Ik ga elk jaar terug naar een dorpje in een dal in het Zuiden van Frankrijk waar ik al 8 jaar kom sinds ik en mijn vriend er eens zijn neergestreken met de tent. De camping is op loopafstand van het dorp (kunnen we te voet boodschappen doen) en ligt aan een riviertje waar we elke dag in kunnen baden. We zien elk jaar veel mensen terug die de jaren ervoor er ook al kwamen. Het begon redelijk goedkoop in een tijd dat de camping nog van de gemeente was: jammer genoeg is dat nu niet meer zo. Verder hebben we inmiddels wel de luxe van electriciteit. Het begon ermee dat ik mijn probiotica koud moest houden tegen terugkerende blaasontstekingen, maar die electriciteit is toch wel verdomde handig voor andere dingen ook (dingen koel houden in die hitte, en voor yoghurtsmooties en een klein oventje). Het liefst lees ik aan 1 stuk door voor mijn tent en ik voer verder weinig meer soeps uit als het niet hoeft behalve eten kopen. Dit heeft uiteraard ook met mijn lage energieniveau van doen, maar ik weet niet hoe het zou zijn als ik een spring in het veld zou zijn.