Zo te lezen zijn hier de meesten v h forum al een mooi stukje op weg naar het nulpunt gezien het feit dat we tegen de niet wakker willen wordende normie massa aanlopen en dit steeds moeilijker vinden.
Ook ik had zo mijn frustratie momenten, vooral als het toeristen seizoen begint, verdriedubbeld de hoeveelheid mensen hier in de omgeving.
Doorgaans is het volk hier vrij relaxed en gemoedelijk en de bangerikken laten we lekker veilig op hun eilandje zitten, maar als de winkels voller worden met angsthazen en schijtlijsters, wordt boodschappen doen een beproeving merkte ik, kwam regelmatig chagrijnig thuis. Omdat ik zat was van de hele tijd dat negatieve gedoe met mensen, dacht ik, wat als ik Q's 'we are the news now' eens letterlijk neem. Ik ga tegenwoordig altijd met t-shirts met kritische teksten erop naar de winkel om te kijken of en wat voor reacties ik erop krijg. Eerst had ik zoiets, de kans bestaat dat ik vanaf nu als soort van dorpsgek door het leven ga, nou ja, dat zei dan maar zo. Maar grappig genoeg krijg ik redelijk goede reacties, gesprekken, bijval van mensen waar ik het niet van vermoed had en blijken er toch meer mensen te zijn, die op zijn minst hun vraagtekens hebben bij dat hele cojona gebeuren. En ik ben natuurlijk altijd bereid om hen nog wat wakkerder te porren, wel in behapbare stukken, ik wil ze niet direct verliezen aan “cognitieve dissonantie”, maar geef ze wel genoeg mee om over na te denken. Merk vaak, dat het voor veel mensen echt teveel ineens is als je ze uitlegt van de hoede en rand. Wij zijn echt op een véél verder gevorderd niveau wat betreft wakker zijn.
En er lijkt wel wat schot in de zaak te zitten, al gaat het ook mij nog niet snel genoeg. Echte marathon dit proces, dus gewoon stug doorgaan en moed houden!