Wat was jullie grootste bezwaar tegen de k prik?
Ik heb mezelf steeds afgevraagd: waarom zou ik het wel doen?
Mijn eigen vit K status was hoog (meting), ik nam volop boterolie en gefermenteerde producten.
In NL krijgen baby's standaard een hoge dosis vit K oraal toegediend na de geboorte. Als je dit niet wilt, wees hier dan alert op en neem het op in een evt. geboorteplan. Verloskundigen handelen vaak uit automatisme, hiermee voorkom je ongewenste zaken.
Voorbeeld: wij wilden de placenta zo lang mogelijk laten uitkloppen, hadden dit in ons geboorteplan opgenomen dat was gelezen door de vk. Toch zette ze vrij snel een klem op de navelstreng, die ik er overigens direct weer heb laten afhalen. Uiteindelijk is de placenta na 2 uur afgeklemd en afgenaveld. Onze dochter had en heeft nog steeds meer kleur op de wangen dan andere kinderen. Lees ook eens dit artikel over het
bloed in de placenta.
Twee eetlepels hooggedoseerde levertraan levert 2500 IU vit D en 20.000 IU vit A (de optimale hoeveelheid in de optimale verhouding 1:8). Zie ook het
boek van Sally Fallon, een aanrader.
Volgens
dit artikel moet de moeder dagelijks 6400 IU vit D binnenkrijgen om de baby van voldoende vit D te voorzien. Dit red ik ws. niet met voeding, dus suppleer ik onze dochter (vanaf 3 maanden) met extra vit D van Bonusan.
Wat betreft het vaccinatieprogramma van het RIVM: niet vaccineren betekent vrijwel zeker restschade of overlijden, aldus de reguliere berichtgeving hierover. Maar wel vaccineren betekent (levenslange) schade aan je immuunsysteem. Van beide scenario's werd ik niet vrolijk. Ik had behoefte aan verhalen van ouders die niet vaccineren en vond die op de site van
Stichting Vaccinvrij. Het
boek van de NVKP geeft heldere en praktische informatie over kinderziektes.
Op eigen verzoek heb ik een vaccinatiegesprek gehad met de arts van het consultatiebureau. Haar waren geen overlijdensgevallen bekend in mijn woonplaats (vaccinatiegraad 80%), wel restschade die niet nader benoemd werd. Ze gaf aan waar op te letten in geval van ziekte en welke situaties te vermijden (ziekenhuizen, mensenmassa's etc). Daarnaast heb ik met een homeopaat gesproken over alternatieve preventie, maar hier ben ik nog niet van overtuigd.
Een bacterie of virus is gebaat bij een gezonde gastheer die niet komt te overlijden. Helaas hebben de kinderen van tegenwoordige een slechte weerstand en loopt een infectie teveel uit de hand. Niet zoals de natuur het bedoeld heeft.
Kortom, informeer jezelf en maak een keuze waar je als ouders achter kunt staan. Sowieso vind ik het moederschap een snelcursus in naar je gevoel luisteren