, waak altijd over je gedachten want zodra je maar even twijfelt of piekert zit je zo weer vast in je bovenlichaam, de adem zit veel te hoog met alle ellende die ermee gepaard gaan.
Levensstaat is een bewustzijnsstaat, en het hangt van ons bewustzijn af hoe ons lichaam reageert. Als we vanuit onze bovenlichaam ademen, zitten we nog vast aan de wetten van de aarde en daarmee zullen wij ons lichaam extra moeten voeden.
De Iceman kan zich heel wat veroorloven op dat gebied omdat hij leeft vanuit een ander bewustzijnsstaat. Hij laat zich ademen, hij geeft zijn lichaam over aan de adem (aan God) en kan daarmee het onmogelijke.
Eigenlijk is dit gegeven zo oud als de wereld alleen wij weten dit niet meer, omdat we afgedwaald en vast zitten in ons bovenlichaam. Het bekende verhaal van bijna iedereen….