Vakantie

Ja, Mike, dat is wel weer het andere uiterste ;) Vorst, sneeuw en ijs kan ik ook niet hebben. Het enige voordeel daarvan vind ik dat de lucht heerlijk fris is: niet zo benauwd. Ik kan niet zo goed tegen de "extremen", hoewel we in Nederland natuurlijk niet echt extremen kennen. Ik kon altijd heel erg goed tegen hitte, maar dat is eigenlijk over sinds ik heel erg veel last kreeg van mijn bijnieren. Het begint nu wel weer een beetje te komen: ik zit nu een ruim uur buiten (in lange mouwen en legging nog wel!) en eigenlijk voel ik me vooralsnog goed. Ik verbrand ook niet meer zo snel als 2 jaar geleden (ook al is er ook weinig bloot om te verbranden, op mijn gezicht na). Ben benieuwd hoe lang ik het volhoud buiten.

 
Ik kan er prima tegen als ik maar af en toe mijn hoofd nat maak en met mijn sole-spuitje langs mijn lichaam spuit.... met warm weer is water heel belangrijk :wink:

 
nou, dan kan ik er heel aardig tegen, ik heb vanmiddag mijn kippenhok aan de binnenkant geschilderd met de deur open weliswaar, maar was goed te doen. Het zweet liep langs mijn rug maar dat was niet erg.

Ik voel me nu ook nog prima.

Zatermiddag lekker een weekje camping en dat is echt luieren, uitslapen, op gemak brunchen, lekker uitgebreid met de honden wandelen en fietsen, zwemmen in een plas.

We gaan naar het Zilvermeer bij Mol.

Mijn administratie op orde, ben nog nooit zo relaxt geweest vlak voor vakantie...

 
Schilderen... Tja, wilde ik ook doen, maar de verf droogt dan toch veel te snel (heb ik me laten vertellen)? Anders was ik vanmiddag ook aan de slag geweest...

 
ik schilder de binnenkant met witte latex, gaat prima, dus geen lakverf.

 
Ik ben helemaal weg van Terschelling! We zijn vaak naar dit huisje geweest: http://www.molenhuisjeterschelling.nl/kooihuisje-terschelling-huren.html

Voldoet niet aan de wensen waar je om vroeg, maar toch een aanrader voor wanneer je met z'n tweeen midden in de natuur wilt zitten.

En een eiland met boeren genoeg dus er zal vast van alles te regelen zijn qua voeding.

Je zit er heerlijk tussen de schaapjes, midden in de polder in een minihuisje (elektriciteit op zonne-energie)

Wonderschoon eiland, geen zon-garantie, maar wel de meeste zonne-uren van Nederland :-)

 
Zo ,2 weken vakantie gehad.

We zijn 1 week in garmisch-partenkirchen geweest.Volop gewandeld in de bergen en echt genoten van het heerlijke eten en de vriendelijke mensen.Dus ook in de bediening om het zo maar te noemen.Daar kunnen ze hier nog wat van leren.Ik ben zeker van plan om weer in deze omgeving vakantie te vieren en zeker wil ik een aantal dagen in de bergen blijven.Wandelen/klimmen van hut naar hut.

Tsja,ook in berlijn geweest en ik kan er veel over vertellen maar Marjolein heeft het prima verwoord.Veel bio winkels waar je voor de honger tussendoor prima terecht kunt. Ook de restaurants waar we gegeten hebben waren goed.Berlijn is qua prijzen zeker niet te duur.

Een aanrader.

ad

 
In ons vakantiedorpje in Frankrijk daar staan bij de (ook nog biologische!) slager rijen dik.

De bakker aldaar heeft het veel en veel minder druk.

Bij de kruidenier moet je echt zoeken naar het snoepgoed dat een beetje ergens in een uithoek staat opgestald en dan is dat assortiment ook niet heel groot.

Standaard is natriumbicarbonaat te koop bij de kleine kruidenierswinkel, evenals waterstofperoxide en kokosmelk.

En uiteraard zijn de kaasjes van rauwe melk hier standaard.

Jammer is wel dat de yoghurt in van die kleine pakjes verpakt zit waar kwark wel in grote verpakkingen verkocht wordt.

Vive la france!

 
Hey San, uit privacy-overwegingen wil ik je de naam van het plaatsje graag in een mail aan je vertellen mocht je het willen weten, maar zo op deze publieke site voelt een beetje maf voor me.

Daarnaast denk ik serieus niet dat dit dorpje een grote uitzondering vormt vergeleken bij andere Franse dorpjes op eetgebied.

 
Ik begrijp het, Lievergezond. Ik ben eigenlijk niet zo bekend in Frankrijk, ben er wel vaker geweest alleen nooit dit soort winkeltjes ontdekt (altijd in grotere supermarkten geweest. In 2008 voor het laatst in FR geweest). Ik gruwel van het eten in restaurants etc., brrr. Heb zelfs eens een pizza met rauwe kip gehad in Montpellier, vreselijk. Van ellende ben ik de volgende dag naar de MC Donalds gegaan. Ik ga volgend jaar weer, we zitten dan op een camping en zullen regelmatig zelf koken, het betere werk dus. Zou je de streek wel willen noemen op het forum? Anders wil ik ook wel mailen :-)

 
Wij zijn ook alweer een paar weken terug van Noorwegen, maar had nog niet echt de spirit om dit te melden omdat er op de laatste dag van onze vakantie en nog 600 km van huis, is er ingebroken in ons huis. Nou dan heb je wat!%^$#$$%^%$$#@*& Op de een of andere manier zijn de daders snachts ergens aangehouden, mee naar het buro. 4 Dagen later hadden we al onze spullen weer terug.

Maar Noorwegen, wat een prachtig land. Ik was er 28 jaar geleden voor het laatst geweest. Oke afgelopen winter ook maar dat was wintersport.

Wat wordt er tegenwoordig veel geteeld in Noorwegen; velden aardbeien door heel zuid-west Noorwegen, kersen en ander fruit, aardappelen enz. 28 Jaar geleden was er helemaal niets! Toen kon je in een supermarkt een stuk van een komkommer kopen of een stuk van een paprika.

Wat Poekie al schreef; ik heb daar geen biologisch voedsel gezien, maar dat was ook niet nodig want ik had werkelijk alles meegenomen van thuis :lol:

 
@lievergezond : leuk dat jij dat allemaal daar vindt. waar ik woon, de lot et garonne / aquitaine is biologisch vlees te vinden maar niet echt van grasgevoerde koeien. onze waterstofperoxide komt vanuit the uk daar geen enkele apotheker mij het wou verkopen.

kaasjes, yoghurt, kwark? let op, het is allemaal mooi gepresenteerd op de markt, in een mandje, zonnebloemen ernaast, zon erboven op en je denkt t is natuur. de fransen zijn dol op het gebruiken van antibiotica voor zichzelf en de beesten.

zou toch graag willen weten, niet het dorpje misschien, maar in welk departement je zit?

 
Hallo San, in reactie op je rauwe kipverhaal: vorig bestelde ik tartaar daar in de buurt bij een restaurant en ik kreeg rauwe tartaar!

Dat zal Weston Price vast heel goed gevonden hebben, maar ik durf het nog niet aan.

Het dorpje waar ik het over heb bevindt zich in het departement dat de Drome heet: dit gebied ligt boven de Provence: het is er wat ruiger, groener, bergachtiger en minder toeristisch dan in de Provence.

Ik vind kamperen ook echt leuk.

Lekker op de grond liggen slapen (dat doe ik hier thuis ook trouwens) en zelf koken vind ik ook heel fijn: zeker het betere werk!

Het is wel vrij warm overdag in de Drome in de zomer, snachts gek genoeg helemaal niet en gelukkig ook.

@ Converted: ik geloof je direct dat de Fransen scheutig zijn met antibiotica.

De slager aldaar is in elk geval biologisch.

Er loopt daar trouwens nauwelijks vee buiten, behalve wat geiten: voor koeien is het in de Drôme niet vlak genoeg.

Wat ik weet haalt de slager van het vakantiedorpje zijn vlees van koeien uit de Limousin.

 
lievergezond : dankjewel, inderdaad prachtig La Drôme. AHA, het vlees is niet vandaar, de limousinkoe staat inderdaad buiten in het veld, dat is de reden dat ze daar staan aan te schuiven voor vlees want fransen zijn grote vleeseters, spijtig genoeg ook bij McDonald's.

nog prettige vakantie, geniet van het mooie leven daar en de zon

 
Heeft iemand wel eens problemen gehad met bepaalde supplementen bij de douane als je met het vliegtuig naar het buitenland ging? Dus dat ze een verklaring wilde hebben voor bepaalde supplementen?

Ik ga binnenkort voor een paar dagen (zakelijk) naar buitenland (eten zal wel niet zo WP zijn die dagen) en vroeg me dat af.

Het is overigens binnen de EU, dus het lijkt me sowieso geen probleem, maar hoor het graag als het anders is.

Mark

 
Stop de zaken waar je problemen mee verwacht in de koffer en niet in je handbagage. Er wordt maar zelden bij de douane gevraagd om je koffer open te maken.

 
Aart, bedankt voor de tip.

Ik zat te denken om alleen zo'n cabin-size koffer mee te nemen als handbagage, maar dan geef ik die koffer wel af als ingecheckte bagage.

Donkere zonnebril op, klaar! 8)

 
Afgelopen zomer naar de VS geweest en na een hele wijze les de supplementen inderdaad in de grote koffer die in het vrachtruim ging gedaan. Ik was even bang dat de backing soda als drugs zou worden gezien (zat in een plastic zakje) maar alles is goed gegaan. In een sok in m'n schoenen gedaan maar of dat het nu geweest is ;-)

Als je kokosolie meeneemt, ook in het vrachtruim anders mag je het daar laten. Ik heb een pot kokos- en rode palmolie in de container moeten gooien ondanks dat het, toen, nog hartstikke hard was.

Zeker in Eindhoven zijn ze zeer streng, Schiphol is veel makkelijker is onze ervaring.

 
Ik heb ook wel eens een mini-flesje rode wijn moeten inleveren die ik uit het vliegtuig had meegenomen. Belachelijk eigenlijk...

Dat was in Londen. Verder nog riem af, schoenen uit.

Als er ooit een trousers-bomber gepakt wordt, moeten we dan allemaal onze broek uitdoen? 8O

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.530
Berichten
538.138
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan