Trump

Uiteraard is dat allemaal een gevaar voor de democratie. Vandaar dat geen enkel clubje moet kunnen vertellen dat zij weten wat "het volk" wil. "Het volk" bestaat uit verschillende groepen, individuen, religies, overtuigingen, enzovoorts, enzovoorts. Vandaar dat je er alleen komt door diversiteit te accepteren en te integreren.

Discussie op fb

Ik ben het eens met het laatste wat je zegt. Het is misschien inderdaad te laat om te demonstreren, maar misschien ook niet omdat met nu praat over een wetsvoorstel om de Electoral dingest af te schaffen. Als dat er doorheen komt, heeft Hillary gewonnen met een miljoen stemmen meer.

Als Trump zegt dat hij vindt dat abortus verboden moet worden en vrouwen die abortus hebben gepleegd gestraft moeten worden is hij een seksist. Als hij vindt dat vrouwen bij hun 'pussy gegrabt' moeten worden, is hij een seksist.

Als Trump zegt dat het huwelijk bestemd is voor man en vrouw en niet voor mensen van hetzelfde geslacht en alles wat daarbuiten valt, is hij een homofoob.

Als Trump zegt dat hij een muur wil bouwen tussen Mexico en de VS om de immigranten/vluchtelingen te weren vanwege criminaliteit, is hij een racist. Als hij vindt dat immigranten niet thuis horen in VS is hij een racist. Als hij vindt dat moslims niet meer welkom zijn in de VS is hij een racist.

Amerika is gebouwd op immigratie. De 'originele' bevolking is weggejaagd of vermoord door immigranten in de tijd van de wereldreizigers (het westen dus) zoals Trump zelf is.

Ik respecteer iedereen zijn mening, zo ook de jouwe, maar weet wel dat de dingen die hij heeft gezegd de rechten van de mens schaadt.

Iets in mij wil dit even met keiharde feiten etc omver blazen.

OK, komt-ie, of 't veel uit zal halen weet ik niet, want 'libtards' luisteren met hun mond en niet met hun oren:

Electoral college-'argument': Hillary heeft 6 staten binnengesleept, tegenover 44 staten voor Trump. Dat zijn 306 'electoral votes' voor Trump tegenover 232 voor Hillary. Ik noem dat een 'landslide'! Hoezo heeft Hillary de 'popular vote' gewonnen? Dit betekent dat men nu demonstreert tegen de democratie! Precies als na het Brexit-referendum. Te lui om bijtijds je bed uit te komen en in de rij gaan staan om te stemmen en naderhand gaan rellen omdat de uitslag je niet bevalt. Maar blijf vooral zo doorgaan, want er staat nog een aantal belangrijke verkiezingen aan te komen hier in Europa!

Het seksisme-'argument'. Abortus is kindermoord (infanticide). Dit presenteren als een 'vrouwenrecht' is absurd. Baas in eigen buik? Vrouwen zijn de dragers van leven, niet de vernietigers ervan!

Tweede seksisme-'argument'. Heb je nooit eerder mannen onder elkaar horen praten over vrouwen? Het kan serieus nog veel erger. En vrouwen slaan nooit dergelijke taal uit over mannen als ze onder elkaar zijn? Bill Clinton is een aantoonbare verkrachter. Waarom hebben we het daar niet over?

Het homofoob-'argument'. De natuur heeft twee tegenovergestelde geslachten gecreeerd, waarvan de man de gever van leven is en de vrouw de drager van leven, met voortplanting als doel. Het huwelijk is specifiek gericht op een verbintenis voor het leven tussen man en vrouw, waarbij de vrouw de naam van de man draagt zodat zijn geslacht als gever van leven blijft voortbestaan. Dit is een biologisch gegeven en heeft niets met 'seksisme' of 'homofobie' te maken. Twee mensen van hetzelfde geslacht de mogelijkheid geven om te huwen doet afbreuk aan de heilige verbintenis van het huwelijk als bezegeling van heteroseksuele en monogame voortplanting, die de basis vormt van de meest succesvolle samenlevingen.

Het immigranten-'argument'. Trump is voor legale immigratie, geen illegale. Hier in Europa zien we wat voor Trojaans paard we binnenhalen als we de deuren wagenwijd open zetten: een verkrachtingsepidemie in Duitsland en Zweden en moslimterrorisme in Frankrijk. Maakt dit alle vluchtelingen tot geweldplegers en verkrachters? Nee, maar als jij een schaal M&M's hebt en 10% daarvan is giftig, durf jij dan een handjevol daarvan in je mond te stoppen? Pas als je de grenzen dichtgooit kun je aan de poort controleren wat voor volk je binnenlaat en of ze een productieve bijdrage kunnen leveren aan de samenleving. Daar is niets racistisch aan, dat is gewoon de samenleving behoeden voor verval uit naam van 'tolerantie'.

Het andere immigratie-'argument'. De immigranten die het hedendaagse Amerika hebben opgebouwd waren keiharde werkers, een totaal ander slag dan de jonge ongeletterde uitkeringstrekkers die Europa nu binnenvallen. Het klopt dat de oorspronkelijke bewoners zijn onderdrukt en uitgemoord en daarnaast heeft Amerika een verleden met slavernij, maar daar heeft een moderne Amerikaan net zo weinig debet aan als dat Nederlanders nu schuld dragen voor de VOC-schepen die destijds Afrikaanse slaven naar Amerika hebben getransporteerd. Het is wat het is, mooier kan niemand het maken.

Het mensenrechten-'argument'. Trump heeft geen enkele opmerking gemaakt die de mensenrechten schendt. Wil je mensenrechtingenschendingen? Verdiep je in de interventies in voormalig Joegoslavie, Irak, Libie en Syrie onder de Clintons!

Mike

Geweldig dit. Amen.

Dit gaan we eens even het hoenderhok in rammen.

Ik zit zelf onvoldoende in de materie om zon volledig antwoord te kunnen formuleren.

Bedankt!

Ik zit ook in dit hoenderhok op het werk. Ik word bijna aangevallen omdat ik me positief over Trump uitspreek. Ik durf niet te hard er tegen in te gaan. Ene is een moslimse homo, de ander is tegen complot-theorieën en voor globale macht, weer een andere dame bericht van een vriendenpaar in Amerika (2 lesbiennes) die een kindje geadopteerd hadden en nu angst hebben wat er komen gaat. Ik heb het gisteren maar moeten opgeven omdat al de bekende spreuken voorbij kwamen, homofoob, etc.
Gisteren had ik na lange tijd zware migraine (heb gelukkig geen medicijn genomen), maar hier ga ik me niet meer moe aan maken. Alles wat tegen politieke correctheid is, wordt door de groep aangevallen.
Ik heb er meer dan eens aan gedacht om weer te gaan beginnen met seminars te geven, nu dan over gezondheid maar ook thema's zoals deze. Ik weet echter na gisteren niet of ik daar wel voor geschikt ben. Ik durf niet de ander voor de kop te stoten, ben te zacht en aardig - dat brengt niets. Jammer- of ik moet leren meer te durven.

Dorothé

Bekijk hier het denkniveau van de anti-Trump demonstranten:

Mentally ill. Dat is de 'diversiteit' waar Aart zo heilig in gelooft.

Mike

Trump heeft zojuist 3 mensen aan z'n cabinet toegevoegd: Flynn, Pompeo and Sessions.

https://www.rt.com/usa/367387-trump-cia-director-pompeo/

Mike Pompeo:
- wil dat Snowden de doodstraf krijgt voor lekken van gevoelige informatie. (zie RT document hierboven)
- ook weer iemand die staat te springen om Iran binnen te vallen (ten faveure van Israel)

I am proud to stand with representatives from both sides of the aisle against Iranian aggression. Extending sanctions on Iran’s weapons programs is an important part of keeping Americans safe. Re-authorizing existing prohibitions for an additional ten years provides President-elect Trump and Congress a solid foundation from which to pursue additional action against the Islamic Republic of Iran. I look forward to working with Trump and my colleagues in the coming weeks and months to protect our nation.

http://pompeo.house.gov/news/documentsingle.aspx?DocumentID=399221

Iraanse agressie? Ons natie beschermen?
Dezelfde taal als voorafgaand aan de aanvallen op Irak, Syrië, etc.
Er is nog geen kernwapen gevonden in Iran (sounds familiair?), terwijl ze in Israël opgestapeld liggen in rijen van 10.

- was architect van de DARK (Deny Americans the Right-to-Know) act waarbij GMO producten niet gelabeld hoeven worden als zodanig (ten faveure van Monsanto).
http://www.mintpressnews.com/monsantos-dream-pro-gmo-dark-act-comes-to-congress/203746/

Geen fijne vent dus.

Zoals General Wesley Clark al zei:

De andere 2 kabinetsleden kom ik nog op terug.

Mark

Met die Pompeo ben ik in ieder geval niet blij. Laten we hopen dat John Bolton niet Minister van BuZa wordt (Secretary of State), anders stevenen we af op een conflict met Iran!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.664
Nieuwste lid
pioenroos
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan