Quote:
Ongeloofelijk dat je het zo ver heb laten komen zonder er aan te denken dat het weleens kon liggen aan de veel te weinig koolhydraten.
Ik zou zeggen, aan de quinoa jij!
Inderdaad, dat kan je wel stellen ja. Het is vaak in me om gegaan hoor, maar dan lees je overal dat bij parasieten en candida zetmeel uit den boze is, en als je behandelaar het ook nog eens zegt.. dan ga je toch dat pad op, ofzo. Niet goed te praten want ik heb mezelf er nu uiteindelijk wel echt mee.
Achteraf gezien denk ik: wake up! Ik heb zo vaak drang gehad naar suiker (als in: vers geperste sinaasappelsap vooral!). Maar wanneer ik m'n suikerspiegel prikte was deze volledig normaal.
Zo zei behandelaar 'kijk hoe ver je het redt, als je last krijgt van een lage suikerspiegel moet je er wat aan doen'. Maar dat leek ik niet te kunnen ontdekken, dus ik ging vooral zo door als waar ik mee bezig was. De duizelingen en het licht in hoofd zijn was te wijten aan een overkil aan gifstoffen van de die-off, aldus behandelaar ook. Maar, of je dan ook echt helemaal uit het leven gerukt moet worden als in 'niets meer kunnen doen' dan betwijfel ik 't. Niets gaf ook verlichting, wat ik ook deed.
De quinoa opgegeten, een heel volle opscheplepel, voel ietsje verlichting maar ik vermoed dat dat ook niet in 1 keer opgelost kan worden? Ik ben vermoedelijk al echt in ketose, lijkt me, en alvorens ik daar uit vandaan ga.. heeft dat wel langer de tijd nodig.
Zijn er ervaringen? (Volgens mij op zoek naar geruststelling, het voelt zo akelig).
Ook opvallend verschijnsel: als ik ga plassen ruikt 't niet oké. En ik drink veel water, en had daar nooit last van. Ineens ruikt het... Ook typisch ketose toestandje lijkt mij.
Quote:
Volgens mij is jou al eerder aangeraden om meer koolhydraten te eten. Een paar maanden geleden door Gerrit:
Klopt Tanja, maar zoals ik hierboven ook zei: ik was de weg kwijt. Ik hield me vast aan het feit parasieten te hebben en dat het dan écht niet kon.