Verkiezingen 15 maart

@ Dorothé
Ik zag wel dat het een citaat is van "Ander Europa".
Mijn punt is het achterhaalde gebruik van "links" en "rechts". Elke politieke partij heeft wel standpunten die je (ouderwets) 'links' kunt noemen en ook hebben ze wel 'rechtse' opvattingen. Het is niet meer zwart-wit het één of het ánder.
In de jaren rond 1950 zei Willem Drees, de 'vader' van de sociaal-democraten, dat Nederland met bijna 10 miljoen inwoners vol was. Mensen moesten maar gaan emigreren, velen vertrokken ook (vooral boeren) naar Canada, Australië, Nieuw-Zeeland en ook wel naar Frankrijk. Niemand dacht daarbij dat het een rechtse politiek was. Moet je nu niet mee aankomen.
Hans Janmaat (Centrumpartij) werd vanwege dat standpunt (Nederland is vol) in 1986 bijna gelyncht door 'linkse' activisten. Hij werd volkomen geïsoleerd in de politieke arena.
Momenteel zijn er weer verschillende partijen die de instroom van immigranten (vaak onterecht vluchtelingen genoemd) weer (iets) willen beperken.
De aanduiding van oikofobe partijen, zoals Thierry Baudet ze noemt, in de betekenis van angst voor het eigene, zelfhaat, afkeer van het eigene, geeft een verklaring voor de grondhouding om alles wat vertrouwd is, de Nederlandse cultuur en tradities, het typische van ons land, op te geven in ruil voor alles wat anders is, alles wat van ver komt. Verschillende partijen zijn dan oikofoob en vrij veel mensen gaan mee in die ideologische stroming. Ze noemen zich dan 'progressief', wat ooit vooruitstrevend betekende. Ik noem het de vlucht vooruit.
 
Op 7 maart schreef ik:



Nog een gedachte: dat artikel van Baudet over vrouwen zou wel eens ingezet kunnen worden als het ‘grab ’em by the pussy’-moment van Trump om hem neer te zetten als een ‘seksist’ bij moderne, jonge vrouwen. Hij kan hier maar beter op voorbereid zijn!

Dat waren profetische woorden. Thierry moet zich schrap gaan zetten, want er circuleren al berichten op facebook over de 'seksist' Thierry Baudet en TPO heeft sinds gisteren dit geherpubliceerd op hun website...:

http://cult.tpo.nl/2017/03/17/julien-blanc-heeft-volkomen-gelijk/

,,,met als nieuwe titel:



Internet zoekt al 72 uur massaal naar dit jaren oude artikel van Thierry Baudet (Fvd)

Mike
 
Wederom te optimistisch gesteld. Als de pers dit oppakt en gaat opblazen krijg je 'trial by media'. Het is erg lastig je te verdedigen tegen moddergooiers!

Mike
 
En daar gaan we dan - Baudet is een 'nazi':

https://medium.com/@sanderphilipse/dit-is-het-slecht-verhulde-nazi-gedachtegoed-van-thierry-baudet-3464b8efdc91#.owbrtucmb

Mike
 
Mike, ik krijg de indruk dat je je wel eens verlustigt in negatieve berichten in de pers.
Waar blijft het vertrouwen op eigen kracht?
Je hebt het bij de verkiezingen gezien: verzwegen in de media, alleen aandacht met meer negativiteit dan voor welke partij ook - en 2 (op een haar na 3) plaatsen in de 2e Kamer.
 
http://joostniemoller.nl/2017/03/pvv-bashers-als-meindert-fennema-willen-echte-gevaar-zien/

http://joostniemoller.nl/2017/03/vlaamse-lessen-geert-wilders-en-pvv/

Dorothé
 
Mike, ik krijg de indruk dat je je wel eens verlustigt in negatieve berichten in de pers.
Waar blijft het vertrouwen op eigen kracht?

Tsjonge, is deze naiviteit tekenend voor iedereen binnen FvD of alleen voor jou? Mark (100%leven) probeerde je eerder ook al te waarschuwen, maar je kiest ervoor te blijven hangen in dat valse positivisme, met de bekende dooddoener 'waar je aandacht naartoe gaat, groeit'. Ik zet hier tegenover: waar je je aandacht geforceerd van afwendt, groeit onderhuids des te harder!

Vertrouwen op de eigen kracht doe ik mijn hele leven al, maar dat neemt nog niet weg dat de negativiteit niet te ontkennen valt en het goed is altijd 1 stap vooruit te denken teneinde jezelf hiertegen te kunnen wapenen. Een gezond wantrouwen is geboden!

Mike
 
Mooi zo! Erdogan's schoothondjes krijgen geen inkijk in onze nationale geheimen. Obama's regering was volledig geinfiltreerd met leden van de Moslim Broederschap en Trump is nog puin aan het ruimen!

Mike
 
Communisme/marxisme gaat niet vanzelf over, het is diep geworteld in bijna iedereen. Het valt niet mee om je argumentatie ertegen op een rijtje te krijgen met de totale hetze tegen conservatieven, vooral niet als je een baan of kinderen hebt en dus geen tijd voor research. Voor je gevoel weet je dat je gelijk hebt, maar je houdt wijselijk je mond om niet in een beladen discussie terecht te komen. Vrolijk doorfluiten en denken dat het overgaat doe ik al jaren, maar nu heb ik er genoeg van en hoop ik er ook wat aan te gaan doen. Zodra de mist van dit bedrog bij iemand oplost, is er weer een weldenkend mens bij gekomen en groeit de hoop op de terugkeer naar een samenleving die ik mijn kinderen hoop achter te laten.

In China is deze strijd tegen communisme ook gaande in de vorm van de TuiDang movement. Daar durven mensen met gevaar voor hun leven op te staan tegen de CCP.

Ik ben blij dat FvD het gehaald heeft, maar nu moeten we doorpakken, en massaal voor hen opkomen en ons niet uit laten maken voor racisten! Hoe durven ze!

 
Hoi Mike,

Wat bedoel je precies met het woord werk in onderstaande quote?

"Een goed selectiecriterium zou kunnen zijn het hebben van een baan: zij die geen werk hebben mogen niet stemmen, want zij dragen niet bij aan de samenleving en dragen dus ook geen verantwoordelijkheid."

BJ
 
Deze site ging jammer genoeg vrij snel onderuit, misschien is er ergens een gevoelige snaar geraakt?
Dit artikel is de laatste kopie die ik kon vinden.

https://dublinsmick.wordpress.com/2016/07/10/an-irish-christian-perspective-on-stuff-mr-angela-merkel-is-another-transvestite-gay-man/
 
Wat bedoel je precies met het woord werk in onderstaande quote?

Baan. Je eigen geld verdienen. Hoe wil je het anders opvatten?

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.531
Berichten
539.107
Leden
8.661
Nieuwste lid
MamavanJ
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan