Vakantie

Binnen de eu is er vrij verkeer van goederen.

Uitzonderingen kunnen gezondheid of milieu gevaarlijke dingen zijn, normale supplementen horen daar niet bij. Wil je bijvoorbeeld h2o2 meenemen, dan zou ik dat per land bekijken.

Neem pillen als het even kan mee in hun originele verpakking.

Let wel op dat o.a. Noorwegen niet bij EU hoort en daar mag je veel supplementen (o.a. multivitamines) niet invoeren.

 
oei, dan is het maar goed dat ze vorige zomer onze camper niet hebben nagekeken. 8)

We zijn 6 weken in Noorwegen geweest dus hadden we best wel het een en ander mee.

Lia

 
Gelukkig controleren ze bagage en auto's vooral op alcohol en drugs.

Voor zover ik weet zijn er nog geen douane honden getraind om vitamines op te sporen. ;-)

 
Noorwegen hoort niet bij de EU, maar maakt wel onderdeel uit van de Europese Economische Ruimte. Het verdrag van Schengen is ook in Noorwegen van toepassing. Ook naar Noorwegen geld vrij verkeer van goederen.

 
Mogelijk is vrij verkeer binnen de EU iets vrijer dan binnen Schengen?

Maakt verder niet uit: Een land kan beperkingen opleggen aan: "goederen waaraan vitaminen zijn toegevoegd"

http://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_interne_markt

Wat de Noorse regels precies zijn weet ik verder niet, maar kennissen uit Noorwegen kunnen geen pot Solgar vm2000 o.i.d. vanuit Nederland of de VS laten bezorgen en voor zover ik weet mogen ze ook geen pot meenemen. (op meenemen wordt echter niet of nauwelijks gecontroleerd)

 
Wij gaan ook kamperen in frankrijk. Een week of 6. Zonder electra bij de tent. Je kunt wel je mobiel opladen bij de toiletten. Wij zitten aan de ardeche, heerlijk. Wij moeten 20 minuten klimmen naar de auto, dan nog minimaal 15 minuten met de auto naar het dichtstbijzijnde dorp en supermarkt.dit doen we dan ook maar 1x per week.

Op de camping is een heel klein winkeltje, peperduur, maar wel betaalbare biologische groente (als je geluk hebt). Ik neem natuurlijk veel mee, maar het is gewoon niet mogelijk om te eten als thuis. Daar komt nog bij dat de wijn ook heerlijk is :wink:

 
Het zal inderdaad moeilijk worden om te eten zoals thuis. Ben al aan het zoeken wat er zit aan restaurants en supermarkten. Het is maar voor een paar dagen, dus dat is nog te overzien. Ik neem de meest waardevolle supplementen mee (adrenal cortex!), maar ik zit nog te dubben of ik daar gewoon flessen water (plastic) ga kopen of een Brita waterfilter meeneem om kraanwater daar te filteren.

Het is in Spanje en daar filteren ze het kraanwater minder goed dan hier en er wordt vaak aangeraden aan toeristen om dat niet te drinken. Zou zo'n Brita filter er genoeg rommel uitkrijgen of is het kraanwater dan nog niet safe om te drinken?

Hele onderneming, even een paar daagjes naar het buitenland ;-)

Mark

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan